Hoofdstuk 6

2.4K 122 19
                                    

Grace p.o.v. 

'Waar wonen jullie eigenlijk?' vroeg ik aan Mason toen we in de auto zaten. Ik was maar voorin gaan zitten naast Mason, aangezien achterin een soort dansende achterbak was geworden. Hij had nog steeds de highlighter op zijn jukbeenderen staan. 

'Wil je het zien?' vroeg hij terwijl hij me kort aankeek om vervolgens zijn blik weer op de weg richtte. 

'Stááááárshiiips where ment to flyyyyyhyyyyhyyyy!' hoor ik Taco op de achterbank met Nicki Minaj mee schreeuwen. Ik lach eventjes voor ik op zijn vraag antwoord. 

'Ja.'

'Mooi.  Dan kun je ons gelijk helpen met het schilderen van de logeerkamer.'

Wacht wat? 

Met opgetrokken wenkbrauwen keek ik naar Mason. 

'Ben je nu serieus?'

'Nee ik heb geen zere neus, Claus heeft een zere neus, die had een bloedneus wat ik me herinner.'

'Ik vroeg of je serieus was, Mason.'

'Over dat ik geen zere neus heb?' hij keek me met gefronste wenkbrauwen aan. 

'Nee! Over het verven.'

'Altijd pop.'

---------------------------------------------------

Gekleed in een oud, zwart T-shirt van Mason en mijn lange sportbroek zette ik een mintgroene streep op de, nu nog kale, muur van de logeerkamer in het huis van de jongens. Mintgroen vond ik persoonlijk een erg mooie kleur, dus vond ik het een goede keuze voor de logeerkamer. Het was nog een lege kamer met plastic op de vloer en plakband op de randen van alle muren en deuren. 

De jongens woonde met z'n vieren in een huis dat ze huurden van de vader van Brian. Zijn vader had dit huis gekocht en was vervolgens bij zijn nieuwe vriendin ingetrokken, dus mochten zij hier wonen tegen een mooi prijsje per maand. Ze hadden het best leuk gemaakt, voor jongens dan. 

Mason stond naast me te schilderen, Connor stond achter ons een andere muur te schilderen samen met Taco, en Brian was ongeveer een half uur geleden  opgehaald voor zijn rijlessen. 

Ik stond dus erg geconcentreerd te schilderen toen ik plots een koude streep op mijn wang voelde. 

'Ik wist het wel, deze kleur staat veel beter bij jouw huidskleur!' hoorde ik Mason zeggen voordat hij in lachen uitbarstte. Ik kon hem alleen maar met open mond aanstaren. 

'Je vangt vliegen pop.'

'Je gaat er zo aan, Mason.'

En voor ik het doorhad had ik met mijn verfkwast een streep op zijn voorhoofd gezet. Mason kreeg pretlichtjes in zijn ogen en voor ik het wist had ik ook op mijn andere wang een mintgroene streep staan. 

'Jongens stop ermee voordat dit uit de hand loopt!' waarschuwde Connor ons. 

Maar het was al te laat. 

Connor kreeg een verfkwast in zijn nek van Taco en ik slaakte een gilletje toen ik Mason op me af zag komen. Ik begon door de kamer heen te rennen maar werd in een hoekje gedreven. Als dreiging stak ik de verfkwast naar voren, maar dat hield hem niet tegen om nog een streep op mijn neus te zetten. Ik besloot als wraak mijn kwast over zijn T-shirt te laten gaan, maar hij tilde zijn armen op waardoor de verf op zijn ontblootte buik belande. 

'Godverdomme dat is koud Grace!'

Ik begon te lachen, aangezien dit me een voorsprong gaf om weg te komen en Connor te helpen door Taco ervan langs te geven. Ik dipte een roller in de dichtstbijzijnde verfpot en zette zo een streep op zijn arm, hij had korte mouwen aangehad. 

'Dat is ook niet eerlijk!' mopperde hij terwijl hij ook een streep probeerde te zetten op mijn arm, maar ik bukte waardoor hij op Mason aan het verven was, die achter me was komen staan. 

Hij pakte me vast bij mijn middel en tilde me op, waardoor ik begon te trappelen met mijn voeten. 

'Pak haar jongens!' riep Mason lachend, en niet veel later voelde ik twee kwasten over mijn armen. 

'Wat is hier aan de hand?!' hoorde ik de stem van Brian verbaast roepen. Mason liet me hierdoor los, waarna hij naar Brian snelde en een streep op zijn wang zette. 

De blik van Brian was zo geschokt dat we alle vier in lachen uitbarstten. 

Maar toen kwam de wraak van Brian ook nog. 

Oh shit... 

-------------------------------------------------

Een half uur en twee verfblikken later zaten we allemaal van top tot teen onder de verf, en pas de helft van de kamer was geverfd. Jammer genoeg hadden we geen verf meer over, dus moesten we dadelijk naar de winkel om nieuwe verf te komen. Ik had net mogen douchen, dus had ik nu een wit T-shirt van Mason aan en een joggingbroek van Brian, die de kleinste was. Alsnog had ik de uiteindes van de broekspijpen moeten oprollen en had ik de touwtjes zo strak mogelijk moeten vastknopen  zodat hij niet af zou zakken. 

'Ga je mee verf en wat te eten halen, Grace?' hoorde ik Mason zeggen. Zijn haar was nog een beetje nat van het douchen en hij had nog een klein beetje verf op zijn wang zitten, maar hij zat niet meer compleet onder de verf. 

'Moeten we die rommel in de logeerkamer niet opruimen dan?'

'Niet als we nu weggaan om verf en avondeten te halen.'

Ik grinnikte zachtjes en knikte. Hij liep naar de gang en pakte mijn schoenen en jas, die hij dus kennelijk al aan had. Ik deed ze snel aan en stond op. 

'Kom mee naar de garage. We gaan op mijn scooter.'

Ik liep met Mason mee naar de garage om een zwarte scooter te ontdekken met twee helmen erop. Hij gooide er eentje naar me toe, die ik onhandig opving. 

'Waarom gooi je alles naar me, Mason? Ik hoef niet dood!' mompelde ik sarcastisch, hopend dat hij het niet zou horen. Maar dat deed hij wel. 

'Ik zal niks meer naar je gooien, pop.'

Mason opende de garagedeur en stopte de sleutel in het contact. Hij stapte op en keek me aan voor hij zijn helm ook opzette. 

'Kom je nog?'

Ik stapte op en ging achter hem zitten. 

'Je mag je handen om me heen slaan hoor, daar heb ik geen problemen mee,' fluisterde hij, wat hem een klap op zijn schouder opleverde. 

Toch sloeg ik mijn armen om zijn middel heen toen hij de garagedeur uitreed, die automatisch weer dicht ging. 

Samen reden we de weg op en de avond in. 

Een avond die nog veel in petto had.... 

---------------------------

Ik ben in een schrijf bui. 

YAy. 

Enjoy this chapterrr

Xx Yara


Als je het Claimt, dan moet je het likken.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu