Ontvoerd

235 19 2
                                    

Leila:

"Wat moet je Hamid?"vraag ik. Ik kijk hem vragend aan, maar veel tijd heb ik niet om met hem te praten, dus als hij iets wilt zeggen moet hij snel zijn. "Ik ben hier om jou op te halen", zegt hij. Wat natuurlijk weer klinkt als iets dat alleen een idioot zegt. "Sorry maar ik heb les", maak ik duidelijk. Ik vraag me zelfs af of hij wel naar school gaat. Op het moment dat ik naar mijn vriendinnen kijk voor hulp, zie ik dat ze weg zijn. Hamid loopt op me af en automatisch zet ik een stap naar achteren. "Wat je ook van plan bent, als je nog dichterbij komt, ga ik gillen", dreig ik maar hij haalt slechts zijn schouders op en loopt op me af. Voor ik het weet, is het donker...

Manal

"Hé, hebben jullie Leila gezien? Ik kan haar niet vinden", zeg ik tegen Salima en Nona maar ze schudden hun hoofd. Dit is zo raar, Leila mist nooit iets van school tenzij ze ziek is. Zou het met Hamid te maken hebben? Laatste keer dat ik haar zag, was met hem. Ik ben ook zo dom dat ik hun alleen heb gelaten.

Leila:

Als ik mijn ogen open, zie ik Chemss geschrokken naar me kijken. Naast hem zie ik Hamid grijnzen. "Graag gedaan broer", zegt Hamid. Chemss kijkt zijn broer boos aan. "Ben je helemaal GEK geworde??? Je kunt ni zomaar mense ontvoeren", hoor ik Chemss zeggen. Hamid zucht en zegt:"Ik wilde gewoon niet dat ze weg van je liep vanwege mij, dus ik heb het goedgemaakt. Ze is nu hier." Chemss ziet eruit alsof hij Hamie wolt vermoorden maar houdt zich in. "Als jullie me nu los maken, zal ik geen klacht indienen", zeg ik. Hamid lacht om mijn opmerking, maar als Chemss hem een klap geeft, zwijgt Hamid. "Ze is nu hier, zeg wat je te zeggen hebt eb laat haar erna met rust", stelt Hamid voor. Chemss kijkt me aan en begint te praten...

Manal:

Als school gedaan is en ik de poort uit ben, zie ik Leila. Verbaasd kijk ik haar aan. "Waar was je???? Ik maakte me zorgen!! Heeft Hamid iets gedaan?"vraag ik. Leila haalt haar schouders op. "Hij bracht me naar Chemss, hij wilde het goed maken tussen mij en Chemss, maar ik denk dat het juist gedaan is", zegt Leila. Ik kijk haar vragend aan. "Wat bedoel je? Wat praat je?"vraag ik. "Het is beter zo", zegt ze en loopt weg.

Het was Alles of niksWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu