Doslov a poďakovanie

1.1K 170 41
                                    

Príbeh Osamelé noci bol o osamelej žene, ktorá nedokázala prekonať spoločenské štandardy vzťahu. Neklesajúce nároky, tlak spoločnosti a okolia pokrivili jej vlastné presvedčenia a vieru až natoľko, že zabudla nato, ako veľmi Jacoba ľúbila a prestala veriť, že láska všetko vyrieši.

Lavender bola milá a dobrá, oveľa krotkejšia, než ostatné moje postavy a aj napriek tomu urobila niečo, na čo by si netrúfli iné ženy v mojich príbehoch. Lav sa nechala zlomiť natoľko, až dokázala ublížiť jedinej osobe, na ktorej jej naozaj záležalo.

A potom sa stretla s niečím, čo je dopriate len málokomu. Jacob bol ochotný odpustiť jej a ostať s ňou aj napriek tomu, čo urobila.

Jacob bol síce schopný odpustiť jej, ale Lavender nebola schopná a pripravená odpustiť sama sebe. Aj preto sa znova rozhodla pred všetkým utiecť...

Počas písania tohto príbehu zaznelo množstvo názor v komentároch. Mnohé z nich boli o tom, že ich vzťah v skutočnosti ani len nie je vzťahom. Je faktom, že veková kategória čítajúcich je ešte stále presvedčená o tom, že tá pravá láska hory prenáša a má prednosť pred ďalšími aspektami života. To bola vec, ktorá sa odrážala v komentároch najviac. Aj preto som na začiatku písala, že tento príbeh bude určený hlavne pre vyzretejšie čitateľky.

Bohužiaľ, v realite to takto vždy nefunguje. Práve takéto názory budujú klamlivé predstavy o vzťahoch a deformujú názor o tom, čo to znamená, niekoho naozaj ľúbiť. Keď máte niekoho radi, neznamená to, že sa musíte počas dňa niekoľkokrát denne pobozkať, aspoň dvakrát do týždňa vyspať a každý deň publikovať na Facebook spoločnú fotografiu.

Nezáleží na tom, či je váš partner bohatý, chudobný, slávny, nenápadný, čierny, biely, zdravý alebo chorý a nezáleží na tom, akí ste vy. A už tobôž nezáleží na tom, čo si o vás dvoch myslia ostatní. Nemajú právo vás súdiť, nieto ešte za vás rozhodovať.

Preto keď raz náhodou budete v podobnej situácii ako naša Lav, spomeňte si na ňu... Dúfam, že vám tento príbeh niekedy pomôže.

Veľká vďaka všetkým, ktorí to s týmto príbehom nevzdali aj keď som si pred záverečnými časťami dala takmer polročnú pauzu. Vedela som, čo sa má v príbehu vstať, ale nejako nebola chuť to dopísať. Viacmenej, už po prvých kapitolách som vedela, že Lav na konci príbehu Jacoba podvedie. Dúfam, že jej to odpustíte. A mne to, že tento príbeh nemá šťastný koniec. ;) :D

Osamelé nociWhere stories live. Discover now