"Waalaikumussalam,Siapa?"Syakila bertanya dari dalam rumah.Nak dibuka pintu takut.
"Aku"Kata suara garau itu.
"Kau? Siapa?"
"Hanafie,kawan Amier Naufal"
"Ouh sekejap"Kata Syakila dia terus membuka pintu kayu tersebut.
"Nak apa ye? Amier takde kat sini"
"Saya nak jumpa awak kejap boleh?"
'Dia nak jumpa aku.pelik'Syakila monolog sendiri.
Dia turun dari tangga dan duduk di kerusi batu.
"Awak nak apa jumpa saya.Ouh by the way duduk la sini"
"Terima kasih"Selepas Hanafie duduk dia terus membuka kata.
"Sya sebenarnya,saya dah suka awak lama dah.Tapi hari ni dan kali ni je saya dapat luahkan.Saya tak berani.Awak baik pada pandangan mata saya.Kalau boleh minggu ni saya nak masuk meminang awak.Awak terima tak?"
"Hurmm...awak se..series ke?"
"Series"
Dengan malu-malu Syakila mengangguk.Sebenarnya dia pun suka dekat Hanafie ni juga.Masa Amier bawak dia balik kampung.Time tu hati berbunga-bunga.
"Tapi kalau awak nak masuk meminang awak kena jumpa keluarga Amier.Sebab saya sekarang bawah tanggungan keluarga tu.Ouh paling penting,awak kena dapatkan restu abang Najmi.Sebab semua tentang saya dia yang tanggung"
"Baik"Hanafie meminta izin untuk pulang.Tak nak balik pun.Dia nak jumpa Najmi.
TUTT TUTT TUTT
"Hello?"Suara di talian menyapa
"Busy ak?"Tanya Hanafie.
"Sikit ah.Nak apa?"
"Aku nak jumpa kau.Tapi aku datang office kau"
"hah boleh je.Kol 3.40 petang datang.Sebab ni time aku nak rehat"
"Ouh k"
****
'Jarang budak ni nak jumpa aku'Najmi hanya berkata sendiri.
KNOCK KNOCK
"Masuk"
"Tuan ni yang Pn.Syarf punya tinggal nak soal selidik suspek je"Kata seorang pekerja lelaki.
"Muz kau ni rajin ah.Terima kasih tau.Nanti kau cakap ngan PA aku.Buatkan aku,Haf,Amier, dengan Nadia appoiment.Disebabkan tugas ni kau dah siap.Aku bagi kau rehat awal plus kau boleh balik awal."Najmi berkata dengan mesra kepada staff nya.
"Betul ni.Terima kasih tuan"Staff tadi terus keluar.
Bila Najmi semak balik fail tu,suspek utama Hanis, kedua Rose ,ketiga Dato' Rasyid dan last one Doctor Haris.Ntah siapa-siapa je dia ni.
YOU ARE READING
Brotherhood
FantasyAsyraaf Najmi abang kembar.Pendiam.Agak suka pendam perasaan.Panjang akal.Handsome lebih sikit dari Hafizi. Asyraff Hafizi adik kembar.Seorang yang memahami.Tegas.Cool.Kasar sikit bahasa dia.Tak pandai berkata-kata.Handsome. Amier Naufal.anak bongsu...