36

208 9 0
                                    

Mereka semua pergi ke office mereka.Nak tengok mana tau En.Rashid ade kat sana.Lama jugak diorang tak pergi office.

"Weyh tu kereta ayah kau yang hilang tu kan Am? Ada balik doeh.Wah power"Kata Hanafie

Hafizi menekan brek kecemasan. Semua penumpang jadi kedepan.

Alah kalau mak ayh korng brek mengejut tu.Nantikan badan korang kedepan sikit.Korang faham kan?

"Hafizi!" serentak mereka menjerit.

"Bukan la.Tu Rashid tu.Dia naik kereta ayah."Hafizi menerangkan sebab dia brek mengejut.

"Am naik kereta lain.Senang nak follow.Asy naik kereta lain.Haf naik je naik kereta.Nadia Hanafie korang naik kereta ni".Arah Amier kepada mereka semua.

Semua ikut arahan dia.
Hafizi ambil moto di bahagian parking lot office sama macam yang lain.Hanafie dengan Nadia je tak.

Walkie talkie kereta Segera dicapai oleh Amier.
"Asy kau jalan dulu.Aku tak nak dia syak nanti"

"Roger"Ringkas jawapan Najmi.

"Nafie kau ikut aku."

"Baik"suara Nadia yang menjawab.

Amier mendail nombor Hafizi.

"Hey!?" Hafizi menjawab

"Kau ikut lepas kitorang dah jalan tau" Amier sekali lagi memberi arahan

"Okay" panggilan trrus ditutup oleh Hafizi

Setelah Najmi keluar dari perkarangan office En.Rashid telah mengekori dari belakang.

Mereka semua menjalankan arahan dengan hati-hati supaya tak kantoi.

****

"Eyh mail.Awak perasan tak kereta depan ni provoke kita.Bila awak nak pintas dia. Dia laju.Pastu kereta belakang ni dekat sangat dengan kita."Kata En.Rashid.Dia perasan tentang kereta tu.

Hafizi memintas dari tepi.Motornya di hon kan.

Pemandu membuka tingkapnya.

"Kau bagi harta bernilai kau cepat!.Kalau tak de aku nak kereta kau! Sekarang! Cepat!"jerkah Hafizi

"Saya tak punya harta cik.Saya supir je.Encik cari la kereta lain cik." kata Mail dengan lembut.

"Bukak tingkap belakang! Aku tak percaya!" Jeritnya untuk melawan deruan angin.

"Tapi cik.." belum sempat Mail Berkata-kata.En.Rashid dah menyampuk.

"Tak pe buka je."

"Kau adr bende berharga tak?"tanya Hafizi.

"Kalau ade suruh dia berhentikan kereta ni.Aku nak chek"sambungnya lagi.

"Berhenti mail."kata En.Rashid.

Sebenarnya Hafizi telah mengacukan pistol di leher En.Rashid.Tu yang lembik semacam je.

Kereta Najmi pulak masa tu bawa slow.Jadi kereta terhimpit sikit.

BrotherhoodWhere stories live. Discover now