Leila:
"Heeft Hamid dat echt gezegd?"vraagt Youssra en ik knik. De andere meisjes zijn ook verbaasd. We zijn nu op de school van Youssra, omdat ik hun dit moest vertellen. "Hij heeft wel gelijk, Leila", hoor ik Manal zeggen. Ik ben stil. "Ja, ik zeg niet dat hij ongelijk heeft, maar wat weet hij er nou van? Ik wil echt niet weer in contact komen met Chemss. Op dit moment ga ik me gewoon richten op mijn schoolwerk", zeg ik. Youssra is het met me eens en zegt:"Jaa, dat is echt het beste!" Als we in de verte Mehdi zien, hoor ik Manal zuchten. Zowel ik als Salima kijken naar Nona. "Waarom hadden jullie afgesproken, Nona?"vraag ik aangezien niemand van plan is om het te vragen. Manal kijkt direct Nona's kant op. Salima en Youssra kijken elkaar ongemakkelijk aan, maar ik moet weten waarom. "Luister, niet boos worden", begint Nona, maar Manal onderbreekt haar snel. "Hebben jullie iets?? Ik wist het wel! Jij probeerde gewoon mij van hem weg te jagen zodat je zelf..". "Manal, niet overdrijven! Je laat haar niet eens verder praten", zegt Salima. Manal zwijgt en Nona zucht. "Mehdi wilde me spreken over jou", vertelt Nona.
Opeens zijn we één en al luisterend oor en wachten we tot Nona verder praat. "Hij wilde jou spreken over mij??"vraagt Manal. "Hé, ik dacht dat je hem vergeten was, da je over hem heen was", zeg ik. Manal rolt met haar ogen. "Jaa, maar niet als hij me nog leuk vindt", zegt ze waardoor ik moet lachen. "Hij vertelde mij dat hij me probeerde jaloers te maken met Manal, maar toen begon hij haar ook echt leuk te vinden. Dus nu het uit is, heeft hij spijt en hoopt je terug te kunnen winnen", zegt Nona. "Oh my godd!! Dat meen je niet!!! Waarom heb je dat niet eerder gezegd??"zegt Manal in paniek. "Jaa, hij zei dat hij het op zijn manier wilde aanpakken, maar dat ik hem dingen over jou moest vertellen. Dus ja", zegt ze. Manal kijkt me aan. "Wat moet ik nu doen?"vraagt ze. Ik haal mijn schouders op. "Hoe kan ik jou helpen als ik mezelf ni eens kan helpen", zeg ik. Niet veel later is het tijd om te gaan en nemen we afscheid van Youssra.
Terug op school merk ik dat Manal nog geen woord heeft gezegd. "Wat ga je nu doen?"vraag ik dan maar. "Geen idee, maar dit had ik niet verwacht", hoor ik haar zeggen. "Jaa, ik had dat ook niet verwacht! Hij leek me zo'n player en opeens heeft hij trouwplannen met je", zeg ik. Manal rolt met haar ogen en lacht. Haar lach verdwijnt wanneer Hassan op ons afloopt. Ik grijns en zeg: "Ziet er naaruit dat ik de tortelduifjes even alleen moet laten." Met die woorden loop ik weg, terwijl ik weet dat Manal me straks gaat killen. "Ziet er naar uit, dat wij moeten praten", hoor ik iemand achter me zeggen wanneer ik doorloop. Even sta ik stil, want ik weet wie dat is. Ik herken die stem uit duizenden. Toch blijf ik staan en draai ik me om: "Wat moet je nu weer, Hamid?"