Twijfelend bleef ik Remus aankijken was het wel slim om hem wakker te maken?Het was inmiddels al half vier in de nacht.
Stap voor stap liep ik dichter naar zijn bed toe.Nog steeds met men stok voor me gericht.Tijdens het schijnen vond ik een oude stoel die naast het bed stond.
Ik keek nog even vlug rond en nam dan plaats.Met men ene hand speelde ik met de reep chocolade de andere hield nog steeds alert men stok vast.
Remus lag nog steeds vredig te slapen hij zag er redelijk bleekjes uit en zijn gezicht was wat ingevallen.Een nieuw litteken sierde zijn wang en ik zag dat zijn handen er een paar wonden had bijgekregen.
Verveeld staarde ik naar de grond toen ik opeens beweging hoorde.Ik keek op en ontving net nog een glimp van Remus die het deken over hem heen trok.
Ik keek even rond en vond perkament op her kastje naast hem.Voorzichtig nam ik het ervan en ging er met mijn stok van een afstand over.
Het perkament was blanco en verlangen kriebelde in men buik.
Verlangen voor het perkament te vullen met woorden en onnuttige tekeningen.Ik had nooit van blanco perkament gehouden.Zuchtend keek ik rond maar nergens vond ik iets dat op een veer en inkt leek.
Voorzichtig stond ik op en legde het perkament op de oude stoel waar ik opzat. Ik hurkte neer bij het kastje naast her bed en begon elke lade te doorzoeken.
Mijn hoop raakte stilaan op tot ik de laatste lade opende.Zo stil mogelijk schoof ik papieren opzij en opende doosjes in alle maten BINGO!!
Een veer en inkt zat onder een groot pak volgeschreven perkament verstopt.Geruisloos nam ik het uit de lade en legde het samen met het lege perkament op het kastje.
Zacht nam ik weer plaats op de oude stoel.
"Lumos Maxima"fluisterde ik een kleine lichtbol verscheen naast mij.Ik stopte men stok weer in men kous wat zou ik gaan schrijven?
Ik begon weer met het spelen met de chocoladereep.Tot ik op een idee kwam een boodschap voor Remus achterlaten!
Ik legde het perkament op men schoot en opende het potje inkt ik keek nog is vluchtig rond en nam dan de veer in men handen.Ik depte die in de inkt en liet deze op het blanco papier rustten.
Beste Remus,
Waarschijnlijk heb je het niet opgemerkt maar ik ben langs geweest deze nacht..Je lag vredig te slapen terwijl ik zittend naast je mij verveelde.
Voor jou een plezier te doen had ik van het diner een ree chocolade meegebracht.
In ieder geval smakelijk!
Hopelijk gaat het al wat beter met je als je dit leestLiefs Lene
Ik schroefde het potje weer dicht en legde de veer er netjes naast.De boodschap liet ik er onder liggen.
Ik ging net opstaan maar geritsel trok weer mijn aandacht en deze keer verdacht dichtbij.
Langzaam en alert nam ik men stok weer uit men kous.
Voorzichtig en langzaam zette ik een paar stappen vooruit toen ik opeens tegengehouden werd door...
Spannend😆
Sorry dat ik traag uploadt maar school remt mijn dromen af grrrr
Maar goed ik probeer zo veel mogelijk te schrijven de laatste tijd
zodat ik jullie nog wat kan vermaken ❣
Dit verhaal komt stilletjes aan zen einde ..maar geen paniek he het duurt wel nog even 😊😉Liefs Moons✨
JE LEEST
De jongen met de littekens
Teen FictionMet een glimlach las ik verder in het boek dat ik van Remus zijn hutkoffer had genomen Romeo en Juliette... Lene begint aan haar 5 de jaar op Zweinstein hoge school voor hekserij en hocus-pocus. De Marauders worden haar beste vrienden en ze valt vri...