C25

1.7K 109 3
                                    

"Yon, where di you get the cotton candy? "Aku bertanya kepada anak lelakiku setelah dia habis bermain di taman permainan.

"Ada seorang uncle bagi dekat Yon masa nak datang sini mummy, "Yon bercakap dengan polos dan seterusnya memakan gula-gula kapas tersebut.

"Mummy that uncle have give me a note to you, "lalu dengan susah payahnya, Yon mengeluarkan sehelai kertas yang bertulis dari poket seluarnya.

Aku mengambil nota tersebut dan membacanya. Yon yang sedang memakan gula-gula kapas aku biarkan.

Hai, ini saya Mingyu. Saya gembira melihat awak sudah mempunyai seorang anak. Jangan ingat pasal saya lagi. Dan anak awak sebiji muka dia dengan Baekhyun. Semoga berbahagia.

From
Kim Migyu

Iainya daripada Mingyu. Tak sangka Mingyu masih mengambil berat tentang aku. Aku melihat ke arah Yon dan tersenyum.

"Mummy, uncle tadi muka dia sebiji macam Yon. Tapi... "Yon tiba-tiba bercakap.

"What are you talking Yon? Bukan surat ni from Uncle Mingyu? "Aku bertanya kepada Yon setelah dia bercakap mengarut seperti tadi.

"I don't know what the uncle name but he... "

"He what? "Percakapan Yon yang tersekat-sekat mengundang kemarahanku.

"He said that he my daddy, "Yon memberitahuku pasal Baekhyun.

"No Yon, your daddy is already dead, "aku cuba menipu Yon.

"No mummy, you telling a lie! "Yon mula merengek. Takkan Baekhyun tahu di mana aku berada.

Tak

Tak mungkin

Omma dengan appa bagitahu Baekhyun di mana aku berada sekarang.

Aku segera mengeluarkan telefonku dan menunjukkan gambar aku bersama Baekhyun ke arah Yon.

"Is that the uncle in this picture? "Aku bertanya kepada Yon setelah menunjukkan gambar aku bersama Baekhyun semasa perkahwinanku.

Yon mengangguk.

Nampaknya Baekhyun sudah berjaya temui aku.

Tak guna!

"Betul ke tu daddy Yon? "Yon bertanya kepadaku dan aku memandangnya.

Aku mengangguk lemah.

"Tapi jangan jumpa dia lagi sebab dia benci Yon, "aku cuba mereka cerita. Dan Yon percaya.

------------------------------------------------------------------------

To be continue...

Ini adalah 3 bab terakhir sebelum tamatnya cerita ni.

[C] Love You Mr. CEO | BbhWhere stories live. Discover now