Kara Duvak

4.9K 55 13
                                    

Öncelikle ilgi, alaka, neredesin, neden yeni tanıtım yok gibi mesajlarınız için çok teşekkür ederim

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Öncelikle ilgi, alaka, neredesin, neden yeni tanıtım yok gibi mesajlarınız için çok teşekkür ederim.Yıkıcı değil yapıcı olmak adına başladığım bu işte böyle güzel geri dönüşler almak harika...


Bu güzel kitabın kısaca konusundan bahsetmek istiyorum.
Esas kızımız melek (benim küçük gelinim deki sedat ve asude nin kızı)  bir köyde yaşıyor. Babası köyün beyi...
Hakkında bir kaza sonucu çıkan dedikodular sonucu adının çıktığı adamla (Asaf başka bir köy beyinin doktor oğlu)  ile evleniyor.

Ama daha yazar farkını bu kısımda koyuyor. Öyle zorlama ile kavga döğüşle geçmiyor olay döngüsü oldukça realist ilerliyor.

Esas olayların patlak vermesi ise evlendiği konakta olan sıra dışı oyunlarla başlıyor. Tehlike kol geziyor...

Şaka değil valla yılanı (mecazi değil)  yangını, iftirası, zehiri....

Kara duvak isminin de nereden geldiğini yazmayayım artık onu da okuyup görün... :-)

Gelelim mermarid kendisini tanımam (şahsen değil :-( malesef)  uzun zamana dayanıyor. Daha face üzerinden yazarken görmüştüm yazdıklarını... O zamanlar kimi zaman yazımda kimi zaman betimlemede kimi zaman ise imla hataları olarak sıkıntılar olsa da muazzam kurguları olması yasemin in sıkı takipçisi olmam için büyük bir sebebti.

"Aman sen de zaten takipçi olmaya yer arıyorsun." 

"Civciv sen çok kitap okumadığından bilmezsin ama bizler gibi çok kitap okuyan insanlar belli bir süre sonra artık bizi şaşırtan şeyler görmek isteriz. Tabi çok okuduğumuz için yazarın bunu yapması her geçen gün zorlaşır."

"Hı tamam anladık çok okuyorsun. Bir de plaket takalım sana sevin bari biraz. Hem ne anlatıyor bunda ben okumadım sevmiyorum ben öğle ağalı mağlalı şeyler."

"Ne güzel dedin bak dinle o zaman kitapta en çok sevdiğim yönlerden birini hemen anlatayım. Bizde ağalık beylik diyince nere akıla geliyor.

Sizleri duymamama gerek yok.  Evet,  Doğu geliyor hemde Mardin, Diyarbakır, Urfa dan oluşan bir doğu...

Ama aslında türk kültür ve geleneklerinde beylik, ağalık, toprak sahibi, sözü geçen kimseler var hemde her şehirde (merkezde sadece küçük şehirlerde kalsa da kasaba ve köylerde hala devam ediyor.)
 
Yasemin yaman ise bunu bence çok güzel işliyor."

"Hımm...  Evet bu açıdan bakınca fena durmadı gibi ama birazcık."

"Ben okudum Civciv fena değil ama abla kitapta olan esas kıza Melek ismini vermek doğru mu?  Kız nasıl desem fazla güçlü bir karakter. Melek diyince ise akla utangaç, kırılgan,  sesiz biri canlanıyor benim gözümde."

"Kıvırcık işte bu da bize dayatılan bir algı değil mi?  Adı Demir olan herkes iri yarı güçlü kuvvetli mi? Yada ismi Su ile biten her kız su gibi berrak mı? İsimler karakterlerimize etki edebilir ama bizi esir alamaz.

Melek ise bence gerçekten melek gibi... Biz alışmışız gel diyince gelen git diyince giden kadınlar okumaya. Akıllı, özgür kendini bilen kadın okuyunca şaşırır olmuşuz."

Ve son olarak hiç adetim olmayarak şunu da ekiliyorum. Wattpad den çıkan ve okunmaya değer nadir yazarlardandır bence...

Benim küçük gelinim
Görmediğim sen

Adlı kitapları ile de kitap piyasasında... Yolu açık olsun umarım bir gün hak ettiği yerde olur...

Ve yazara not :O Hacer o kadar kolay kurtulmamalıydı. :-)



Ne Okusam Acaba?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin