Yavaşça içeri girdim. Çok heyecanlıydım. Allah'tan heyecanlanınca eli ayağına dolaşan sakar bir kız değilim. Kapıdan girince danışma yazılı masa görülebiliyordu. Kahverengi, krem renkleri hakimdi girişe. Danışmaya doğru yürüdüm. Önüne gelince:
"Merhaba, ben hikaye yarışmasında birinci olan Elif Karaman. Yayınevinin sahibi ile görüşecektim. "
Kız sıcak bir şekilde gülümsedi.
" O da sizi bekliyordu. Odası beşinci katta. Zaten orada sekreter var o sizi yönlendirir. "
" Teşekkür ederim. " dedim. Asansöre binip beşinci kat düğmesine bastım.
Asansör durunca indim, hemen karşıma sekreter masası çıktı." Merhaba. Ben yayınevi sahibi ile görüşecektim. Ben hikaye yarışmasında birinci olan Elif Karaman. "
" Asaf Beyin odası tam karşısı. "
Bu kız danışmada ki kıza göre daha soğuk gelmişti. Yine de gülümseyip teşekkür ettim.
Adının Asaf olduğunu öğrendiğim yayınevi sahinin kapısını tıklattım.
" Gir. "sesini duyunca yavaşça kapıyı açtıp içeri girdim. Karşımda aynı şirket gibi kahverengi ve krem renginin hakim olduğu bir oda vardı. Bir taraf tamamiyle cam kaplıydı. Odanın solunda duvarı kaplayan bir kitaplık vardı. İçimi tüm kitapları inceleme isteği doldurdu.
" Buyurun. " diyen sesle odayı incelemeyi bırakıp sağ tarafıma döndüm.
" Şey pardon biraz odayı incelemeye dalmışım. "
Asaf Bey bu dediğime tebessüm etti.
" Merhaba ben Elif. "
" Hikaye yarışmasında birinci olan kişiniz. "
Asaf Bey ben tamamlamadan cümlemi tamamlamıştı.
" Buyurun oturun. " dedi masasının önünde ki koltukları göstererek.
Hemen oturdum. O da kendi koltuğuna oturdu.
" Ben Asaf Güvenoğlu. Bu yayın evinin sahibiyim. "
" Tanıştığıma memnun oldum. "
" Ben de sizinle tanıştığıma memnun oldum. Açıkça söylemek gerekirse yazdıklarınız beni çok etkiledi. Cümleleriniz umut kokuyordu. Çok hoşuma gitmişti. Yarışmayı beş yıldır düzenliyorum ama sizin kadar güzel ve anlamlı yazanına rastlamadım. "
Bu övgüler karşısında utangaçca gülümsedim. Böyle, biri beni övünce ister istemez utanıyordum.
" Teşekkür ederim. Bunları sizden duymak güzel. "
" Rica ederim. Biliyorsunuz yarışmamızı kazanan kişilere yayınevi olarak kitap çıkarma imkanı sunuyoruz. İsterseniz editörlerimiz ile birlikte çalışabiliyorsunuz. Kitabınızın her aşamasını denetleme imkanınızda var. "
" Biliyorum. Ve sizinle çalışacak olmak beni çok mutlu ediyor. "
" Elinizde belli bir kurgu ya da tamamlanmış yazdığınız bir roman var mı? "
" Aslında bir kurgum var ama sadece az bir kısmını yazabildim. "
" Anlıyorum. Editörlerimiz ve ben size elimizden geldiğince yardımcı olacağız. "
" Çok mutlu olurum. "
" İstediğiniz zaman gelip editörlerimiz ile çalışabilirsiniz. Onlardan yardım alabilirsiniz. Olmadı kendinize bir program oluşturup ona göre yayınevine gelebilirsiniz. Size her zaman kapımız açık. Benim söyleceklerim bu kadar isterseniz editörlerimizle tanışın. "
" Olur. "
" O zaman Ece sizi gezdirsin. "
Asaf Bey telefonu alıp. Bir numarayı tuşladı.
" Ece odama gel. Elif Hanıma yayınevini gezdireceksin. "
Bu sözler üzerinden bir dakika geçmeden kapı açıldı. Sekreter kız içeri girdi." Demek sekterin adı Ece imiş. " dedüm içimden.
" Buyurun Elif Hanım size yayınevini gezdireceğim. "
" Görüşürüz Elif Hanım. "
" Görüşürüz Asaf Bey. " deyip odadan çıktım.
Ece ile asansöre bindim. Dördüncü kata bastı. Hemen indik. Aslında merdivenle de inebilirdik sonuçta bir kat.
" Burada editörlerimizin, çevirmenlerimizin ve kapak editörlerimizin odaları var. "
" Ne güzel. "
Editörlerle falan tanıştım hepsi çok sıcak kanlı insanlardı. Burada günlerim güzel geçeceğe benziyordu.
.......
Medyada Asaf var. Lütfen yorum yapın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Elif
Spiritual"Ama Asaf." "İsmimi söylerken ilk 'a' harfini uzatma." "Neden? " "Çok tatlı oluyorsun ve biz şu an kavga ediyoruz. " " Kavga mı ediyoruz? " dedim en şeker sesimle biliyorum buna dayanamazdı. " Zaaflarımı kullanma karıcığım. " " Tamam kocacığım. " ...