We zitten alle drie neer en ik hoor al het fluitje van de conducteur.Even later komt de trein in beweging "En we zijn weg"zei Lily."Leuke vakantie gehad Serverus?"vroeg ik. "Valt mee"zegt hij. "En jij Lily"vroeg ik."Het was wel leuk alleen deed men zus wat irritant"zei ze. "Ik ken dat gevoel"zei ik. "Hoe bedoel je Lene?Je hebt toch leuke zussen?"vroeg Serverus."Ik heb het niet over men zussen maar over Edward,gisteren hadden we weer ruzie"lach ik.Serverus en Lily grijnzen."Zullen we onze gewaden aan doen?"vroeg Lily. Ik en Serverus knikken,ook al is het al vroeg dan zitten we op ons gemak in de trein.
Even later hebben we allemaal al onze gewaden aan,ik en Lily Gryffindor en Serverus Slytherin.Oké ik geef toe ik ben nooit een fan geweest van die afdeling maar Serverus is de enige aardige ervan hij baalde ook dat hij niet bij ik en Lily zat.Ondertussen waren we al een uur aan het rijden maar de rit duurde wel wat lang en dat wisten we natuurlijk al."Hoe zit het nu met je gaven?"vroeg Serverus."Niet veranderd ik kan nog steeds berichten sturen maar gedachten lezen lukt bijna nooit"zei ik.Ik zal even uitleggen wat dat berichten sturen betekent,het is dat je een boodschap kunst sturen naar iemand zen hoofd maar niemand hoort dat alleen jij en de ontvanger zeer makkelijk!!Serverus knikte en Lily zei "jammer het zou cool zijn als je dat zou kunnen".
"Heb je nu James al gezien?"vraag ik aan Lily.Serverus zen glimlach verdwijnt vrijwel meteen "nee"zegt ze triest.Als je van de duivel spreekt zie je zen staart want even later zien we James en Sirius hun hoofden in onze coupé verschijnen.Ze glimlachen naar ik en Lily, Serverus negeren ze.Ik en Lily glimlachen terug."Kom je mee Evans?"vraagt James een beetje blozend.Lily giechelt en staat op en loopt weg met James.Sirius blijft staan "jij mag ook kannewasser"zei Sirius glimlachend.Ik glimlach terug en sta op,ik stuur snel een bericht naar Serverus : "sorry kan het niet laten."En loop mee met Sirius.
We komen een coupé binnen waar al redelijk wat mensen in zitten.Tegen het raam: langs de ene kant zit Peter en de andere kant zit Remus verdiept in een boek.Naast Peter zit Lily al.Ik ging naast Remus zitten en James naast Lily en als laatste kwam Sirius naast mij zitten."Ah hej Kannewasser"zegt Peter. "Hej"zeg ik. Mijn naam is eigenlijk Lene Cullen maar omdat ik gedekt moet zijn als heks heet ik Kannewasser de achternaam van men Oudoom,de familie Cullen is namelijk gekend als vampieren hier in de magische wereld.
Lily en James zitten elkaar zo aan te staren dat ik soms denk dat ze elkaar is gaan opeten met hun ogen. Ik grinnik zacht en Sirius hoort dat weer natuurlijk. "Schattig hé"zeg ik zacht."ja zeer schattig misschien kunnen wij dat ook is doen."zegt hij zachtjes in men oor."Siriiiiuus"zeg ik en ik geef hem een zachte klop op zen hoofd,hij glimlacht.
Zuchtend kijk ik door het raam en kijk dan naar Remus,hij heeft niet eens door dat ik naar hem kijk.Ik kijk vlug eens mee in zen boek en zie meteen wat hij leest."Romeo en Juliette"zeg ik zacht.Hij kijkt op "owh dag Lene ik had je nog niet gezien"zegt hij blozend."Is niet erg"zeg ik."Hoe weet je dat het dat is je kunt de kaft niet eens zien"zegt hij zacht."Omdat ik het al vaak gelezen heb en veel zinnen uit men hoofd ken"zeg ik zacht terug.Hij kijkt me raar aan "ja ik lees ook boeken"zeg ik.Hij glimlacht "Het verhaal van onmogelijke liefde"zeiden we in koor we lachten allebei omdat het zo gelijk klonk.Remus glimlachte nog is en las dan verder.Even later waren we er al en liepen we de trein uit op naar Zweinstein we werden in koetsen naar het kasteel gebracht.
JE LEEST
De jongen met de littekens
Novela JuvenilMet een glimlach las ik verder in het boek dat ik van Remus zijn hutkoffer had genomen Romeo en Juliette... Lene begint aan haar 5 de jaar op Zweinstein hoge school voor hekserij en hocus-pocus. De Marauders worden haar beste vrienden en ze valt vri...