Heden
Het is weer benauwd buiten, zoals altijd in Jenava. De hele ochtend ben ik al op zoek naar Maud, maar natuurlijk is die weer weggelopen. Mijn ouders gaan nu écht boos worden. Ze doet het iedere keer weer, en iedere keer worden ze weer woedend. Maar nu ze is weggelopen op de dag van onze 18e verjaardag.. Ja ze gaan echt woedend worden. Binnen nu en een maand ben ik de Chief van Kanta Tribo. En Maud koningin van Jenava. Ik weet dat ze het niet wil, maar het is niet dat ik mijn ouders van gedachten kan laten veranderen.
Overal in de wereld zijn er nieuwe koningen, koninginnen. In Midusa is de oude koning vermoord door de zoon van raadgever Neraajz. Dus daar is nu een nieuwe koning, genaamd Leo. We hebben hem 1 keer ontmoet, en ik mag die gast gewoon niet. Hij is arrogant, eigenwijs, en hij geeft Midusa een vreselijke naam. Midusa is de nieuwe Jenava geworden. Geen bondgenoten, geen vrienden. Alleen maar op zichzelf gericht. Jenava had vroeger tenminste één bondgenoot, maar Midusa? Geen enkele.
Entropia heeft een nieuwe koningin, de dochter van David, Hazel.
Calici heeft al een paar jaar een nieuwe koningin, Luna, het is een Jenavaan. Maar omdat de oude koning, Thom, niks meer herinnerde na een gevecht met Clint, mijn gestoorde opa die met duistere magie speelde, hebben ze Luna als koningin aangesteld. Het is een goede vriendin van mijn moeder, en mijn moeder ziet haar ook als een dochter. Het is een goede koningin, wijs en betrouwbaar.
Verder heb je nog Layla, koningin van Ljord, geen dochter van de vorige koning. Ze had Joris gedood nadat hij haar ouders had vermoord. Ze heeft de troon opgeëist en iedereen wilde haar ook als koningin, waarschijnlijk omdat ze écht op een sneeuw meisje lijkt. Sneeuwwitte haren en blauwe ogen. Tegenwoordig worden er alleen maar kinderen in Ljord geboren die er zo uitzien. Ze is ook een fantastische vechter.
In Atla zit nog steeds koning Lars op de troon, hij is daarmee ook de oudste koning die nog op de troon zit.
Verder is er een nieuwe koning bij Tyksa, Kevin, zoon van de oude koning, en Mura heeft geen leider op dit moment. Alle andere landen zijn weg, geen leiders, geen mensen. Het is een uitgestorven land, uitgestorven steden.
Bij Empire is Ragoreon de leider geworden sinds Ragthanatos stierf, jaren geleden. Ondanks dat we een bondgenootschap hebben met Empire, mag niemand hun meer. Ragoreon is nóg wreder dan Ragthanatos. Ik heb medelijden met Maud, omdat zij met hun moet samenwerken. De persoon die Empire het meeste haat, is Maud. Ragoreon heeft haar beste vriendin jaren geleden gedood omdat ze in gevecht raakte met een andere Empire soldaat. Sinds toen wil Maud wraak op Empire. Ik ben vaak naar mijn ouders gegaan met het voorstel om mij op de troon van Jenava te zetten, en Maud bij Kanta, maar ze willen het niet. 'Maud hoort bij het zand, jij bij de jungle,' had mijn vader gezegd. Ik werd woedend, maar ik kan er niks tegen doen.
In de verte zie ik iemand rijden op een paard, en al snel herken ik de zwarte haren van mijn tweelingzus. 'Maud!' roep ik en begin naar haar toe te rennen. Ze rijdt naar me toe en stopt voor me. 'He!' zegt ze vrolijk. Geïrriteerd kijk ik haar aan. 'Waarom ben je zo vrolijk? Pap en mam gaan je vermoorden!'
'Niet als ze me niet kunnen vinden,' zegt ze en rijdt weer weg. 'IK VERMOORD JE ANDERS!' schreeuw ik haar achterna. 'Niet als je geen paard bij de hand hebt!' roept ze terug en ik schiet in de lach. 'Idioot,' mompel ik lachend en loop weer terug naar het kasteel. Terwijl ik de troonzaal binnenloop zie ik hoe mijn ouders tekeergaan tegen Roy, de nieuwe generaal. Hij is ongeveer mijn leeftijd, misschien een paar jaar ouder. 'Ik wil dat ze gevonden wordt! En sluit haar daarna maar op in 1 van de cellen! Dit is de zoveelste keer dat ze wegloopt! Ik had haar duidelijk gezegd om NIET weg te gaan op haar 18e verjaardag, en wat doet ze? Ze loopt weg!' hoor ik mijn vader boos roepen. Plotseling krijgt hij mij in zijn oog. 'Jij! HIERHEEN!' roept hij woedend en ik loop snel ernaartoe. 'Waar is je zus?' zegt mijn moeder rustig, maar ik zie dat ze ook boos is. En dat snap ik helemaal. 'Ik weet het niet, nog niet gezien vandaag,' lieg ik en kijk gelijk weg. 'Je liegt,' zegt mijn moeder gelijk.
'Nee?'
'Jawel! Tobias, we hebben haar nodig! De kroning is over een paar maanden en jij moet vandaag naar Kanta, en Maud in het kasteel!' Ik zucht.
'Luister, misschien wil ze wel helemaal niet de kroon hebben? Daar al eens over nagedacht?' mompel ik boos. Mijn moeder zegt niks en mijn vader zegt rustig: 'ga je zus zoeken, alsjeblieft.' Snel loop ik weg, richting de paardenstallen. Daar aangekomen pak ik het eerste paard wat ik zie en rij erop weg. Al snel ben ik de stad uit en spoor het paard aan om sneller te rijden. Onderweg kijk ik om me heen, zoekend naar Maud. Na een kwartier zie ik haar zitten bij de zee, en ik spoor het paard aan om erheen te gaan.
'Wat doe je hier?' vraag ik en plof naast haar neer in het zand.
'Als je me terugbrengt naar het kasteel ren ik weer weg,' zegt ze zacht en staart voor zich uit.
'Dat doe ik niet, geloof me,' zeg ik en glimlach. We kijken naar de horizon terwijl de zon langzaam onder gaat. Maud zucht. 'Leuke verjaardag gehad?' Ik haal mijn schouders op.
'Niet echt, ik miste jou de hele dag, ik werd boos op pap en mam en nu zit ik bij jou naar de horizon te kijken,' zeg ik plagend en Maud slaat me lachend. Ze staat op en trekt me omhoog.
'Laten we een paar dorpjes bezoeken, het is niet alsof we iets te doen hebben,' zegt ze en kijkt me aan. Ik knik goedkeurend en we lopen naar de paarden. Daarna rijden we rond en al snel komen we een dorpje tegen.
JE LEEST
Twins Of The Sand (boek 2, Kingdom Jenava)
FanfictionEen nieuwe generatie is aangebroken in de wereld. Oude koningen worden van de troon gestoten, vermoord, geven de troon op of worden opgesloten. Hun kinderen stappen op de troon. En dat gebeurt ook in Jenava en Kanta Tribo. De twee verenigde landen...