Annemin "Kızım." diyen billur sesi beni rüyalarımdan çekip çıkartmıştı.
"Hadi uyan Elif'im. "
Gülümsedim. Anneler iyi ki vardı. Kokusunu içine çekmek bile bir lütüftu. Canım annem benim her sabah alarmı kurar babam ve beni hiç gocunmadan uyandırırdı. Kahvaltı masası hazır olurdu biz uyanmadan. Ne kadar ısrar etsem de kahvaltıyı birlikte hazırlamamız için, her seferinde beni tatlı dille başından savardı.
"Sen uyan dersinde ben uyanmaz mıyım? Annelerin bir tanesi uyandım bak. "
" Hadi kızım elini yüzünü yıka, kahvaltıya gel menemen yaptım soğumasın. "
" Demek menemen yaptın, sultanım hemen ışınlanıyorum kahvaltı masasına. "
Annem bu dediklerimden sonra gülerek odadan çıktı. Bende elimi yüzümü yıkayıp hızlıca mutfağa gittim. Sonuçta menemen bekletmeye gelmez.
" Günaydın ev ahalisi. " diyerek neşeli bir giriş yaptım mutfağa.
" Günaydın güzel kızım. "
Babamın yanağına kocaman bir öpücük kondurup oturdum masaya.
Afiyet ile kahvaltımı yaptıktan sonra annemin mutfağı toplamasına yardım ettim. Okul saatimin yaklaştığını fark edince geri kalan işleri anneme bırakıp hazırlanmaya gittim.
Lacivert elbisesime en yakıştığını düşündüğüm krem rengi şalımı bonemi taktıktan saçlarımın gözükmeyecek bir şekilde yaptım. Bazı kapalılar buna hiç dikkat etmiyordu. Saçları gözükecekse bu örtüyü takmanın ne manası vardı.
Hazılanıp evden çıktım. Otobüs durağına olan beş dakikalık mesafeyi hızlı adımlarla yürüdüm. Durak pek fazla kalabalık değildi. Otobüs beni çok bekletmeden geldi. Kartımı okutup teyzenin yanındaki boş koltuğa oturdum.
"Merhaba güzel kızım nereye gidiyorsun böyle?"
Anlaşılan teyze biraz meraklıydı. Yine onu kırmamak için kibarca yanıtladım sorusunu.
" Okula gidiyorum teyzeciğim. "
" Hiç liseliye benzetemedim ben seni kızım. "
" Zaten liseli değilim üniversite öğrencisiyim. "
Bir şaşırma nidası geldi teyzeden.
" İyi okumalar kızım ne olacaksın bakalım sen? "
" Kısmet olursa matematik öğretmeni olacağım teyzeciğim. "
Tam teyze bir şey söyleyecekti ki okul durağına yaklaştığımı fark edip ayağa kalktım.
" İyi günler teyzeciğim. Allah'a emanet olun. "
" Sen de güzel kızım. "
Otobüs durunca indim. Okula doğru yürümeye başladım. Kartımı okutup okuldan içeri girdim. Bugün çok dersim yoktu. Salı günleri diğer günlere göre hafif geçiyordu. Hem bugün öğlene doğru hikaye yarışmasının sonucu açıklanacaktı. Çok heyecanlıyım. Hayallerim için belki en büyük sıçrama olacak bu yarışma.
" Elif. " diye bağıran arkadaşım Masal'ın sesini duyunca arkamı döndüm.
" Sonunda duydun beni. Dalgınsın. "
" Şey, yarışmayı düşünüyordum. "
" Bence sen kazanacaksın tüm kalbimle inanıyorum buna. "
" Hakkımda hayırlısı neyse o olsun. Yüreği güzel arkadaşım sen nasılsın? "
" Her zamanki gibi ya da şöyle söyleyeyim iyiyim kelimesinin ardına dertlerini saklayan her insan gibiyim. "
Masal aslında konuşkan bir kızdı ama sıra dertlerini anlatmaya gelince diline prangalar vururdu. Ailesi ile sorunları var galiba çünkü bana pek ailesinden bahsetmez. Laf aile konusuna gelince hemen geçiştirirdi. Bende pek üstelemem. Zamanı geldiğinde anlatacağına inanıyorum."Hadi derse geç kalacağız dalgın prenses. "
" Tamam hadi gidelim. "
Beraber dersin olduğu sınıfa gittik. Orta sıralardan birine oturduk. Matematiği çok severim ama yazmak benim için nefes almak gibi. Sanki kalemi kağıtla buluşturup, cümlelerimi serbest bırakmayınca daralıyorum. Cümlelerim boğazıma düğümleniyor.
Hoca sınıfa girdi. Gür sesi ile "Günaydın." deyip masasına geçti. Ali hocayı severdim. Dersini ve bizleri çok önemserdi.
Yine güzel ve verimli bir ders olmuştu. Zaten bugünün tek dersi Ali hocanın dersiydi.
Çantamı hemen toplayıp. Masal'a veda ettim. Bir an önce eve gitmek istiyordum çünkü sonuçlar yayınevinin sitesinde yayımlanacaktı ve maalesef benim internet paketim bitti.
Yolculuğun ardından eve geldim. Çantamı ve paltomu hemen çıkartıp üst kata odama çıktım. Bilgisayarımın güç tuşuna basıp açılmasını bekledim. Çok şükür beni fazla bekletmemişti. Hemen arama motoruna yayınevinin ismini yazdım. Siteyi açıp duyurulara girdim ve gördüğüm isimle birlikte:
"Kazanmışım. "diye çığlık attım.
...............
Merhaba. Yorumlarınızı bekliyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Elif
Spiritual"Ama Asaf." "İsmimi söylerken ilk 'a' harfini uzatma." "Neden? " "Çok tatlı oluyorsun ve biz şu an kavga ediyoruz. " " Kavga mı ediyoruz? " dedim en şeker sesimle biliyorum buna dayanamazdı. " Zaaflarımı kullanma karıcığım. " " Tamam kocacığım. " ...