Toets??

424 27 3
                                    

Leila:

De volgende ochtend loop ik naar de dames die samen zitten op de speelplaats. Ik heb echt weinig geslapen. De hele tijd moest ik denken aan die Mounir, maar ik kan hem nergens vinden. Ik ben echt de beste in stalkerwerk, maar toch kon ik hem nergens vinden. "Die Mounir is een spook ofzo", hoor ik Salima zeggen als ik bij hun ga staan. "Ja, echt hé! Ik kan hem nergens vinden", zeg ik. "Ik ook niet, is dat niet een beetje raar?"vraagt Manal. We knikken. "Hebben jullie trouwens al geleerd voor de fysica toets?"hoor ik opeens Nona vragen. We kijken haar allemaal met grote ogen aan. "Welke toets?? Ik zweer je, ik heb wel duizend keer gekeken in mijn agenda, maar er stond geen toets op", zeg ik. Nona knikt. "I know, maar ik bedoel de fysica toets van volgende week maandag", laat ze weten. We halen allemaal opgelucht adem. "Ahzoo, ik kreeg bijna een hartaanval", hoor ik Salima zeggen. 

De eerste les hebben we inderdaad Fysica. Ik heb zo gemende gevoelens voor dat vak. Ik hou van er wel van, maar alleen als ik er goed in ben, snap je? Tijdens de les, let ik goed op terwijl ik Manal de opdracht geef om verder te gaan met Mounir op te sporen. "Oh, dus het maakt niet uit als ik niet weet waarover de les gaat?"vraagt Manal. "Kom op, Manal. Ik geef je wel bijles ofzo, maar aub, hij is te mooi en te lief... dus wil je je goeie vriendin nou verdrietig krijgen of ga je nou helpen?"zeg ik. Manal lacht. "Ik zal wel zoeken, rustig", zegt ze en pakt haar telefoon erbij. 

Na de les stormen we allemaal op haar af. "En?Wat heb je gevonden?"vraagt Salima. Ik knik. "Heb je hem gezien? Hij is lang en...", vertel ik, maar word onderbroken. "Nee, ik heb letterlijk NIKS", zegt Manal. "Dat meen je niet.. nu ik eindelijk iemand gevonden heb die niet getrouwd is ahahah", zeg ik voor de grap. Onderweg naar onze volgende les, vraagt Manal: "Gaan we naar  de school van Youssra vandaag?" We geven haar allemaal de blik van: weer voor Mehid? Ze lacht en schudt haar hoofd. "Voor Youssra, deuhh", zegt ze. Ik kijk naar Salima die moet lachen. 

Manal:

Als Salima en Nona even weg gaan om naar de wc te gaan ofzo, loop ik met Leila verder naar ons lokaal. "Je weet dat ik niet enkel voor Mehdi naar de school van Youssra wil", zeg ik. Leila lacht terwijl ze me nog steeds die blik geeft. "Kom op, meisje, misschien heeft hij er een klein beetje mee te maken, maar niet helemaal", geef ik toe. "Zie je, dus hij heeft er een beetje mee te maken", zegt leila terwijl ze niet stopt met me zo aan te kijken. "Safee, met jullie valt ook niet te praten", zeg ik terwijl ik lach. Maar ik moest ook eerlijk toegeven dat Mehdi best knap is. Wie heeft er nu groen-bruine ogen deze tijden?? Natuurlijk vind ik blauw het mooiste, maar dat kom ik zeker nergens tegen. 

Salima:

Ik loop eerst met Nona om onze flessen aan het kraantje met water te vullen. "Je weet dat ik niet zo graag naar Youssra's school ga", hoor ik opeens Nona zeggen. Ik knik. "Maar weet je, Youssra zit daar op school en we willen haar zien", zeg ik. Nona rolt met haar ogen. "Maar waarom per se die school?"vraagt ze nog steeds geirriteerd. "Komt het door Mehdi? Je weet dat Manal hem leuk vind en...", begin ik. "I don't care, ik vind hem niet meer leuk. We zijn uit elkaar, ik wilde geen relatie, maar hij is nog zo'n kind in zijn hoofd", zegt Nona. "Dus je hebt er geen problemen mee dat Manal hem leuk vind?"vraag ik. Nona knikt. "Ik heb het ook al tegen haar gezegd dat het me niks doet, ik heb het losgelaten,", antwoordt Nona. Ik glimlach. "Ik weet dat je niet graag naar die school gaat, maar het gaat niet anders", zeg ik. Nona knikt en zegt: "Dan is het maar zo, boeit me niet."

Leila:

Als Salima en Nona eindelijk het lokaal binnenkomen, lopen ik en Manal naar hun toe. "Ik heb een plan", begin ik. "Ja ja, jouw plan", zegt Manal sarcastisch. "Oké, Manals plan, nu beter?"vraag ik en Manal knikt trots/lachend. "Goed, ik wil die Mounir dus vinden? Toch? Wel ik ga gewoon terug naar de supermarkt en ik ga daar wachten op hem", zeg ik. "Wat een zielige plan ahahah", hoor ik Salima zeggen. "Ja, dat was ook niet voor niets Manals plan", zeg ik. "Ohh shmett", zegt Manal, waardoor ik grijns. "Ik zou het proberen, You never know", zegt Nona. Ik glimlach. "Precies, alé, wat heb ik precies te verliezen?"vraag ik. "Jouw waardigheid", antwoordt Manal. Als ik haar droog aankijkt, lacht ze zich kapot. Typisch Manal. 

Het was Alles of niksWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu