3- Lily

231 18 6
                                    

POV Lily

Samen met de tweeling en Bart liepen we naar een vergaderzaal, geen idee waar ik we anders heenmoesten. Ik tril als een gek van angst en van adrenaline. Hoe kón Midusa dat ooit doen?! Na die verdomde wapenstilstand?!

'Mam?' Ik kijk naar Tobias. 'Wat is er gebeurd?' Ik ben stil en ga zitten op een stoel. Dan pas heb ik door dat ik het zwaard nog steeds in mijn handen heb. Ik laat het los en het zwaard klettert op de grond. Maud kijkt geschokt naar me, waarschijnlijk omdat ik onder het bloed zit. 

'Midusa viel onverwachts aan, de meeste soldaten waren op zoek naar jullie. Ze hebben te veel mensen gedood..' zegt Bart en pakt mijn hand voorzichtig vast. Zijn hand voelt warm aan. Hij knijpt bemoedigend in mijn hand.
'Oke..? Maar als dat het is, waarom zitten we dan in de vergaderzaal? Dat kon je ons ook wel net vertellen?' vraagt Maud verbaasd. Ik kijk naar Bart, en hij knikt goedkeurend.

'Ik vind het tijd dat ik jullie vertel over uhm.. over Cemal,' zeg ik zacht, gelijk weet ik dat ik het niet moet doen. Ik krijg weer betraande ogen en krijg het beeld weer voor me. Hoe Cemal stierf.
'Mam, dat hoeft nu niet..' zegt Tobias maar ik schud mijn hoofd.
'Nee, nu Midusa heeft aangevallen voel ik me verplicht. Jullie zijn 18. En jullie zijn volwassen nu. Ik heb het lang genoeg uitgesteld,' zeg ik en kijk ze aan. Tobias is stil en Maud pakt mijn handen vast.
'Vertel dan gelijk ook alles, ook de protesten die bezig zijn tussen Kanta Tribo en Jenava, en de oorlog die komt,' zegt ze zacht en mijn adem stokt.
'Hoe weet je dat?'
'Gehoord van een oude vrouw in een dorp, luister ik snap dat je ons wilde beschermen maar jullie hadden het moeten vertellen!' zegt Tobias en ik zie hoe erg hij gekwetst is. Ik knik.
'Inderdaad we hadden het moeten vertellen, maar dan hadden we erbij ook moeten vertellen over Cemal. En jullie moeder was daar nog niet klaar voor,' legt Bart rustig uit. 

'Hoe dan ook,' begin ik,' Cemal was dus mijn broer. Hij had mij opgevoed nadat hij mij eigenlijk had ontvoerd van mijn andere 2 broers, Dennis en Bas. Op mijn 18e kwam ik erachter dat ik 2 broers had, want Cemal had dat verzwijgt voor mij. Er was heel veel drama, ik ging naar Calici, het land van mijn broer. Er was veel gedoe, Bas, mijn broer, stierf en door een ketting kon ik hem zien. Later werd hij een god en ja dat verhaal kennen jullie wel. We kregen ook problemen met mijn vader, Clint. Hij was een Ghoster en dat verhaal kennen jullie ook wel. Voor het gevecht kreeg Cemal het gevoel dat hij het niet zou redden. Hij liet mij beloven dat ik de kroon zou overnemen als hij zou sterven.' Ik kijk snel weg en knipper de tranen weg. De beelden van die vreselijke dag kwamen terug. De dode lichamen, het zombieleger van Clint. Het zwaard dat door Cemals borst ging. 

'Clint kreeg Cemal in zijn oog, en doodde hem met dit zwaard,' fluister ik en buk om het zwaard op te pakken. Daarna leg ik het op de tafel. De tweeling kijken naar het zwaard, daarna weer naar mee. 'Waarschijnlijk zou ik dit zwaard weg moeten doen, maar dit is 1 van de weinige dingen die ik nog van hem heb.' Het is even stil. 'En ja, er zijn inderdaad veel problemen in beide landen, maar ik ga het niet opgeven! De nieuwe generatie wil dat Kanta Tribo en Jenava meer samen gaan werken, maar de oude generatie wil dat niet. Maar we dachten dat het slim was om jullie de landen te geven, maar heel veel zeggen dat dat juist het domste is om te doen.' 

'Maar waarom hebben jullie besloten wie wat krijgt?! Misschien wil ik wel Jenava, en Maud Kanta? Dat weet je niet,' zegt Tobias en staat op. In mijn ooghoek zie ik hoe Bart langzaam rood wordt van woede. Ik leg mijn hand op Bart's schouder. 

'Ja, misschien wel. Maar het is al besloten. Luister ik heb het jullie verteld. Nu hebben we mensen nodig om de voor de gewonde te zorgen en de schade te verminderen,' sluit ik het gesprek af en loop weg zonder nog iets te zeggen. Ik loop door de hoofdstraat en loop richting het kerkhof. Na een tijdje lopen langs alle graven kom ik eindelijk aan bij Cemal's graf. Ik ga zitten en sluit mijn hand om het amulet dat om mijn nek hangt. Het amulet van de doden, zo heeft Bas het laatst genoemd. Het amulet heeft me geholpen om met Bas te praten na zijn dood, en ik dacht dat ik ook met Cemal kon praten, maar dat is niet zo. Bij hem werkt het niet. Eclypsa legde me uit dat het alleen werkt als iemand is gedood door een sterveling, en Clint was absoluut géén sterveling toen hij Cemal vermoordde. 

Twins Of The Sand (boek 2, Kingdom Jenava)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu