ontmoeting met 'hem'

358 27 2
                                    

Na schooltijd besluiten we met z'n allen om een tijdje op school rond te hangen. "Hamid heeft een nieuwe vriendin die op deze school zit", zeg ik. We kijken naar een groep meisjes die ons voorbij stappen op weg naar buiten. "Wie zou dat zijn, denken jullie?"vraag ik. Iedereen geeft me de blik waarop ik met mijn ogen rol. "Niet dat het me BOEIT", voeg ik er snel achteraan. "Ik hoef zijn lelijke kop niet." "Ik weet niet wie zijn vriendin is, maar sws een belg", zegt Nona. Ik knik. "Swss, hij weet dat hij mij niet meer kan krijgen dus probeert hij met hoeren om te gaan", zeg ik. "Agh, ik haat hem zo hard", ga ik door. 

Na een tijd zien we Hassan op ons aflopen en het eerste wat Salima doet, is naar Manal kijken en lachen. Manal wordt rood terwijl ze Salima's blik probeer te ontwijken. Net zoals de blik van Hassan die op haar gericht staat. "Moeten we op school blijven?"vraagt hij. Manal kijkt ons aan. "Wat kijk je naar mij? Hij vroeg het aan jou", zegt Nona terwijl ze zich kapot lacht. "Nou?"vraagt Hassan dan weer op zijn slome manier van praten. "Nee, we zitten hier gewoon", antwoord ik dan maar. Hassan geeft ons een rare blik. "Na school... blijven jullie hier?"vraagt hij. "Tfoee", voegt hij eraan toe. "Hé hé, op je woorden letten of je krijgt met Manal te maken", zeg ik en Salima geeft me een high five om mijn reactie. Manal geeft me een kleine duwtje terwijl ze sist:"Doe normaal." 

Als Hassan weg is, blijven we nog een tijd, maar Hamid komt niet en dus weten we nog steeds niet wie zijn vriendin is. "Ik ga naar huis fietsen", zeg ik. De rest gaat met de bus en dus nemen we afscheid. Onderweg zit ik de hele tijd aan Hamid te denken en ook aan Hassan en Manal. Wie had dat gedacht??? Ik in ieder geval niet. Even let ik niet op waardoor er een auto achter me toetert. Als ik me omdraai, zie ik tot mijn grote verbazing Mounir!! Door de shock verlies ik even mijn evenwicht op de fiets, maar ik herstel me snel. Als de auto snel de auto aan de kant stil zet, weet ik even niet wat ik moet doen. Ik kies voor het meest domme ding ooit: ik stop ook. Mounir stapt zijn auto uit en komt naar me toe. Omdat hij niks zegt, begin ik alvast met praten. "Ik moet je nog terug betalen", zeg ik. Ik wil erbij zeggen: waarom kan ik je niet op sociaal media vinden? Maar dan gaat hij vast denken dat ik een stalker ben ofzo. Wat ik ook ben, maar dat hoeft hij niet te weten. "Ik heb aan mensen gevraagd of ze je kennen, mijn broers onder anderen en zijn vrienden... maar niemand kent je. Ik heb je beschreven, maar iedereen zegt dat ze je niet kennen", vertel ik. Mounir lijkt zenuwachtig te worden door wat ik zeg. Ik hoop maar niet dat het overkomt alsof ik hem heb staan stalken. "Voor alle duidelijkheid, ik vroeg ze wie je was zodat ik je kan terugbetalen", lieg ik snel. 

"Er is iets dat ik je waarschijnlijk moet zeggen", hoor ik Mounir zeggen. "Ik luister", zeg ik. Ondertussen zit ik aan het feit te denken dat hij een auto heeft: zo Maschallah!!! "Mijn naam is niet Mounir", zegt hij. Ik kijk hem schuin aan. "Heuh? Maar je zei dat...", begin ik maar 'Mounir' schudt zijn hoofd en onderbreekt me. "Ik weet wat ik zei, maar ik had gelogen", zegt hij langzaam. Dit is even een shock voor me. Waarom zou hij liegen over zijn naam?? Vond hij me lelijk ofwa?? "Mijn naam is Chemssedinne", hoor ik hem na een tijd zeggen. "Ze noemen me eigenlijk gewoon Chemss", vervolgt hij. In al die tijd ben ik stil terwijl er duizenden vragen door mijn hoofd spoken. "Dus Chemss... waarom over je naam liegen?"vraag ik. Maar in mijn hoofd denk ik: nu kan ik hem eindelijk goed stalken!! "Ik.. ik weet het niet. Het is eigenlijk wat persoonlijker, maar het heeft echt niks met jou te maken", zegt hij snel. Ik negeer hem en pak het geld uit mijn portemonnee. "Hier, je geld.. ", zeg ik kortaf en stap snel op mijn fiets. "Leilaaa"roept hij me nog na wat me doet verbazen. Had ik hem mijn naam gegeven? Nee toch?? Hoe weet hij mijn naam eigenlijk? Ik wil me wel omdraaien, maar ik ben te koppig daarvoor en hij had eigenlijk ook niet tegen mij moeten liegen over zijn naam. Ik heb hem mijn naam toch ook niet zomaar vertelt?? 

Boos kom ik thuis aan waar ik snel op de groepschat alles uitleg. Iedereen is het met me eens over hem, maar ze willen hem ook eerst stalken. Ik moet lachen terwijl ik denk: jaa, ik moet hem ook maar eens opzoeken!

Het was Alles of niksWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu