34

99 6 0
                                    

"Aku teringin doeh nak ade awek." bisik Amier sendiri.
Tak perasan Abang kembar dia dengar.

"Tak pe la umur kau muda lagi.Keje kumpul duit dulu baru kahwin."Najmi memberi semangat kepada Amier.

"Kau fikir hantaran sekarang murah ke? Cecah 20,30 ribu tau.Mana nak cari duit?"Hafizi menambah.

"Plus yang cantik-cantik kau jumpa kat ig tu banyaknya budak mentah.Tak tahu buat apa-apa.Nanti kau nak makan apa?" Tambah Hafizi

"Takkan hari-hari kau nak beli luar? Pokai la duit kau. Silap-silap rambut kau boleh botak tau tak sebab banyak 'aji noh moto' Hahahaha" bedekah-dekah Najmi bila bayang kan adiknya botak.

Amier hanya berdiam diri dan hadam kata-kata abangnya.Dia naik ke atas kerusi putih dan berbaring di bawah bayangan payung.Angin sepoi-sepoi membuatkan badan terasa sejuk sebab baru lepas berendam.

"Syakila aku rindu kau.."bicaranya sendiri.

Akibat terlalu sedih,dia tertidur.

****

Lepas 40 minit mandi..

"Aku baru perasan mana Am?"tanya Hanafie

"Haah la.Aku pun tak perasan"Nadia menambah.

Mereka melihat sekeliling.Lain yang dicari lain yang jumpa.

"Weyh tu bukan Rose ke? Dia buat apa kat sini? Mrngendap kita ke?" banyak betul soalan Nadia tanya.

"Diam je.Buat tak nampak."Arah Najmi.

"Asy dia pergi kat siapa tu?"Hanafie bertanya.

"Weyh Am doeh Am.Aku naik dulu aku takut dia apa-apakan Am"Hafizi lantas memanjat dinding kolam.

Dia menuju ke arah Rose dan Amier.

"Hey perempuan! Kau nak buat apa kat adik aku huh!?" jerkah Hafizi.

Dalam tak sedar belakang Hafizi ade Hanis sedang mengenggam batu sebesar tapak tangan.

Mereka bertiga yang jadi penonton segera naik dan berlari untuk selamatkan dua orang rakan mereka.

"Hey! Tunggu!"jerit Nadia dari jauh.Maklumlah suara perempuan lebih nyaring dari lelaki.

Perbuatan Hanis terjeda seketika.

Hanya bunyi gari kepunyaan Amier kedengaran.Bila masa budak tu bawa gari?

"Am kau okey?" tanya Hanafie

"Okay" balasnya ringkas

"Nur Hanis binti Mohd Said anda ditahan atas cubaan membunuh saya" Amier berjaya mengaitkan Hanis dalam kes ni seperti yang didengarinya.

"Rose awak pula ditahan atas sebab membunuh Dato Hashim dan melakukan gangguan seksual terhadap saya.Kau tau tak aku nak ketawa tadi! Nasib aku pro! Kalau tak misi aku gagal!" Amier mendengus setelah semua benda yang terbuku dalam hati dapat diluahkan.

"Tak sangka jupa korang kat pantai ni"Hanis berbicara.

"Mana Syakila!? " tanya Amier kurang sabar.

"Dia! Dia dah mati la!" satu tamparan kuat hinggap di pipi gebu Hanis.Perit.

"Kau! Kau penyebabnya kan! Aku akan sumbat kau dalam penjara!"Amier hampir nak tumbuk muka Hanis tapi dipeluk oleh Najmi.

"Lepas kan Am! Asy! Am nak ajar sikit dia ni! Dia bukan perempuan tapi haiwan! Haiwan!" Amier bergelut dengan Najmi.Najmi terpakasa gunakan kepakarannya yang dipelajari di China dahulu.

Dia menekan urat saraf yang memengsankan Amier.Amier terduduk dalam pelukan Najmi.

Hafizi? Dia mengambil baju kering untuk menutup tangan mereka yang telah digari.

"Rose kau tak nak cakap apa-apa?"Tanya Hafizi sambil membalut gari teraebut.

"Kau sayang kat aku kan.Lepaskan aku eyh.Aku janji lepas ni aku layan kau elok-elok."katanya.

"Series?" Hafizi bertanya.

Semua buat muka terkejut kecuali Amier yang dah pengsan tu.

"Okey jom ikut aku masuk bilik kau"Hafizi menarik Hanis dan Rose ke dalam kereta.

"Weyh jom ikut sekali!" laung Hafizi.

****

"Dah sampai rumah kau! Jom turun!"Hafizi teruja.

Dia membuka pintu untuk Rose.
Pintu milik Hanis dibuka oleh Nadia.

"Tapi ni kan balai polis.Apa? You nak buat dalam ni ke?" tanya Rose.

Yang lain tercengang.Diorang tak dapat baca apa yang Hafizi fikir.

"Masuk dulu nanti kau tau la" Hafizi menolak bahu Rose dari belakang.

"I boleh jalan la.Tak payah tolak-tolak" kata Rose.

"Awak tu jalan lambat mokcik tu yang dia tolak"Celah Amier.

Hafizi menarik masuk Rose ke dalam bilik soal selidik.

"Duduk sini.Tell me who is your boss?" Hafizi terus tanya.

Bila nampak Hafizi macam tu,semua bergegas ambil part masing-masing.

Nadia bawak masuk Hanis ke lokap sementara.
Amier merakam segala perbualan untuk bahan bukti nanti
Najmi jaga Rose daripada mengamuk.
Hanafie? Duduk sebelah Amier je lah tengok diorang buat kerja.

"Aku takkan bagi tau"Nada suara Rose menjadi kasar tambah takut.

"Tadi kau beria kata 'kau layan aku elok-elok.But now! Kau ni penipu la.. Penipu tak sepatutnya hidup lepas bunuh orang tau.Kau nak mati kat tali gantung tapi kau tak salah.yang salah boss kau! Aku tak kisah pun kau kena gantung.Alasan dia kukuh kitorang dapat bukti.Kau tak boleh lari.Baik kau mengaku siapa boss kau?" gertak Hafizi

*****

Hehehe Maafkan saya tapi limit satu page 700+ je..tak leh lebih..sorry na..

-Brotherhood-

BrotherhoodWhere stories live. Discover now