23

383 29 7
                                    

Ik werd wakker en alles rondom mij was leeg moeizaam sleurde ik me mijn bed uit oftewel dat van Sirius.

Men oog viel meteen op een briefje op het bed van Lily.

Lene,

We zijn naar de ziekenzaal Remus gaan bezoeken ga je alvast naar de Grote Zaal?

We zien je daar

Liefs
PS:kusjes Sirius

Ik glimlachte en liep verder naar de badkamer ik douchte en borstelde men haren.

Ik kleedde me aan en nam men tas bij de hand.

Toen ik naar de Grote Zaal liep zag ik een bekend gezicht.

Severus hij zat in een hoekje iets in een boek te schrijven.

Ik kwam naar hem toe en zag dat hij in een Potions boek aan het schrijven was.

"Waarom schrijf je in je handboek?"vroeg ik.

Hij leek te schrikken en keek op zijn blik verzachte toen zen ogen de mijne ontmoetten.

"Wat maakt jou dat uit?mompelde hij brommig zen ogen flitsten weer over zijn boek.

Zuchtend liep ik weer door naar de Grote Zaal terwijl ik me afvroeg hoe het met Remus zou gaan.

Ik liep door de grote oude houten deuren van de zaal en zag zoals altijd wel honderden leerlingen aan 4 verschillende tafels zitten.

Gelach gepraat en kletterende geluiden van bestek vulde de volledige zaal , verschillende Ravenklauws waren druk bezig met een reusachtig opstel.

Toen ik even langsliep zag ik nog net in krullerige letters Zweersap staan.

Ik dacht even na en ontdekte dat ik les had met de Ravenklauws met toverdranken een lichte paniek raasde door men hoofd.

Dat opstel moest ik dus nog schrijven ik plofte neer op een bank bij de tafel van Griffoendor en zocht roffeldend in men 'te' oude tas naar mijn lessenrooster.

8:20------09:10
Verweer tegen Zwarte kunsten

09:20----10:10
Dreuzelkunde

10:20 ----11:10
Toverdranken

11:20----12:05
Dreuzekunde

13:20----14:10
Gedaanteverwisseling

14:20---15:10
Voorspellend Rekenen

15:20---16:05
Bezweringen

Opgelucht slaakte ik een zuchtje ik had nog tijd tot het derder uur voor men opstel opeens schoot het me binnen dat de Marauders hier al zouden kunnen zijn.

Vluchtig keek ik de Grote Zaal rond maar zag niks dat op een bekende haardos leek van men vrienden ik stopte men lessenrooster weg en nam perkament en een veer.

Ik nam men potionsboek en begon alvast aan het opstel voor Slakhoorn.

Tussendoor werkte ik men ontbijt naar binnen af en toe wat pompoensap en soms is een stuk brood een ploffend geluidje naast mij nam men volledige aandacht in beslag.

Lily plofte naast me neer en nam een pistoletje uit de mand even later volgden Sirius,James en Peter.

"Goed geslapen?"fluisterde Sirius in men oor ik knikte en schreef verder aan men opstel.

Hij nam een Croissantje en nam er happen van "ook een stukje?"vroeg hij ik knikte.

"Mondje open"zei Sirius met een soort vaderstem ik grinikte en opende men mond hij stak een stukje croissant erin en ik begon gretig er op te kauwen.

Hij grinikte en schonk wat pompoensap in zen glas James en Peter waren ondertussen ook al volop aan het eten

Lily keek naar het perkament dat voor me lag en grinikte "je was het vergeten"zei ze radend ik glimlachte "ja jammergenoeg wel ja".

"Hoe is het met Rem?"vroeg ik bezorgd het bleef stil aan tafel men maag draaide "niet goed?"vroeg ik een lichte paniek vormde zich in men stem.

"Het valt mee.."zei Peter zacht "ik wil er heen"zei ik ,vrijwel meteen zei James "nee Lene dat gaat je niet doen".

"Waarom niet?"vroeg ik "het is beter zo"zei Lily zacht ik zuchtte.

Ik zal vannacht wel langs gaan..

De jongen met de littekens Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu