"Ae masuk bilik appa sekarang"kata Tuan Kim kepada Yong Ae selepas melihat Yong Ae melaluinya.Lalu Yong Ae pun memasuki bilik Tuan Kim.
"Kenapa appa panggil Ae? "Tanya Yong Ae setelah dia duduk di sofa yang berada di dalam bilik tersebut.
"Appa nak cakap yang omma kamu dah aturkan blide date untuk kamu"kata Tuan Kim.
Yong Ae tidak menunjukkan muka terkejut sebaliknya hanya pandangan yang tiada perasaan ditunjukkan.
"Jadi appa nak Ae pergi ke? Sebab appa bukannya suka pilihan omma untuk Ae"kata Yong Ae dia tak suka hal ini dibangkitkan.
"Ae kalau kamu kahwin dengan anak Tuan Byun, syarikat kita akan lebih maju"kata Tuan Kim cuba memujuk anak gadisnya.
"Appa I'm just 24 years old. Give me some time to think about married okay"kata Yong Ae. Tanpa mengucapkan apa-apa, Yong Ae keluar daripada bilik Tuan Kim.
+++
Yong Ae duduk termenung di dalam pejabatnya. Kertas kerja yang berselerak di hadapannya tidak dipedulikan. Fikirannya sekarang ni tengah kusut.
"Cik Yong Ae, Puan Kim mahu berjumpa cik"kata setiausahanya melalui interkom.
"Okay Yumi, just give her in"kata Yong Ae.
Setelah beberapa saat, munculah seorang wanita pertengahan umur. Walaupun muka sudah menampakkan kedut, itu tidak menghalangnya untuk memakai pakaian yang nampak mewah.
"Kenapa omma nak jumpa Ae? "Tanya Yong Ae kepada Puan Kim.
"Appa kamu dah cakap kehendak omma? "Soalan dibalas soalan.
Ni yang dia tak suka ni.
"Dah"kata Yong Ae tenang sambil itu dia berpura-pura menyibukkan diri.
"Jadi apa pendapat Ae? "Tanya Puan Kim walaupun dia tahu apa jawapan anak gadisnya.
"I'm so sorry omma. Ae TAK NAK pergi. FULL STOP"Kata Yong Ae walaupun jawapanya itu tidak memberi kesan kepada Puan Kim.
"Tapi anak Tuan Byun tu handsome tau" kata Puan Kim memujuk anaknya.
"Kalau omma kata handsome, Ae boleh je cari pilihan hati Ae yang lagi handsome"kata Yong Ae ingin membalas kata-kata ommanya.
"Lepastu dia boleh bagi kesenangan pada Ae"kata Puan Kim lagi.
"Hmm.. I dont think so. Kalau handsome, kaya mestilah ada satu perangai yang tersirat dia. Omma tahu apa? "Tanya Yong Ae ingin bermain kata dengan Puan Kim.
"Playboy"kata Yong Ae.
Bilik itu tiba-tiba sunyi. Yong Ae sudah tersenyum kemenangan apabila melihat ommanya kehilangan kata-kata. Tapi apabila mendengar kata-kata Puan Kim selepas itu, senyumannya tiba-tiba mati.
"Yelah, yelah. Bila blind date Ae tu? "Tanya Yong Ae setelah melihat riak wajah Puan Kim mulai berubah.
"Esok waktu lunch dalam pukul 12:30 tengah hari"kata Puan Kim teruja.
"Tapi Ae tak janji Ae tak lari dari blind date ni, "kata Yong Ae cuba memainkan perasaan Puan Kim.
"Kalau Ae buat macam tu lagi, omma kahwinkan Ae dengan Baekhyun, "kata Puan Kim.
"Kejap, siapa Baekhyun? "Tanya Yong Ae keliru. Dia tidak pernah langsung mendengar nama tu sebelum ini.
"Lelaki yang nak kamu date tulah, "kata Puan Kim.
Yong Ae mengangguk.
"Tapi omma, sebelum ni tak ada pulak bila Ae buat perangai omma nak kahwinkan Ae. Omma betul-betul nak buat.... "
"Baekhyun"
"Haa... baekhyun jadi menantu omma ke? "Tanya Yong Ae kurang jelas dengan perasaan ommanya sekarang.
"Yelah. Kalau Ae tak kahwin dengan Baekhyun... "Kata Puan Kim sebelum Tuan Kim menyampuk.
"Kalau Ae tak kahwin dengan Baekhyun, jawatan CEO yang Ae pegang ni appa akan tarik balik, "kata Tuan Kim walaupun dia tahu tindakannya ini Agak kejam.
"Why? "Tanya Yong Ae pelik. Selalunya omma dan appanya tak adalah memaksanya dalam hal sebegini. Kalau paksa pun just blind date je ini tak kena kahwin sekali. Apa yang Bagus sangat pasal Mamat tu.
"Because he a good person and can be a good husband, "kata Tuan Kim.
"Appa tak perlulah paksa Ae kahwin. Im not ready, "kata Yong Ae. Dia Agak terkilan kerana appa yang tercinta memihak kepada ommanya.
"Ae appa buat semua ni untuk masa depan Ae. Lagipun kalau kita tak bekerjasama dengan syarikat ByunsB Holding, As akan kehilangan segalanya, "kata Tuan Kim.
"Appa cakap apa ni? Ae tak faham"kata Yong Ae cuba menghadam segala kata-kata Tuan Kim.
"Maksud appa syarikat kita akan bankrup?? "Tanya Yong Ae.
Tuan Kim tidak menjawab sebaliknya hanya mengangguk. Tiba-tiba pandangan Yong Ae menjadi gelap.
---------------------------------------------------------------------------
To be continue....
YOU ARE READING
[C] Love You Mr. CEO | Bbh
Fanfic❝ Ae appa buat semua ni untuk masa depan Ae. Lagipun kalau kita tak bekerjasama dengan syarikat ByunsB Holding, Ae akan kehilangan segalanya, ❞- Tuan Kim. ❝ Appa kita akan bankrup? ❞-Yong Ae Yong Ae dikhabarkan syarikatnya akan bankrup sekiranya ti...