Banglo mewah kepunyaan Datuk Rizuan tersegam indah di hadapan aku.
Awat aku rasa macam pernah sampai aje kat sini ni?
Aku biarkan fikiran aku bermain sekor-sekor bila Rayyan membuka pintu keretanya.
Aku pun ikut sama.
Mata aku diperhatikan ke arah Rayyan.
Bapak ah mamat ni.
Hensem gila babe.Dengan baju melayu warna kelabu macam aku disertakan dengan songkok kat atas kepala.
Memang boleh cair lah sape-sape yang tengok ni.
Aku kat tepi pun takleh nak bernafas nii..
Rayyan berjalan mendahului aku.Sebaik sahaja tiba di perkarangan banglo ini.
'Aik.Kereta Ferarri tu.Macam pernah dilihat je?'
Aku berhenti kat tengah jalan.Kereta fav aku ni.
Apa yang berlaku sebenarnya ni.
Tanpa aku sedar,Rayyan merapati aku.
"Ye.Kau pernah tengok kereta tu sebab kau dah pernah datang kat sini.Masa kita buat drama Cinderella tu.Kau ingat tak?"
Aku pandang Rayyan.Dahi dikerutkan.
La....Patut lah aku pernah tengok banglo ni.Dengan kereta mewah ni lagi.Rumah kawan Farhan yang aku tak tau nama tu.Kawan dia tu ke yang kawen?
"Dah lah.Jom masuk.Lambatlah kau ni!"arah Rayyan sambil berlalu dengan hadiah untuk pengantin di tangan.
Pasal hadiah pun aku dengan Rayyan dah bertekak dah.
Aku cakap kat dia aku nak beli hadiah sendiri tapi dia tak bagi dengan alasan hadiah ni untuk wakilkan company.
Pehal wei.Pergi jamban lah dengan company kau tu
Aku nak bagi yang personal untuk anak Datuk Rizuan sebagai penghargaan aku kat Datuk Rizuan.
Tu pun tak boleh.Alasan memang takleh pakai langsung dia tu.
.Dan kerana aku ni seorang perempuan yang degil,aku menang pertelingkahan tu.
Hadiah kat tangan aku pandang.Yes!!
Dan lagi sekali,kenapa mereka tak faham keinginan aku untuk menilik kereta cantik lagi menawan ni.Cool kut kereta ni.Sama aje dengan Farhan.Aku merengus.
Aku pulak yang jadi singa tua sekarang ni .Geram lah aku dengan lelaki ni.
"Ha.Datang pun awak Rayyan.Sihat?"soal Datuk Rizuan bila aku dan Rayyan tiba di pintu rumahnya.
"Mestilah saya kena datang Datuk.Takkanlah tak datang.Saya sihat aje.Datuk sihat?"soalnya ramah.Berlakon la mamat ni.
"Saya sihat aje tapi macam ni lah Rayyan.Sekejap ok ,sekejap tak okey.Dah tua kan.Eh Farisya!Uncle ingat Sya tak jadi datang.Datang sekali dengan Rayyan ke?"barulah Datuk Rizuan sedar akan kehadiran aku.
Aku senyum.
"Haah uncle.Datang sekali dengan Encik Rayyan."
Hadiah dihulurkan.
Datuk Rizuan senyum dan mengambil hadiah kat tangan aku .Sambil tu matanya sekejap pandang aku then sekejap pandang Rayyan.
K Datuk.Jangan tanya soalan bahaya kat aku.
Nampak dari muka dia pun dah tau apa benda yang dia nak tanya.
"Korang berdua ni ada something ke?Pakai sedondon macam ni?Kenapa Sya tak cakap kat uncle yang Sya dengan Rayyan.Baru aje uncle nak kenalkan Sya dengan anak uncle yang sorang lagi tu."nampak riak kecewa pada muka Datuk Rizuan.
YOU ARE READING
CRUSH
FanfictionStory yang biasa . Takde special pape. Just sorang minah yang jenis 'I don't care whatever you do' and sorang mamat yang ' i am the most handsome person in this world' berjumpa dan bergaduh sampai lah tahap cliche fall in love . But... Macam mana...