14 - Lily

116 14 3
                                    

Even een reminder aangezien t een tijd geleden is: Lily was samen met de generaal en een paar soldaten naar Empire gegaan en ze waren opgesplitst. Toen hoorden ze van de andere groep geschreeuw en zwaarden die op elkaar sloegen.  

POV Lily

'Hoe weten we wanneer dit gebeurd is?!' schreeuwt Sem tijdens het rennen naar Roy.
'Dat weten we niet! Zoals ik al zei is dit kasteel zo gebouwd dat alles uiteindelijk een echo heeft, de vraag is nu alleen wanneer de andere groep is aangevallen. Het kan nu gebeuren maar het kon ook wel 5 minuten geleden gebeurd zijn!' roept hij terug en begint harder te rennen. Tijdens het rennen kijk ik achter me, en de gang wordt alleen maar donkerder en kleiner voor mijn gevoel. Zenuwachtig kijk ik weer voor me en ren verder. Na een tijdje komen we uit in een grote ruimte, met bloed op de vloer. 

'Hier moet het gebeurd zijn,' fluister ik en kijk de kamer rond.
'Wat moeten jullie hier!' klinkt een woedende stem en we draaien ons gelijk om. Daar staat Ragoreon, met 3 half-dode soldaten van ons. Bewusteloos worden ze omhoog gehouden door Empire soldaten. 

'Laat ze gaan!' sis ik en stap naar voren. Ragoreon lacht.
'Denk je serieus dat wij hen vrijlaten nadat JULLIE ons binnenvallen?!' Ik kijk naar Tom, 1 van de soldaten, die moeilijk aan het ademen is. Ze hebben hulp nodig, en wel nu. 

'Koning Bart is vermist, we zijn op zoek naar hem en..' Bezorgd kijk ik weer naar de bewusteloze soldaten. '..En we wilden jou om hulp vragen,' lieg ik. Ik kan nu wel gaan zeggen dat we hem verdenken, maar dat zal mijn soldaten niet helpen. Dat zal ze alleen meer in levensgevaar brengen. Ragoreon gromt en knikt naar zijn soldaten, die mijn soldaten laat vallen op de grond. Snel haasten Roy en Sem zich naar ze toe en helpen ze overeind. Ondertussen is Max al weer wakker geworden. 

'De weg naar Empire is tegenwoordig gevaarlijker geworden, dus gingen we met een groepje,' mompel ik en Ragoreon knikt goedkeurend. Ik moet me inhouden om hem niet een klap voor zijn kop te geven. 

'Omdat wij samen je vader hebben vermoord betekent niet dat je zomaar mijn land op kan stormen met een klein leger, koningin.' Ik knik en kijk naar Max, Tom en Kevin, die er vreselijk slecht uitzien.
'Ik spreek je binnenkort, dan zoeken we die Bart wel,' zegt Ragoreon en verdwijnt met zijn soldaten in de schaduw.


Paar uur later komen we terug in de hoofdstad. Gelijk zijn de 3 gewonde soldaten naar het ziekenhuis gebracht en Roy en Sem mochten naar huis. Ik heb mezelf opgesloten op mijn kamer. Hoe konden we zo roekeloos zijn? Waarom hebben we ons opgesplitst? Dat was het domste wat we ooit konden doen! Ik hoor zachte klopjes op de deur. 

'Binnen,' roep ik en een klein jochie komt de hoek om. 'Heeyy kleine!' roep ik enthousiast en til mijn neefje op. Luuk glimlacht en slaat zijn kleine armpjes om mijn nek heen. Achter hem volgt Dennis. Ik zet Luuk weer neer en hij rent gelijk naar het balkon waar hij vaker zit. Dennis gaat op het bed zitten en ik ga naast hem zitten. 

'Ik hoorde dat het niet goed ging?' Ik zucht en kijk naar Luuk die glunderend om zich heen kijkt.
'Nee. Ragoreon denkt dat we zijn hulp wilden terwijl we hem júist ervan verdachten.'
'En nu? Ga je met hem samenwerken?' Ik haal mijn schouders op. 

'Ik weet het niet. We moeten wel. Ik durf nu niet Empire tegen te gaan werken op het moment dat Jenava het zwakst is.'
'Weet je hoe het met de tweeling gaat?' 

'Geen idee, Bas is ze achterna gegaan nadat ik soldaten had betrapt die mij van de troon willen en...' Plotseling besefte ik het. Hoe kon ik zo blind geweest zijn. Het is een complot. 

Ik sta snel op en ren de kamer uit, richting de troonzaal.

'ZOEK DE GENERAAL!' schreeuw ik zodra ik de troonzaal binnen ren en gelijk rennen soldaten weg om de generaal te halen. Hoe kon ik zo vreselijk blind zijn geweest?!?! Alles is nu zo duidelijk. De verdwijning van Bart, de onverwachte aanval van Midusa, de soldaten onder het raam, Bas die geen contact zoekt. In paniek rent Roy de troonzaal binnen. 

'Wat is er gebeurd?!' roept hij en rent naar me toe.
'Stuur onmiddellijk de spionnen naar Midusa! Zorg ervoor dat ze aan het werk komen binnenin het kasteel. Stuur de assassins naar de kleine dorpjes in Midusa en zorg ervoor dat ze alles uitkammen, maar NIEMAND sterft! Behalve als mensen ze aanvallen. Zorg ervoor dat het nieuws dat er assassins in Midusa zijn NOOIT het kasteel bereiken!' beveel ik hem en hij knikt. Ik zie dat hij vragen heeft, maar vraagt niks.  

Snel rent hij weer weg. Ik vloek, wetend dat de spionnen en assassins pas over 3 dagen in Midusa aankomen. Dennis komt aanrennen en heeft een verwarde blik op zijn gezicht.

'Wat is er aan de hand?' 
'Er is een groot complot aan de gang en ik was te blind om het te zien. Een complot om de koninklijke familie van Jenava uit te roeien. Een complot gemaakt met de rebellen van Jenava, rebellen van Kanta Tribo en het koninkrijk van Midusa. Ik weet niet of er meer landen betrokken bij zijn, maar als die er zijn...' dreig ik en kijk woedend naar buiten. Wie mijn familie aanraakt... kan de dood verwachten. Ik besef dat dat erg leek op Cemal, maar Cemal dacht zo over zijn land. Helaas niet over zijn familie, dat kwam pas later.

'Koningin?' Ik kijk achter me en zie een paar soldaten staan, achter hun staat Eclypsa. Het verbaasd me haar te zien, normaal komt ze niet snel naar Jenava. Eclypsa haat mij gelukkig niet, ze weigert ook mee te vechten tegen ons terwijl Entropia dat wel vaak aan haar vraagt. Maar ze is ook niet blij dat wij met hun vechten. 
'Ik moet met je praten,' zegt ze tegen me. Ik knik en loop naar boven, ze volgt me. Ik blijf stilstaan zodra we uit het zicht zijn. 

'Wat is er?'
'Ik heb contact gehad met de doden. Cemal probeert de hele tijd contact met je te zoeken maar de doden kunnen dat niet. Hij heeft me gesmeekt om 5 minuten met jou te praten,' zegt ze zacht en verbijsterd kijk ik haar aan.
'Wat? M-maar ik dacht dat de doden, uhm, dood waren?'
'Dat is niet zo. Iedereen die sterft gaat naar een plek, degene die slecht hebben geleefd, gaan naar Tartarus. De mensen die niet goed of niet slecht hebben geleefd, gaan naar de Asphodelvelden, een plek waar ze voor eeuwig ronddwalen. De mensen die goed hebben geleefd gaan naar Elysion, een prachtige plek.'
'Wacht.. Ik ken dat. Is dat niet de Griekse mythologie?' vraag ik verbaasd en ze knikt.
'Ja. Dat is het enige van de Griekse mythologie dat de waarheid is,' legt ze uit.
'En.. En waar zit Cemal?' vraag ik zenuwachtig.
'Cemal heeft zijn leven niet echt goed geleefd, hij werd gezien als een slechterik in de onderwereld. Maar toen hij zijn leven had gegeven om Clint te doden werd hij gezien als een held en werd dus in Elysion geplaatst,' zegt ze en ik haal opgelucht adem.
'Oke terug naar waar hij met me wil praten, hoezo kom je hier?'
'Ik wil hem die 5 minuten geven. Maar om met hem te praten is niet makkelijk. Je moet daarvoor.. soort van... doodgaan.' 

vote+comment? :)

Twins Of The Sand (boek 2, Kingdom Jenava)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu