Geheime date?

229 18 3
                                    

Leila:

Na schooltijd blijf ik bij de poort staan en staar naar alle auto's die voorbij gaan. Mijn vader zei me dat hij me wel naar huis ging brengen, maar ik zie zijn auto nergens. Ik pak mijn telefoon tevoorschijn en ga even aan de kant staan om mijn vader te bellen. Op het moment dat ik op bellen wil drukken, hoor ik een bekende stem. "Mehdi, stop screaming! Ik kom eraan", zegt Nona aan de telefoon. Ik keer mijn rug snel naar haar toe en doe even alsof ik bij een groep meisjes hoor. Na een tijd draai ik me terug om en zie dat Nona al weg is. Wat had dat te betekenen? 

Mijn vader komt niet en dus heb ik geen andere keus dan te voet te gaan. Niet ver van school kom ik Hamid tegen. Hij wilt me iets zeggen, maar dat ga ik echt niet laten gebeuren. "Wat moet je? Heb je geen school ofzo, zwerver", zeg ik. "Doe normaal, wat ga je je high class voelen", hoor ik hem zeggen, maar ik negeer hem. "Dat je mij haat, oké, maar Chemss? Jij bent echt laag gevallen, maar hij is ook te goed voor jou", schreeuwt Hamid me nog na. 

Manal:

 Na schooltijd zie ik Leila snel weg gaan, want haar vader brengt haar naar huis. Als ik de klas verlaat, hoor ik Hassan mijn naam roepen. "Manal, jouw boyfriend roept je", hoor ik Salima lachend zeggen. "Tfoe gham", zeg ik lachend. Het laatste wat ik wil, is met Hassan praten. Van alle mensen vindt hij mij leuk. Zware tijden, je weet. 

Leila:

Omdat we geen toetsen hebben morgen, besluit ik om met de andere meisjes in het park af te spreken, maar enkel omdat ik iets wil uittesten. "Hé!"zegt Youssra, die ik als eerste zie. "Zijn de anderen er al?"vraagt ze en ik schud mijn hoofd. "Maar waarom wilde je ook alweer afspreken?"vraagt Youssra. "Kijk, ik hoorde Nona met Mehdi aan de telefoon praten dat ze naar hem toe ging ofzo, dus als zij niet komt, dan weet ik zeker dat er iets aan de hand is", leg ik uit. "Oehh, weet de rest dat al?"vraagt ze. Ik schud mijn hoofd. "Eerst mijn theorie bewijzen", zeg ik. 

Niet veel later is iedereen er al, behalve... Nona. Youssra geeft me een veelbetekenende blik. "Meisjes, ik moet jullie iets zeggen", begin ik. Ik zeg alles dat ik ook aan Youssra heb gezegd tegen hun. Salima is verbaasd, maar Manal lijkt het niet zo leuk te vinden. "Waarom zouden ze afspreken?"vraagt ze. Ik kan gewoon aan Manal zien dat ze het niet leuk vindt. "En tegen mij zegt ze nog dat hij het niet waard is, bla bla, ondertussen spreekt ze zelf met hem af", zegt Manal boos. Youssra probeert Manal te kalmeren. "We weten haar situatie niet, dus we mogen niet oordelen, misschien gaat het over totaal iets anders", zegt Youssra. Manal zucht geirriteerd. "Dat kan me nu echt niks meer schelen, ze zien maar wat ze doen." 

Nona:

Op de afgesproken plaats zie ik Mehdi al staan. "Je doet zo moeilijk", zeg ik. "En wat heb ik gezegd over mijn nummer wissen." Mehdi knikt en zegt dat hij dat wel zal doen, maar ik geloof er niks van. "What do you want?"vraag ik, omdat ik geen enkele seconde aan hem vuil wil maken. "Het gaat over Manal...", zegt hij. 

Het was Alles of niksWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu