"Asy,aku taknak pergi klinik.Aku nak balik rumah ibu.Aku nak ibu.Nak ibu" Amier merengek macam budak kecil.
"Ish kau ni.Macam budak-budak la!" Najmi memarahi Amier.Tangannya kemudian mencapai phone.
Dia mencari nombor telefon Hafizi.
Tuutt tuttt..tutt tuttt
"Helo! Kau nak apa! Kau tau tak?! kau paksa aku berhenti tepi jalan ni! kau nak apa?!"Hafizi terus menjerit memarahi Najmi.
"Lek la.Aku call nak cakap yang Amier tak nak pergi klinik.Kau balik rumah terus la."Najmi memnenagkan Hafizi.
"Cakap tu biar awal sikit." Hafizi terus mematikan panggilan.
"Kuang asam punya kembar.Kau matikan phone dulu sebelum aku"Najmi mengomel geram.
Kereta milik Najmi meluncur laju di jalan raya untuk pulang ke rumah.
****
"Assalamualaikum!.Ibu! Ayah!.Asy dengan Am dah balik!.Ibu!ayah!.Am demam ni!"Melangkah sahaja kaki Najmi masuk kedalam rumah.Dia terus menjerit macam orang gila.
"Diam la speaker! sakit telinga aku"Amier yang dipapah menunjal kepala Najmi.
Najmi hanya tersengeh.
****
Hafizi Pov...
Aku matikan telefon.Aku membawa motor Amier jauh dari kawasan bandar atau perumahan.
Aku pun tak tau la aku nak pergi mana.At least ada la tempat aq nak rehat.
"Eyh.aku kat mana ni?"Aku sendiri tak tahu mana aku pergi.
Tiba-tiba je.Aku berhenti aku dah ada kat kawasan pantai.Aku tinggalkan motor aku kat kawasan parking.
Aku jalan tengok-tengok pantai ni.Aku nampak sign board.Kau tau aku dekat mana?.
Aku ada kat Pantai Juara,Pulau Tioman,Pahang.Tak jauh aku jalan.Minyak aku tak tau F ke E.
Lantak la aku kat mana.Janji aku nak relaks.Aku nak lupakan semua tanggungjawab aku.Buat sementara waktu ni.
Masa aku baring dekat kerusi tepi pantai tu.Ada pulak orang datang.
"Hurm,You ni Asyraff Hafizi or Asyraaf Najmi?" Tanya seorang perempuan pakaiannya agak mencolok mata.
"Hah? Sorry la aku tak kenal kau"
Aku keluarkan cermin mata hitam aku.Pakai la apa lagi.Nak tengok minah tak cukup kain ni dosa.
Walaupun aku ni 'blue/kuning' tapi kalau benda depan mata jarang aku tengok.Aku jaga maruah aku la.
Mana boleh.Orang sehensem aku ni jadi murah.Setakat baju yang tak cukup kain tu.Aku pun boleh pakai.
Aku diamkan je bila perempuan tu baring dekat kerusi sebelah.
Aku ada jeling dia.Terkejut aku bila dia tengok aku macam apa.Seram aku tengok.Naik bulu tengkuk aku ni.
"You~ cakap la you ni siapa? Aff ke A'af?" Tanya perempuan tu lagi.
Nampak macam aku tak layan je.Perempuan tu terus duduk.Silangkan tangan dia.
"Hello,You ni pekak ke?.Okay I tell you my name.Then tell me yours.My name is.." Dia tak sempat habis cakap aku dah sampuk.
"Aku taknak tau semua tu.Aku tak kenal kau.Kenapa kau nak kacau aku ni?"
Perempuan tu buat muka macam 'seriously dia tak kenal aku? OMG"
Perempuan tu pun jalan tinggalkan aku.Sebelum dia tinggalkan aku,dia letak kertas warna biru dekat cawan aku.
Aku baca nota tu.
You ni kan Aff sombong sangat.You buat-buat tak kenal I.I Rose la.Rose miracle.PA ayah you.Kalau you nak apa-apa dari I jumpa la I dekat cafe ok.
Rose? Aku tak tau pulak PA ayah aku tu Rose.Tapi,takkan la sexy sangat sampai macam tu.
Aku ambil phone Aku.Aku dail no Amier.
****
"Am phone kau bunyi"Najmi yang baru lepas mandi dibilik Amier menghulur telefon kepadanya.
Amier menjawab panggilan tersebut.
"Hmm..."
"Am,PA ayah tu.Perempuan ke? nama dia Rose Miracle eyh?" tanya Hafizi.
"Haah.Kenapa.Dia cuti harini ayah cakap.Aku tak tau dia pergi mana.Tunggu dia naik cuti la baru jumpa dia.Wait-wait.Kau bukan dah kenal dia ke?"
"Aku saja je tanya.Ok lah bye"
Hafizi terus matikan phonenya.
"Dah kenapa Haf ni?"Omel Amier.
"Haf ke? dia nak apa call kau?"Tanya Najmi.
"Tanya nama PA ayah"
"Bukan dia dah tau ke?"
"Nama penuh dia"
Najmi membuat mulut berbentuk O dan menganggukkan kepalanya beberapa kali.
****
Aku mematikan phone.Aku terus bangun dan menuju ke cafe yang ditulis tadi.
Aku masuk.Aku tak nampak langsung Rose.Tiba-tiba aku rasa macam ada orang peluk aku dari belakang.
Mungkin tindak balas aku cepat sangat kot.Perempuan yang peluk aku tu jatuh.
Macam mana aku tau dia tu perempuan?.Aku rasa doeh boobs dia.Besar.
Aku pusing je.Aku nampak Rose.Dia peluk aku rupanya.
"Kau..kau kenapa buat aku macam ni" Rose tanya.
Aku menggeleng dan membantunya bangun.Dia bukan nak minta maaf apa yang dia buat.Kesian isteri aku nanti.Aku dah kena peluk.
Rose dengan tak malunya tarik tangan aku pergi dekat meja couple.Kat situ orang-orang couple je boleh masuk.Maksudnya private roon la lebih kurang.
Bila aku masuk.Aku nampak ada pasangan tengah kiss,share makanan diorang.Usap-usap pipi.Aku yanng tengok ni pun geli tau tak.
"You sini" Dia suruh aku duduk.
Aku tengok kat meja tu cuma ada satu kerusi je.Aku duduk la.Minah tu aku tak tau la dia duduk mana.
"Weyh! apa ni! perempuan sial!"
-Brotherhood-
YOU ARE READING
Brotherhood
FantasyAsyraaf Najmi abang kembar.Pendiam.Agak suka pendam perasaan.Panjang akal.Handsome lebih sikit dari Hafizi. Asyraff Hafizi adik kembar.Seorang yang memahami.Tegas.Cool.Kasar sikit bahasa dia.Tak pandai berkata-kata.Handsome. Amier Naufal.anak bongsu...