10.Bloed

459 33 2
                                    

"Lene"zei Lily zacht ik opende voorzichtig men ogen en zag Lily voor me staan in haar pyjama."Ja wat?"vroeg ik zacht en ik schoof het deken van me af."We moeten opstaan als we willen douchen"zei ze grinnikend "ah ja"lachtte ik. Ik stond op en liep naar de badkamer en douchte me ik kleedde me om en kamde men haren.Ik stond voor de lavabo en daarboven hangde een spiegel ik keek is rond men ogen bleven hangen op een doekje..met bloed.

"Lily!!"riep ik,ik hoorde beweging in de kamer en niet alleen door Lily Sirius was ook wakker want hij strompelde achter Lily aan."Wat??"zei Lily bezorgd ondanks Sirius slaperig was zag ik dat hij toch moeite deed om een bezorgde blik te maken.Ik wees naar het doekje ze volgden men vinger en schrokken."Is dat van één van jullie?"vroeg ik ze knik- ten van nee."Wel dan is het van een van de andere jongens want van mij is het niet"zei ik ik liep langs hen heen de badkamer uit en ging in het midden van de kamer staan.

"Wat ga je doen!"zei Sirius nog snel opeens leek hij klaarwakker "Ga je wel zien"zei ik."WAKKER WORDEN JULLIE SLAAPKOPPEN!!!"riep ik luidkeels. James ,Remus en Peter schrokken wakker en keken me alledrie niet echt vriendelijk aan."Wat de hell?!? Kannewasser!Waar is dit voor nodig?!"riep James boos."Wel dat mogen jullie me gaan uitleggen"zei ik en  ik sleurde ze alledrie mee naar de badkamer.

"Ja en wat is er te zien"zei Peter slaperig ik wees weer naar het doekje en ze volgden men vinger.Ze keken alledrie er naar alsof het grof vuil was en niks speciaals , oké ik stelde me aan maar ik heb een hekel aan bloed en moet altijd de oorzaak weten."Van wie?!"vroeg ik "niet van mij"zei Remus snel als eerste het leek erg verdacht maar ik dacht er niet verder over na."Niet van mij"zei Peter "en nee Lene ook niet van mij!!"riep James boos."Oh god van wie dan wel ik maak me nu al zorgen om die persoon ook al is het maar een klein wondje"zei ik waardeloos.Sirius kwam bij me staan "dat hoeft niet"zei hij zacht "ik kom er wel achter"zuchtte ik.

Ik liep naar de kamer en liet me op bed vallen "ik pak je nog terug Kannewasser!"riep James vanuit de badkamer."Ja,ja en het is Lene!"riep ik vermoeid terug.**Geen antwoord**De jongens waren zich aan het douchen en omkleden en ik en Lily speelden samen een potje knalpoker."Heb jij gisteren Serverus gezien?"vroeg Lily "ja waarom?"vroeg ik."Ik heb hem nodig voor toverdranken ik keek haar vragend aan "Slakhoorn heeft gevraagd op het einde van de les of we samen een nieuwe Felix fortunatis wouden brouwen."zei ze.Ik knikte "we zien hem straks wel bij het ontbijt"zei ik.

"Lene!!!"hoorde ik uit de badkamer."Ja!! wat!?!"riep ik terug "kom is Sirius wil je spreken!!"kwam er uit de badkamer.Zo te horen was het de stem van James,zuchtend stond ik op en liep naar de deur van de badkamer."Is het veilig?!"vroeg ik luidkeels "ja!"hoorde ik en ik deed langzaam de deur open en keek naar de grond in het geval dat het toch niet veilig zou zijn."Je mag opkijken hoor"zei Sirius zacht ik deed wat hij zei en keek op, James,Remus en Peter stonden bij de douche te lachen om Sirius zen actie.

Ik keek recht in Sirius zen ogen "ik heb iets voor je"zei Sirius "oh echt?!"zei ik blij hij knikte."Sluit je ogen"zei hij zacht ik deed wat hij zei hij nam mijn hand en deed er iets rond."Kijk maar"zei hij blij ik opende mijn  ogen en zag een zilveren armbandje rond men pols.Er stond different in gegraveerd "Ohh zo mooi!!"riep ik enthousiast "Danku!!!"piepte ik Mega happy."Graag gedaan"zei Sirius en hij gaf me een kus ik bloosde.

De jongen met de littekens Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu