Hari yang ditunggu-tunggu oleh Tuan Puan Kim serta Tuan dan Puan Byun akhirnya telah tiba. Pada pagi itu, Puan Kim ingin mengejutkan Yong Ae daripada tidurnya setelah beberapa hari dia tidak memasuki bilik anak gadisnya itu.
"Ae dah bangun ke belum? "Tanya Puan Kim sambil mengetuk pintu bilik anak gadisnya. Tiada sahutan.
"Ae? "Puan Kim segera membuka pintu bilik anak gadisnya dan dia terkejut kerana tiada manusia mahupun kelibat anak gadisnya di dalam bilik tersebut.
Dengan segera Puan Kim pergi ke bilik air dan bersangka baik bahawa Yong Ae sudah bangun dan sedang mandi. Dan terkejutnya Yong Ae tiada.
Dia melarikan diri
"Yeobo mana Ae? "Tanya Tuan Kim melihat isterinya hanya kaku di dalam bilik anak gadisnya itu.
"A...Ae dah larikan diri! "Kata Puan Kim sambil meraung.
"What? Ae larikan diri. "Kata Tuan Kim. Dengan segera dia mengambil telefonnya di dalam bilik tidur utama.
Sesaat
Dua saat
Panggilannya berjawab
"Ae where are you? "
"I'm sorry appa I cant getting married with Baekhyun"
"Ae tak boleh buat appa dengan omma macam ni! "
"Mianhei Ae dah buat. I am not ready for this. "
"Ae balik sekarang! Kalau tak semua saham syarikat Ae appa akan ambil dan jawatan CEO Ae appa akan tarik balik! "
"I don't care. But please jangan appa dengan omma bencikan Ae. Kalau Ae dah sedia untuk kahwin, Ae akan kahwin dengan pilihan omma dengan appa. I promise. "
"No! Ae kena kahwin dengan Baekhyun sekarang! "
"I can't sebab penerbangan Ae dalam setengah jam lagi. Ae dah nak masuk Balai berlepas ni. Bye appa. "
"Ae you can't do that to we! "
Tut.... Tut.... Tut
+++
[Yong Ae POV]
Mianhei appa omma
"Miss are you okay? "Pramugari di dalam pesawat tersebut menegur.
"I am Okay. Thank you. "Kataku kepada pramugari tersebut.
Lalu pramugari tersebut pergi ke penumpang yang lain. Aku sekarang ni berada di dalam pesawat A036 di mana aku akan berlepas ke Australia untuk menenangkan fikiranku.
Aku teringat bagaimana aku melarikan diri daripada rumah.
"Ae turun makan. "Kata orang gajiku iaitu Soojin Ahjumma.
"Appa dengan omma dah tidur ke? "Tanyaku kerana aku tidak mahu bertembung dengan mereka.
"Tuan dan Puan sudah tidur. Mereka penat agaknya. "Kata Soojin ahjumma.
Lalu aku pun membuka pintu bilikku dan keluar daripada zon selamat. Aku mengikuti langkah Soojin ahjumma untuk ke meja makan.
"Ahjumma pengawal semua dah minum ke? "Tanyaku risau walhal idea jahat sudah direncana di fikiran.
"Belum. "
"Apa kata Ae buatkan air untuk mereka"kataku memberi idea.
"Boleh juga. Ahjumma pun ada banyak kerja lagi belum buat"kata ahjumma membuatkan senyuman yang ada menjadi idea.
Good umpan dan mengena!
"Ae buat air dulu"kata ku ceria sebelum melangkah ke dapur manakala Soojin ahjumma ke bilikku untuk mengambil pakaian kotor. Aku pun tak tahu kenapa ahjumma selalu membasuh pakaian pada tengah malam.
Yang pasti rancangan aku akan berjaya.
Aku membancuh air teh. Setelah siap aku melihat ke kiri dan ke kanan. Good line clear. Dengan secepat mungkin aku mengeluarkan ubat tidur di dalam poketku dan meletakkannya di dalam air tersebut sehingga licin ubat yang berada di dalam plastik tersebut.
Aku tersenyum kemenangan
Setelah itu, aku membawa teko yang berisi air tersebut ke meja makan. Yang paling mengejutkan adalah semua pengawal berada di meja makan sambil itu mereka bersembang.
Senanglah kerja aku
Nak dipendekkan cerita, mereka semua minum air yang aku bancuh termasuk Soojin Ahjumma. Setelah menunggu selama tiga puluh minit, aku bebas keluar daripada rumah tersebut dan tidak perlu berkahwin dengan B-A-E-K-H-Y-U-N.
[End POV]
-------------------------------------------------------------------------------
To be continue...
YOU ARE READING
[C] Love You Mr. CEO | Bbh
Fanfic❝ Ae appa buat semua ni untuk masa depan Ae. Lagipun kalau kita tak bekerjasama dengan syarikat ByunsB Holding, Ae akan kehilangan segalanya, ❞- Tuan Kim. ❝ Appa kita akan bankrup? ❞-Yong Ae Yong Ae dikhabarkan syarikatnya akan bankrup sekiranya ti...