Tidak Akan Kubenarkan!

21 0 0
                                    


Hongseok menatap ke luar jendela sambil termenung. Jinho yang ada di samping Hongseok hanya menatap adiknya sambil cuba menahan tangisnya apabila melihat adiknya itu.

    "Hongseok...." Panggil Jinho perlahan. Hongseok menatap abangnya itu dengan pandangan kosong seolah- olah orang yang tidak mempunyai jiwa.

    "Hongseok.... kamu ingat abang tak? Ni abang! Jinho hyung!" Jerit Jinho sambil menggenggam bahu adiknya. Jinho tahu yang adiknya hilang ingatan. Ya! Betultu! Hongseok hilang ingatan kerana kepalanya terhantuk kuat sehingga dia lupa ingatan.

    Hongseok hanya menatap kosong abangnya dan kembali menatap ke luar jendela kembali. Hongseok hanya mengeluarkan butir- butir air mata putihnya.

     "Hyung! Kami dah sampai!" Jerit adik beradik Jinho. "Hongseok hyung! Hyung ireonasao?!" Jerit Yanan sambil memeluk abangnya itu.

     Tapi selepas beberapa saat Yanan sedar ada sesuatu yang tidak kena iaitu abangnya tidak membalas pelukannya semula. Yanan melepaskan pelukannya dan menatap abangnya.

    "Jinho hyung? Hongseokgi wae?" Tanya Hui apabila melihat sikap pelik adiknya itu.

       Jinho hanya menatap Hui lalu menggeleng kepalanya. "Hongseok? Neo wae?!" Jerit Hui sambil menggenggam bahu adiknya itu. Hongseok masih diam dan tidak bersuara.

      "Hyung? Hyung waeyo? Hyung?" Panggil Wooseok kepada abang kesayangannya itu. "Hyung...." Panggil Yanan sambil memegang pipi abangnya.
  

     "Kamu semua keluar dulu! Abang nak cakap dengan Jinho hyung dulu!" Perintah Hui dan diikuti anggukkan adik- adiknya.

      "Hyung! Cakap sekarang kenapa dengan Hongseok?! Sekarang hanya saya, hyung dan juga Hongseok je sekarang." Ucap Hui tidak puas hati apabila melihat abangnya tidak memberikan sebarang respon.

    "Hongseok lupa ingatan Hui.... Dia tak ingat apa-apa pun!" Ucap Jinho sambil terus menangis apabila melihat Hongseok yang tetap setia menatap keluar tingkap.

    "Uljima... Jaebal uljima.... Saya tak apa- apa walaupun saya tak ingat apa-apa." Ujar Hongseok perlahan.  Jinho dan Hui memandang Hongseok lalu memeluk adiknya.

     "Kenapa kamu masih boleh tenang walaupun kamu tak ingat apa-apa? Kenapa kamu masih risaukan kami sedangkan kami yang patut risaukan kamu?!" Jeit Jinho sambil mengeratkan pelukannya.

  
     "Sebab saya tak suka kalau ada orang menangis di sebabkan saya...." Ujar Hongseok sambil airmata Hui dan Jinho bergilir-gilir. Hongseok tersenyum dan membalas pelukan abangnya.

    "Hongseok ada satu perkara yang kamu tak lupa tentang diri kamu. Kamu tahu tak?" Tanya Jinho. Hongseok hanya menggeleng.

    "Kamu tak lupa yang kamu tak suka tengok orang menangis kerana kamu." Ujar Hui.

      'Hargailah dia selagi korang boleh.... Hahahahah!!!' Ujar seseorang sambil memandang ke arah Hongseok dan abang-abangnya.


                          TBC

    

Tidak Akan Kubenarkan !Where stories live. Discover now