Ik werd wakker als eerste en liep vlug naar de badkamer.Ik douchte en deed men gewaad aan en liep weer naar onze kamer.Iedereen sliep nog ik keek vlug op men horloge half 6 logisch dat iedereen nog sliep.Maar ik kon niet meer slapen Jasper spookte maar de hele tijd door men hoofd,ik dacht dat ik er over heen was...niet dus.Ik zie nog altijd het beeld voor me die groene lichtflits die recht op me af kwam....en Jasper sprong er voor..hij wou me redden.Achteraf voelde ik me zo schuldig en dat voel ik nu nog steeds.Er rolde weer een traan over men wang "niet meer huilen"dacht ik.Maar dat gaat nu eenmaal niet zo makkelijk,ik nam een boek om men gedachten te verzetten en de tijd wat te doden.
Na een tijdje hoorde ik beweging naast mij ik keek op.. ..Lily.Ze rekte zich uit en ging rechtop zitten."Waw jij bent vroeg wakker ik ga me ook omkleden want wij gaan praten zometeen "zei ze.Ik knikte en keek toe hoe ze in de badkamer verdween ik las verder.
Even later kwam ze de deur uit en kwam ze bij me op bed zitten."Zo"zei ze ik keek op en legde men boek weg."Wat was dat gisteren je verdween in de badkamer en je was de hele avond een wrak."zei Lily. "Uhmm kijk ik was met Remus bezig met dat werkstuk en je kent de onvergeeflijke spreuken toch?"zei ik.Lily knikte "ik heb een slechte ervaring met de vloek des doods".Lily keek met grote ogen naar mij "Wat is er gebeurd dan?"vroeg ze."Men broer Jasper is vermoord met die vloek en het is mijn schuld"zei ik zacht ik voelde men ogen weer tranen.Lily kwam naast mij zitten en legde een arm om me heen "hoe kan dat nu jou schuld zijn"vroeg ze zacht."Hij sprong voor me en de vloek raakte hem"zei ik zacht er rolde een traan over men wang."Je broer was heel moedig.."zei ze zacht.Ik knikte "dat was hij net als Edward"zei ik."Lene wanneer is dit gebeurd je hebt me hier nog nooit over verteld"zei Lily."Deze zomer.."zei ik zacht ze wreef zachtjes over men rug.Ik moest weer huilen "huilen is niet erg gooi het er maar uit"zei Lily zacht in men oor.
Ik voelde dat er iemand naast me kwam zitten,ik keek voorzichtig naast me..Sirius."Ik had het hele verhaal nog niet gehoord"zei hij zacht en hij legde ook een arm over me heen.Het leek wel een groepsknuffel.Ik legde voorzichtig men hoofd op zen borstkas en Lilly legde haar hoofd op men schouder."Ik ben er voor je"fluisterde Sirius in men oor ik knikte.De andere jongens werden wakker James,Peter en Remus kwamen bij ons op bed zitten.Ik vertelde aarzelend het verhaal ze keken allemaal medelijdend naar mij maar kwamen even later ook bij de groepsknuffel."We gaan Lene vandaag opvrolijken!"zei Peter.James knikte en de andere gingen ook akkoord ik glimlachte zacht.De jongens kleedden zich vlug om en kwamen dan terug naar onze kamer.
"Zullen we gaan eten ik rammel van de honger"zei Peter we knikten en liepen naar de Grote zaal.Peter liep voorop te huppelen als een klein kind waardoor ik wel wat moest lachen.We gingen zitten aan de tafel van Gryffindor Peter zat voor me naast me Sirius en aan men andere zijde James."Zien men ogen nog rood van te huilen"fluisterde ik in Sirius oor.Hij keek recht in men ogen hij had mooie donkerbruine ogen."Een beetje"fluisterde hij terug.Ik zuchtte en keek voor me voorbij Peter en ik zag de tafel van Slytherin.Lucius zat gemeen te lachen met Bellatrix ,Narcissa zat er maar saai bij.Een paar plaatsen verder zag ik Serverus zitten...alleen,hij keek naar mij en glimlachte.Ik probeerde terug te glimlachen maar het werd maar een zwakke.Hij zag het dat men ogen rood waren en ik keek vlug weg.Ik nam een broodje en at het op na het ontbijt kreeg ik bezoek dat ik liever niet had.We liepen de Grote zaal uit en Lucius en Bellatrix kwamen af "niets geloven wat ze zeggen"fluisterde Sirius in men oor ik knikte.
JE LEEST
De jongen met de littekens
Teen FictionMet een glimlach las ik verder in het boek dat ik van Remus zijn hutkoffer had genomen Romeo en Juliette... Lene begint aan haar 5 de jaar op Zweinstein hoge school voor hekserij en hocus-pocus. De Marauders worden haar beste vrienden en ze valt vri...