Tiba-tiba bunyi yang kuat bergema di dalam restaurant tersebut. Semua tergamam.
"Weyh!!! Lelaki tu kena tampar kot. "Kata YoonA kesian dengan nasib lelaki tersebut. Walaupun mukanya tidak dapat dilihat tetapi dari tepi memang segak orangnya.
"Biarlah dia. "Kata Yong Ae tanpa perasaan.
YoonA melihat segala kejadian tersebut. Lelaki itu dilihatnya bertanya apa nama perempuan yang berada di hadapannya dan lelaki itu nampak sedikit terkejut dan hampa. Setelah itu lelaki tersebut keluar daripada cafe tersebut dengan tangan meraba pipinya. Mungkin sakit ditampar perempuan tadi.YoonA memerhati lelaki tersebut sehingga bayang lelaki tersebut tidak kelihatan.
"So.. Jom. Tak ada benda nak dilihat dekat sini. "Kata Yong Ae sambil mengambil beg sandang yang berada di tepinya.
"Kau datang sini semata-mata nak tengok lelaki tu kena tampar ke? "Tanya YoonA tidak percaya rakan baiknya itu tidak mempunyai perasaan.
"Hmm.. Mula-mula aku nak tengok apa yang jadi dekat lelaki tu tak sangka pula dapat bonus. "Kata Yong Ae sambil menunjukkan senyuman yang sinis.
"Entah-entah kau yang upah perempuan tadikan. Yelah muka handsome macam tu dia berani tampar. "Kata YoonA setelah mereka keluar daripada premis tersebut.
"BINGO! "Kata Yong Ae sambil melihat telefon pintar berjenama Samsung Galaxy A.
"Tak baik tau kau ni. Kalau ayah kau tahu habis kau. "Kata YoonA sambil melihat Yong Ae yang sedari tadi membelek telefon pintarnya.
"Kau ni kenapalah kau sebut nama dia. "Kata Yong Ae sambil memberi YoonA melihat panggilan daripada Tuan Kim.
"Dah tu jawablah. "Kata YoonA sambil membuat muka yang tidak bersalah sambil berjalan ke depan ingin memberi ruang kepada Yong Ae untuk bercakap di talian. Lalu Yong Ae pun menjawab panggilan tersebut.
"Ae kenapa buat Baekhyun macam tu? "
"Ae buat apa appa? "
"Kenapa Ae tak datang jumpa Baekhyun? "
"Perlu ke Ae jumpa Si apa nama dia Bacon? "
"Nama dia Baekhyun Ae. "
"Whatever. Ae tanya lagi perlu ke Ae jumpa dengan Baekhyun tu? "
"Perlu because he your future husband. "
"But I don't want to marry him fullstop! "
"Kenapa Ae degil sangat. Hari tu elok je Ae setuju dengan cadangan appa. "
"Ae tak kata pun Ae setuju. Ae pengsan kan waktu tu. "
"Apa-apa pun Ae kena kahwin juga dengan Baekhyun. Tak ada tunang-tunang nikah je terus titik. "
"But ap-"
Talian diputuskan oleh Tuan Kim.
"Kenapa appa nak sangat Ae kahwin? "Desisnya dalam hati lalu Yong Ae pergi membawa hati yang luka ke tempat meletak kenderaan kerana YoonA telah menunggunya.
+++
"So macam mana perbualan kau dengan ayah kau? "Tanya YoonA setelah Yong Ae memasuki kenderaan tersebut.
"Disaster. "Kata Yong Ae pendek.
"Kau hantar aku balik rumah. "Kata Yong Ae setelah keadaan di dalam kereta tersebut sunyi.
"Tapi kau tak kisah ke mak dengan ayah kau marah kau? "Tanya YoonA kasihan dia melihat air muka Yong Ae disebelahnya.
"I dont care. Kalau mereka nak membebel pun tak lama. "Kata Yong Ae lalu membelek telefon pintarnya. YoonA sedang memandu sesekali mengerling rakan baiknya dia sebelah.
+++
"Kita dah sampai. Tuan puteri boleh turun sekarang. "Kata YoonA.
"Thanks hantar aku balik. "Kata Yong Ae cuba menunjukkan senyuman yang manis tetapi YoonA dapat melihat senyuman yang pahit.
"It's okay. Lagipun kita kan pergi sana sama-sama. "Kata YoonA.
"So aku masuk dululah. Bye bestie. "Kata Yong Ae.
"Bye Bestie. "YoonA membalas.
Yong Ae segera memasuki rumah.
"Ae apa yang Ae dah buat dekat Baekhyun? "Tanya Puan Kim sambil menegaskan suaranya.
"Ae tak buat apa-apa pun selain... "Yong Ae tidak dapat meneruskan bicaranya kerana takut akan jelingan tajam Puan Kim.
"Ae tengok dia kena tampar kan? "Tiba-tiba satu suara menyampuk perbualan ibu dan anak tersebut.
------------------------------------------------------------ -----------------------------------
To be continue....
YOU ARE READING
[C] Love You Mr. CEO | Bbh
Fanfic❝ Ae appa buat semua ni untuk masa depan Ae. Lagipun kalau kita tak bekerjasama dengan syarikat ByunsB Holding, Ae akan kehilangan segalanya, ❞- Tuan Kim. ❝ Appa kita akan bankrup? ❞-Yong Ae Yong Ae dikhabarkan syarikatnya akan bankrup sekiranya ti...