1.Istnienie hafnu - pierwiastka o liczbie atomowej 72 przewidział jeszcze przed jego odkryciem duński fizyk Niels Bohr. Dlatego nazwa „hafn" wywodzi się od łacińskiej nazwy Kopenhagi: „Hafnia".
2.Ugryzione miejsce w jabłku ciemnieje na powietrzu dlatego, że bezbarwne związki fenolowe jabłka utleniają się do pomarańczowych chinonów.
3. Benzoesan denatonium ("denatonium" jak "denaturat"!) to organiczny związek chemiczny, uznany w Księdze Rekordów Guinnessa za najbardziej gorzką ze wszystkich znanych substancji. Jest stosowany do skażania popularnych substancji takich jak: denaturat, metanol, płyny do mycia naczyń, szyb itp.
4.Radioaktywny nikiel-56 jest ostatnim pierwiastkiem produkowanym przed wybuchem supernowej. To dlatego żelazo zostało rozrzucone w dużych ilościach na obszarze, na którym potem utworzył się nasz Układ Słoneczny.
5.Karoten zawarty w marchwi sprawia, że nasza skóra może zmienić nieco odcień. Podobnie jest z flamingami. Karotenoidy zawarte w różowych krewetkach, którymi się żywią, są rozkładane przez enzymy wątrobowe na pigmenty nadające barwę piórom.
6. Mątwa jest głowonogiem. U głowonogów występują trzy serca: serce centralne oraz u nasady skrzeli dwa dodatkowe serca skrzelowe. Posiadają one 2 krwioobiegi: duży: serce - ciało - skrzelowe serce oraz mały: serce skrzelowe - skrzela - serce.
7. Po zapłodnieniu jaj złożonych przez samicę, samiec konika morskiego umieszcza je na swoim brzuchu, gdzie obrastają gąbczastą tkanką. Samiec dostarcza rozwijającym się zarodkom tlen i zapewnia im bezpieczeństwo.
8.Ponieważ niemal wszyscy Amisze pochodzą od dwustu XVIII-wiecznych założycieli, często pojawiają się u nich choroby genetyczne związane z chowem wsobnym. W efekcie śmiertelność noworodków jest wśród Amiszów wyższa od przeciętnej. Co ciekawe jednak, rzadziej cierpią na raka, niż średnia populacji.
Tak więc ten no... macie coś od waszej "ukochanej Heli" :) [Tak nudziłam się, a kilka memów zawsze poprawia nastrój]
I kotek :)
I takim futrzastym akcentem, mówię wam Dobranoc :)