Leila:
"Oh zo, ik snap het. Hij is als een broer voor je, maar dat maakt hem niet direct een goede vriend...". Ik word onderbroken door Chemss. "Ik denk dat je me niet zo goed begrijpt. Leila, hij is mijn echte broer. Door hem wist ik je naam en daarom verzon ik voor mezelf een andere naam. Ik was bang dat je erachter ging komen dat Hamid mijn broer is", vertelt Chemss. Ik luister naar zijn woorden, maar kan het gewoon niet geloven. Hoe kan iemand die zo prachtig is familie zijn van HAMID!? "Leila... ik hoop dat dat onze relatie niet beinvloedt", hoor ik hem zeggen. "Wat relatie?? Ik heb geen relatie met jou", zeg ik. Ik ben een tijd stil terwijl Chemss me bezorgd en droevig aankijkt. Hoe kunnen ze nu familie zijn??? "Sorry, ik moet naar huis", zeg ik snel en loop bij hem weg.
De volgende ochtend op school staar ik depressief voor me uit terwijl Manal me mij aanstaart. "Misschien bedoelde hij dat Hamid als een broer voor hem is, omdat ze zo goed bevriend zijn", zegt Manal. Ik schud mijn hoofd. "Dat dacht ik eerst ook, maar nee, ze zijn echt familie." "Auch meid, ik sta liever niet in jouw schoenen." "Maar bij jou is het erger, Mehdi heeft direct een ander", zeg ik. "Alsof het mij wat kan schelen", hoor ik haar zeggen. "Nou niet liegen, ik weet dat het jou wel iets kan schelen", zeg ik. Ik zie dat ze haar schouders ophaalt. "Het leven is stom. De ene dag ontmoet je de ware, de volgende dag blijkt hij de broer te zijn van de duivel", zeg ik op mijn depressieve toon. Manal moet lachen. "Dit is echt niet grappig! Ik vind het echt erg", zeg ik. Als Nona en Salima eraan komen, besluiten we er een eind aan het gesprek te maken.
De lessen gaan snel voorbij en wanneer het middag is, weten we dat we naar Youssra toe gaan zodat ik haar alles kan vertellen, want ik wilde het liever zelf zeggen in plaats van in het groepsgesprek. We groeten Youssra en als ik Manals blik volg, zie ik haar staren naar Mehdi. Ook Youssra valt het op. "Weet je, dat meisje is best lief, maar ze zijn niet serieus. Op school praten ze amper met elkaar", vertelt ze. Manal doet alsof het haar niks kan schelen en kijkt ons emotieloos aan. "Boeit me echt niet", zegt ze, maar we weten allemaal wel beter.
"Dus hij is de broer van Hamid?? HAHAHAH, dit is kei erg!! Maar hij is zoveel knapper", zegt Youssra nadat ik haar alles heb gezegd. Manal en Nona zijn een rondje gaan doen, dus met andere woorden; ze proberen Mehdi en zijn nieuwe vriendin af te luisteren. Salima stemt ermee in. "Jaa, Chemss is zoveel knapper! Ze lijken zelfs niet eens op elkaar", zegt ze. "Ja hé, maar het is gedaan", laat ik weten. Youssra geeft me een zachte klap. "Ben je gek?? Hij is perfect voor u, je gaat hem echt niet opgeven voor Hamid! Dat is Hamid niet waard! Hé, het is alles of niks", zegt Youssra. "Dan is het niks", beslis ik koppig. Salima zucht. "Leila, dat kun je niet menen! We zijn allemaal team Chemss." Ik haal mijn schouders op. "Kan me nu echt niks schelen. Hij heeft het me niet eerlijk vertelt, dus ja."