33

80 7 0
                                    

Jam 8:67 p.m.

Seorang gadis yang bertubuh sederhana tinggi memakai baju t-shirt merah telah diperhatikan oleh Najmi dari dalam kereta.
Bila perempuan tu masuk,Najmi pun nak turun kereta tapi...

'Untukmu sayang..keharuman bunga kasihku hanyalah untuk mu sayang bagaikan pantai dan lautan takkan terpisah'(lagu phone)

"Hello,Assalammualaikum siapa ni"

"Ni aku Nad.Rose ni tinggi,seksi,perangai dia macam jalang ke?"Tanya Nadia.

"Hah! Dia la tu.Kau kat mana?"tanya Najmi

"Kemas stock kat bahagian belakang.Kenapa?"

"Hati-hati sikit.Mana tau Rose tu tiba-tiba gila."

"Okay."

Panggilan daripada Nadia membuatkan Najmi tidak jadi nak masuk kedai tu.
****

"Amier kau dah okay?"Hafizi bertanya di luar bilik.

"Rasa dah hilang sikit kot sakitnya"Amier bangun untuk duduk.

"Nak apa? Haf ambilkan"

"Tak payah la.Ambil laptop Am lepastu cas phone Am"

'Tadi kata tak payah.Pastu suruh orang.Aku debik kau kang.Baru tau' omel Hafizi dalam hati.

"Kejap eyh"
Hafizi masuk bilik Amier pergi dekat meja belajar ambil laptop.Phone atas meja yang ade cermin dicapai dan di cas di bawah meja.Plug kat situ je ade.

"Ambil ni laptop kau."

"Thanks bro."

Hafizi keluar tanpa mengucapkan sama-sama.

****

Amier pov...

Mula-mula cari location Hanis.
Mana ni..mana ni..30 Januari..dah lepas..5 Jun..dah lepas..9 Oktober! Ni yang baru!

Mana ni..Eyh!?
Dia kat China jauh gile merayap.Apa dia buat kat sana ah?

Tak pe kita tunggu ye tunggu.

"Am~ ibu masuk ye?"
Suara ibu Aku  dengar dari luar.

"Masuk la bu.Am tak kunci pintu pun"
Kataku sambil memberikan senyuman selepas terlihat wajah manis ibuku.

"Am dah sihat ke?. Kenapa main laptop ni sayang ibu? Kalau awak demam lagi macam mana?"
Ibu masih risau pasal aku.Ibu tak tau ke Am dah membesar bu.

"Ibu Am pandai jaga diri la sekarang.Am dah besar."

Ibu hanya tersenyum melihatku.
Dia mengusap umbun-umbun ku dan menciumnya.
Usai perkara tadi,dia terus keluar dari bilik ku.

Ahh..abaikan..Sekarang ni kena screen shot location ni.Hantar kat  abang.

Rose pulak.6 Januari...31 july...hari ni 11 oktober.Siapa dia jumpa eh.Nak kata Hanis macam tal de pon tarikh sama.

Siapa dia jumpa ni..ah apa -apa lah.

Send kat phone.Done!

"Am jom swim!" jerit Najmi dari luar bilik.

"Aku baru baik demam ni."

"Alah jom la.Awek kau ade sekali"


Eyh bila masa aku couple ni? Cinta aku suci lagi kot.

Aku bangun juga daripada katil besi tu.Pintu aku kuak perlahan.Keluarkan kepala je.Cukup memadai bagi aku.

"Bila masa aku ade yeoja chinggu pulak ni?"

"Eyh kau punya bukan yeoja tapi namja.Kau kan kunyit ahahahaha"Najmi pantas berlari pergi kat tangga.

"Aku ingat kau aku ingat"

Aku masuk bilik sumbat baju ganti dalam beg.Tak de masa nak lipat-lipat dah.Dalam otak aku cuma fikir nak balas dendam je.

Aku angkat beg turun anak tangga.Capai kunci kereta sendiri.Malas aku nak naik kereta Najmi mahu kena 'tiup' lagi api amarah aku.

"Amier? Dah baik?"Tanya Puan Sofiee.

"Dah ibu.Ni Abang Asy ajak Am pergi swim.Am pergi dulu ye ibu"aku menyalam tangan kecil  ibuku.

Ibu mencium umbun-umbun ku.Rasa macam budak-budak balik.

****

Nobody pov..

"Aku nak buat flip! Tepi! Tepi!"
Jerit Hanafie

"Sengal nanti air berombak la.Aku lemas siapa nak selam..."Belum sempat Nadia habiskan kata-kata Hanafie dah lompat masuk kolam.

BURSHH

Amier yang baru masuk kolam terkejut.Dia terus menyelam.Bila naik kat permukaan air.

"Weyh malaun! Kau tak nampak ke aku kat sini.Kalau tak nampak pon nampak la si kecik molek Nadia ni"

"Eyh my future wife aku tu kau jangan usik eyh.Aku ikat kau kat tangga tu nanti kang"Hanafie warning Amier

"Nad nak pergi mana tu? Sayang? Nad? Baby? Tunggu jap aku datang"Hanafie terus berenang mendapatkan kekasihnya.

"Stay where you are! Aku nak bebel kat kau ni..!" Nadia mula membebel.

"Kau nak penyumbat telinga tak? Tapi ni untuk air"bisik Hafizi kat Hanafie

"Boleh la bagi aku.Bosan doeh dengar dia bebel"kata Hanafie

Tiba-tiba Najmi muncul dari dalam air.
"Perempuan bro kita kena faham"

"Tak semua okay"Amier mencelah.

"Siapa je yang kurang membebel? Bagitau aku" tanya Najmi

"Ibu" balas Amier

"Yang tu special kita lainkan" sampuk Hafizi

"Eyh Nadia nak habis tu nafie tanggal yang kat telinga kau tu! Cepat!" Amier bagi amaran.

"Aku haus belanja aku air sekarang!"Tegas suara Nadia.

Hanafie keluar dari kolam dan terus tarik tangan Nadia pergi kat gerai air milo.

****

Hey! Hahaha saya minta maaf sebab lambat update.Syabas calon pt3 sbb dh jwb exam.hopefully our result will get flying colour..

-Brotherhood-

BrotherhoodWhere stories live. Discover now