19.De zon

399 28 3
                                    

Na even lostte de reusachtige knuffel. De zon scheen fel waardoor men huid wat branderig aanvoelde. Ik hoopte dat ik nog een drankje in men hutkoffer had zitten.In ieder geval ik moet naar binnen!! "Zullen we naar binnen gaan?"vroeg ik."Naar binnen?Nu?Het is kei mooi weer en jij wilt naar binnen!"zei James geschokt.

Hopeloos keek ik naar Lily die het gelukkig begreep en knikte "ik ga mee"zei ze ik glimlachte. We stonden op "Sirius sorry dat ik naar binnen ga maar het begint te brandden" stuurde ik hij keek recht in men ogen.Naar men verbazing schrok hij niet hij knikte begrijpend en glimlachte en ik gaf hem een glimlach terug.

Ik en Lily liepen terug naar het kasteel "en?Iets gebeurd bij Albus?"vroeg ze nieuwsgierig. Ik twijfelde even "nee niet echt"zei ik uiteindelijk dit moet echt geheim blijven!!!

Ze knikte "kom hier is er schaduw!!"riep ze blij we liepen snel onder het afdak van het binnenplein.Er prikte iets op men hand ik werpte er een blik op pijnlijk keek ik naar een kleine brandwonde op men hand.

"Zullen we naar de bibliotheek gaan?"vroeg Lily "Lils ik denk dat we best even bij madame Pleister langsgaan"antwoordde ik kijkend naar de wonde.Ze keek er pijnlijk naar "goed idee!"zei ze "komt dat van daarnet in de zon te zitten?"vroeg ze verbaasd "dat gaat redelijk snel" mompelde ik.

We liepen naar de ziekenzaal en kwamen dan aan bij madame Pleister.

"Zo wat is er aan de hand?"vroeg ze ons ik haalde men hand van onder men gewaad en liet de wonde zien."Ach ja daar moet er wat zalf op loop maar even mee"zei ze en ze wierp een blik op ons.Ik en Lily volgden haar naar het achterste deel van de ziekenzaal ze wees naar een dokterstafel.

"Neem plaats"zei madame Pleister Lily kwam naast mij staan.Ze nam wat spullen en kwam dan bij mij staan "hoe kun je je zo verbrandden liefje?"vroeg ze bezorgd.Ze leek wel bijna op Esmee.

"De zon"mompelde ik "die schijnt toch zo fel niet om zo een brandwonde te maken liefje"zei ze lief.Ze dacht even na en keek dan in men ogen en na een tijdje knikte ze begrijpend."Geen drankje op voorhand?"vroeg madame Pleister men wangen werden warm en ik knikte van nee.

"Zou je beter doen dan kom je dit niet meer tegen"zei ze op een grappend toontje.Lily grinikte en madame Pleister glimlachte ze nam wat zalf en smeerde het voorzichtig erop,het prikte een beetje ze legde er een watje op en wikkelde daarna men hand met verband in.

"Probeer in het vervolg een drankje te nemen"knipoogde ze ik glimlachtte "je hebt nog geluk dat het je schrijfhand niet is want anders was het wel wat moeilijker geweest"zei ze.Ik knikte "het kan nog wat prikken maar dat gaat snel over maar goed ga maar"zei ze lief.Ik en Lily glimlachtten "bedankt"zei ik "graaggedaan Lene"zei ze vriendelijk.

We verlieten de ziekenzaal op weg naar de bibliotheek.

Sorry mensen voor het niet al te lange hoofdstuk..
Heb de laptop van men meter kunnen nemen want ben bij haar nu😏 en zij heeft een tijdslimiet..
Ik wou zeker iets postten vandaag omdat het al even geleden is sorry 😔Maar het is me nu wel gelukt om een nieuw hoofdstuk te schrijven hiep hiep hoera 🎉🎉
Bedankt voor alle stemmen en reads🎉💜♥
Love you all
X Zita

De jongen met de littekens Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu