BAB 2

971 37 8
                                    

Suasana dalam dewan kuliah sekarang ni memang mengalahkan pakcik-pakcik nak jual ikan kat pasar tu .Bapak bising.Mentang-mentang la lecturer tak masuk lagi.Eleh aku ni pun , cara bercakap tu macam la aku ni perempuan melayu terakhir sangat.Aku pun sama-sama join geng jual ikan ni.Pembetulan,sebaris geng aku ni ha duk buat bising.Berbeza pulak dengan kaum cina tu,khusyuk je aku tengok mereka duk menelaah buku tu.Eii, apa nak jadi la dengan geng aku ni . Takde kesedaran langsung.

Sedang aku duk syok bersembang ni,mata aku pun terus terlekat kat mamat tu . Mamat mana lagi, yang duk bersenamrobik tu la . Oo.Aku baru perasan tentang kehadiran dia dalam kuliah ni .Jadi dia la selama ni yang duk depan aku tu.Almaklum lah ,selama ni mata ni duk ralik perhati kat Warren je .Mana nak nampak dah orang lain .

Sekarang ni situasi dah berbeza dah . Yang aku nampak sekarang ni, si mamat comel ni je . Eiii ,geram nya aku dengan dia ni.Kan ada aku golek-golek biar jatuh tangga kan .Comel sangat.Fulamak, mamat ni.Dia senyum wei,dia senyum.Ya Allah ,kat kuatkan lah hatiku ini .Ha, aku dapat rasakan tulang rusuk aku bergetar.Nampak tak kat situ ada pembohongan yang berlaku.Tak malu pulak mengaku tu jodoh aku.Ala,biarlah .Kalau betul pun,apa salah nya kan .Aku jugak yang bahagia.Kita sebagai manusia ni perlu mendoakan yang baik-baik .Amin.

"Wei korang , sebenarnya aku nak share something dengan korang ni ," haa , aku dah keluarkan dah rahsia aku ni . Ala , bukan rahsia sangat pun sebab aku rasa aku akan crush kat mamat ni sekejap je .Sekadar untuk apa ni orang kata , mencari motivasi untuk belajar .Ceh,motivasi kepala unta kau Farisya .Motivasi la sangat.Podahh.

"Ha !Apa yang kau nak cakap tu Sya ?"si Ain kenit ni tanya aku dengan muka yang penuh excited .Dia ni , kalau muka tu tak excited , memang tak sah.Kadang-kadang tu,cerita yang tak excited pun muka dia macam tu jugak .Biarkan .Dah dia memang macam tu kan .Nak buat macam mana .So, aku ni sebagai seorang rakan yang baik lagi sangat memahami , aku redha je la.

Aku ni pulak duk tersenyum-senyum macam siput sedut .Tiba-tiba rasa malu tu datang menyapa .HAKHAK.Maklumlah ,nak cakap pasal crush kann.

"Wei Sya. Hek eleh minah ni ,Tadi beriya-iya sangat nak cakap .Ni yang duk tersengih macam chimpazee nampak pakwe ni pehal?".Kurang asam masin merah panjang-panjang la minah ni . Sedap dia je panggil aku chimpazee.Walaupun dari sudut mata dia aku ni ada iras makhluk tu, jangan la cakap depan-depan .Sedih tau . Mak beruk punya Farhana .

"Sebenarnya kannn...." semua muka excited nak dengar aku cakap . Mata tu pulak bersinar macam kucing yang dalam cerita Shrek tu 😚.

"Apa dia weii ,, Eiii , saja je kau ni buat saspen,"si Aneesa ni duk tolak-tolak bahu aku dah ,Sakit siot . Tak habis dengan air liur , ni main tolak-tolak pulak.Aku gosok bahu aku dengan lemah gemalai.

"Actually kan , aku ada minat kat budak kuliah kita ni ,"aku terkemut-kemut dah . Tahan malu kononnya.Husna kat tepi aku duk cucuk-cucuk pinggang aku ni dengan keningnya yang serabut tu diangkat sebelah persis Ziana Zain .

"Cehhh . phewitt . Perghh , kelas kau Jah," geng aku dah angkat-angkat kening dah.Nak mengata la tu .Kalau kawan yang baik kan , sentiasa je bagi sokongan tapi berbeza dengan geng aku ni.Ada je benda yang dia nak jadikan bahan nak mengata.

"Wow ! Muka macam tangki air tak siap, nak crush kat orang ,"kurang ajar kau Farhana anak Pak Mohamad .Dia kata muka aku macam tangki air weii . Dalam banyak-banyak benda ,dia samakan aku dengan tangki air . Apa kejadah. Dan si Aneesa dah berhigh-five dengan Farhana tapi tak lepas sebab tangan si Aneesa terlempang pipi Farhana .Haha 😂.Padan muka .Puas hati aku. Itu lah mengata kat aku sangat .Kan Allah dah bagi cash tu .

"Takpe Sya . Don't worry . Biarkan je beruk dua ekor ni .Aku dan Husna ada di sampingmu.Akan ku berdua menyokong dirimu dari segala sudut ."Ain kenit dah bermadah dahh. Biarkan.Husna pulak duk angguk-angguk geleng-geleng tunduk-tunduk kepala je .Dia ni memang macam tu .Sentiasa pasrah dengan perangai geng ni.

"Terima kasih wei sebab jadi kawan yang memahami .Yang dua orang tu memang takleh pakai langsung.Sis terharu,"aku pun konon-kononlah mengelap air mata yang memang takde tu.Cukup sekadar memenuhi syarat untuk drama tak cukup bajet ni.

"Taklah Sya.Kitaorang gurau je ,.Aku dengan Aneesa pun akan sentiasa support kau .Friendship goal."Farhana tu menyambung percakapan sambil duk gosok pipi dia .Haha 😂.Merah wei .Aneesa tengah sengih-sengih je.Eleh... minah kerek dua ekor ni nak ambil hati la tu.Mujur aku ni baik .Layankan je la..Friendship goal la sangat .Podahhh.

"Ha Sya ,cakap pasal crush tu ,,siapakah sang jejaka yang telah membuatkan kau kononnya terjatuh hati tu ?"Aku pun dengan pantasnya menjuihkan bibirku yang seksi lagi mengghairahkan ni ke arah mamat tu.

Sekaligus mereka berpaling ke arah mamat comel tu .Then ,dengan muka yang penuh kerutan yang jelas telah membuatkan diri mereka bertambah tak lawa. Nak cakap hodoh takut sedih pulak ."Sape tu Sya?"serentak mereka bertanya.

Aku dah cakap dah .Mamat ni memang takde orang yang sedar tentang kewujudan dia.Aku pun jongket bahu."Entah,aku pun tak tau sape .Yang aku tau, dia ni aku kenal masa senamrobik hari tu je,"aku juihkan bibir.Sedih sebab geng aku pun tak tau nama mamat tu.

"Pulak!"serentak lagi diaorang berbunyi.Dahla kuat.Lepas tu mula la nak main sape yang cup dulu dia kawen dulu la .Entah la.Aku tak tau nak explain game ni macam mana.Kalau sape yang pernah main game ni , tau la macam mana game ni berfunction.

Then ,bila aku nak sambung cakap , bahagia je lecturer masuk and ambik tempat dia.So,aku pun dengan automatiknya menzipkan mulut.Tipu jeee. Memang tak la aku nak senyapkan mulut aku ni. Aku buka beg aku ,then aku keluarkan satu plastik and aku pun start kunyah keropok yang aku beli tadi.Haha.Hilang rasa lapar aku 😋.

CRUSHWhere stories live. Discover now