Her Şey Yeni Başlıyor

33 8 0
                                    

     Günler günleri kovalıyordu... Sınav git gide yaklaşmakta Aslı kendini derslere veremekteydi. Çünkü aklı, fikri, duyguları hep Kerem'deydi. 

     Onu düşünmekten sesini duymaktan vazgeçeyordu Aslı. Hayaller kuruyordu sürekli.
Gelecekle ilgili, gerçekleşmemesi korkusuyla. Yüreği sıkışıyordu.Kerem'siz kaldığını düşündükçe.

      Aklındaki deli sorular bırakmaz olmuştu peşini Aslı'nın. "Acaba Kerem de beni seviyor mu? Benim onu sevdiğim kadar. Sonuçta kaç kişilik yer açmış kalbinde bana gelene kadar"

    Aslı  bunları düşünmekten kendini alıkoyamaz olmuştu. Kötü düşünmemek için çabalıyordu.

                              ***

       Bir akşam ders çalışırken kapının çaldığını duydu. Seslere bakılırsa gelenler Kerem'in anne babası ve kız kardeşleri diye geçirdi içinden Aslı .

     Kerem'ler beş kardeşlerdi. Üçü kız ikisi erkek. Kerem iki numaralı çocuktur.
Ablası evli, diğer kardeşleri bekardı .
Kerem'in ailesi yıllar önce en küçük oğullarını kaybetmenin acısını hala içlerinde yaşamaktadı.
    Kerem'in en küçük kardeşi çok elim bir olayla kazada hayatını kaybetmişti. Daha henüz yirmisindeyken.

                               ***
     Aslı zilin çaldığını duymuştu fakat babası tavır takınır diye çekindiğinden odadan çıkmadı. Aslı'nın babası kaşkol olayını kolay unutacak biri değildi. Şüpheli ve sezgileri kuvvetli bir adamdı.

     Aslı, bunları düşünürken odasının kapısı çaldı. "Gir" diye seslenir Aslı.
Kapıyı aralayıp içeriye girenler Kerem'in kız kardeşleriydir. Aslı masanın üzerinde duran telefonu saklama çabasına girdi. Telaşla elinden düşürdü.

      Kuzen Esma "saklamana gerek yok canım. Abim herşeyi anlattı. Görüştüğünüzü biliyoruz. Sana hediye ettiği telefondan haberdarız" dedi.

       Aslı uyanmıştı ama bir yandan da derin bir oh çekti. Bu arada suskunluğunu hiç bozmayan diğer kardeş Esra göz ucuyla odayı süzdü.

   Semra abla normalde de çok konuşmayan biriydi.
    Yaşının ilerlemesi ve hala evlenmemesi onu asosyal hale bürümüştü. Dili anlatmasa da bakışları herşeyi söylerdi karşısındakine.

      Aslı "Tekrar hoşgeldiniz. Kusura bakmayın biraz dağınık odam. Ders çalışırken biraz dağıtıyorum. Malum sınava az kaldı" dedi.

      Kuzen Esma"hoşbulduk canım. Dert etme. Sahi sen bu sınava girmesen olmaz mı? Ne gerek var. Liseyi bitirmen kafi değil mi?"diye sordu Aslı'ya.

     Kuzen Esma Kerem'e en çok benzeyendi. Nişanlıydı ve düğünü bu sene olacaktı.

       Konuşması boyu, bakışları ve en önemlisi sıcak kanlılığı ile. Kerem'in yokluğunda onu görmek iyi gelmişti Aslı'ya.

       Aslı Esma ablasının dediği sınav mevzusuna "olur mu hiç? Ben aylardır hazırlanıyorum. Hem mesleğimi elime almak için kazanmam şart" dedi.

    Kuzen Esma konuyu fazla uzatmadan için lafı değiştirdi.

       "Neyse biz buraya neden geldik biliyor  musun? Babamlar şuan aşağıda sizin abimle olan durumunuzu konuşuyor.

      Biz senin odana çıkmadan başlamıştı konuşmaya. Babam ne kadar ciddi olduğumuzu söyleyecek. Aşağıda senin elinden olmasa da isteme kahven içiliyor şimdi"dedi.

      Aslı buna şaşırmıştı Kerem ona hiç bu durumdan bahsetmemişti. Ama beklediği birşeydi bir yandan da...
Kuzenleriyle sohbete dalan Aslı birden babasının sesiyle irkildi.

      "Eyvah! Babam kesin öğrendi ve biraz sonra kıyamet kopacak" diye sesli düşündü Aslı. Koşar adımlarla odasından çıkar. Kuzenleri de arkasında onu takip eder.

                             ***

       Aslı'nın dayısı"Haydi kızlar. Gidiyoruz. Enişteniz bu meseleyi biraz hazmetsin." diyerek  Kerem'in babası merdivenin başında duran kızlarını çağırdı.

      Ailece bir hışım kapıdan çıktılar. Bu arada Aslı'nın babası kaşlarını çatıp Aslı'ya gözlerini dikmişti. Aslı ne yapacağını bilmez halde kalakaldı.

      Aslı'nın annesi ortamı yumuşatma çabasıyla "Aslı, haydi odana kızım. Git dersine bak sen bir şeyi düşünme" der.

      Aslı'nın babası ordan atıldı. "Neyi düşünmesin neyi o zaten düşüneceğini düşünmüş bile hanım. Sen neyden bahsediyorsun daha. Gözüme görünme Aslı"diyerek Aslı'yı odasına gönderdi.

     Aslı kalbinin çarpışını, babasının bu duruma asla onay vermeyeceğini bir kez daha anlayarak odasına doğru gitti göz yaşlarıyla....

                             ***

      Bu  arada Kerem ailesinden olanları öğrenmişti. Aslı'yı defalarca aramıştım . Aslı telefonu gizli kullandığı için görmez Kerem'in cevapsız çağrılarını.

       Aslı odasına gidip yatağına uzanır. Yastığının altına sakladığı telefonu çıkardığında  ve Kerem'in defalarca aradığını, mesajlar attığını gördü. Ama nedense hiç birine cevap vermedi.

         Yastığına kapanıp hıçkıra hıçkıra ağlamaya başladı. Hayatta en çok korktuğu şey sanırım başına gelmişti.

      Sevdiği insan ile ailesi arasında tercih yapmak zorunda kalmak...

YARE-İ DİL (KİTAP OLDU! ) Sipariş Adresi Www.pembevagonlar.com Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin