[Baekhyun pov]
Aku menunggu Yong Ae dengan penuh sabar. Mula-mula aku berfikir ingin mempunyai makan malam romantik bersamanya tetapi setelah berfikir aku ada meeting dengan seorang pengurus hotel ini tak jadi pula.
Lagipun dia datang lambat. Makanan yang telah sampai perlahan-lahan aku suapkan ke dalam mulut dan akhirnya makananku habis. Tepat pada masanya Yong Ae datang.
Aku dapat melihat muka yang keletihan serta gelisah mungkin kerana lambat. Aku meneliti jam rolex yang terlekat di tangan.
Lambat tiga puluh minit.
Dia menghampiriku dan berkata
"Sorry I'am late, "dan aku merenungnya yang sedang memandang lantai. Aku tersenyum melihat gelagatnya."Miss Yong Ae do you know that I already spent time waiting for you?! "Kataku ingin mengusiknya dan bersikap tegas dengannya.
"Saya minta maaf tapi tadi saya baru balik dari Pulau Jeju, "balasnya. Aku kesian dengannya tetapi perlu bersikap tegas.
"Have a sit! "
"Where's the document that I have to sign? I doesn't want to spent a lot of time here, "kataku. Aku tidak ingin mendengar alasan yang dia nak bagi.
Perempuan banyak alasan. Itu adalah fakta.
"Tak perlu bincang ke? "Tanyaku takut-takut.
"Tak perlu sebab aku ada banyak benda nak buat dan lagi satu nanti aku akan bincang perkara ni dengan Pengerusi Kim, "balasku. Aku rasa aku tidak mempunyai banyak masa kerana perlu berjumpa dengan Pengurus hotel untuk membincangkan sesuatu. Tanpa meminta diri aku terus pergi daripada situ dan tidak memandang ke belakang.
Oh ye pasal Eunji aku dah putus dengan dia sebab aku nampak dia ada lelaki lain. Aku tahu dia ada lelaki lain tapi tak ada bukti. Jadi bukti ada depan mata just putus je.
+++
Setelah membincangkan perkara yang tidak sebegitu penting bagiku itu dengan Pengurus Lee, aku segera ke tempat meletak kereta di Basement. Keadaan di sana tidak begitu sunyi kerana lampu di hotel ini sentiasa di buka pada tempat meletak kereta dan aku melihat ada beberapa pengunjung yang ingin keluar mengambil angin walaupun malam semakin pekat.
Aku segera ke keretaku tetapi aku seperti ternampak Yong Ae yang sedang tidur di dalam kereta. Wajahnya yang polos ketika tidur memang comel. Aku segera ke keretanya dan mengetuk tingkap kereta.
Aku melihat dia seperti melakukan sedikit pergerakan mungkin terganggu apabila aku menganggu tidurnya. Aku melihat jam yang berada di tanganku.
12:30am
Patutlah aku mengantuk semacam rupanya dah pagi. Yong Ae membuka matanya dan aku melihat dia Agak terkejut melihat kehadiranku. Dia menggosok matanya untuk mengurangkan rasa mengantuknya.
Dengan segera dia keluar daripada kereta. Aku tersenyum melihat dia mamai apabila keluar daripada keretanya.
"Yong Ae, are you okay? "Tanyaku apabila Yong Ae berada di hadapan mataku.
"I'm okay. Tadi ingatkan nak lelapkan mata kejap sebab mengantuk sangat tak sangka boleh tertidur, "balasnya sambil tersengih. Mungkin malu apabila aku menyedari dia tertidur di dalam kereta.
"Boleh drive ke ni? "Tanyaku risau. Kalau dia kemalangan tak ke aku yang dipersalahkan sebab aku orang terakhir yang berjumpa dengannya.
"Okay. Don't worry about me, "katanya cuba menyakinkan aku. Tetapi aku tetap risau dengan keadaannya lalu tanpa disuruhnya, aku mendukungnya untuk membawanya ke bilik hotel milikku.
"Encik Baekhyun apa yang awak buat? Let me go! "Katanya sambil itu dia meronta-ronta supaya aku melepaskannya.
"Kau tak boleh drive sebab kau mengantuk. Jadi kau kena tidur dekat hotel ni. Nanti aku bagitau auntie dengan uncle yang kau penat sangat and one more thing aku tak akan buat apa-apa dekat kau, "kataku cuba menyedapkan hatinya.
"Kereta saya awak dah kunci ke belum? "Tanyanya sambil itu dia memandang aku. Pandangannya membuatkan aku terpukau.
"Dah. Jangan risau, "kataku cuba menyakinkannya."Awak boleh turunkan saya tak? Saya malulah kalau ada orang nampak kita macam ni, "katanya. Aku terlihat pipinya yang putih mula bertukar merah.
"Jangan risaulah. Tak ada sesiapa yang akan nampak kita sebab lift ni hanya aku yang boleh guna. Lagi satu bilik hotel tu adalah privasi tingkat atas sekali dan hanya ada satu bilik je. Tapi yang risau, bilik tu ada banyak bilik. Kau fahamkan maksud aku? "Terangku kepadanya tetapi hanya sia-sia sebab dia sudah tidur di dalam dakapanku.
Aku tersenyum lagi.
-------------------------------------------------------------------------
To be continue...
YOU ARE READING
[C] Love You Mr. CEO | Bbh
Fanfiction❝ Ae appa buat semua ni untuk masa depan Ae. Lagipun kalau kita tak bekerjasama dengan syarikat ByunsB Holding, Ae akan kehilangan segalanya, ❞- Tuan Kim. ❝ Appa kita akan bankrup? ❞-Yong Ae Yong Ae dikhabarkan syarikatnya akan bankrup sekiranya ti...