Lindy
Na wat gedronken te hebben, lopen Yasmin, Zara en ik weer naar onze kluisjes en doen daar onze tassen even in. Daarna lopen we met z'n drieën naar buiten en gelijk voelen we de zon op ons lichaam. Het is buiten 27 graden dus het is echt heel erg warm. 'Op naar de grote speeltuin!' Roept Zara blij. Yasmin en ik lachen en dan lopen we alle drie naar de grote speeltuin.Als we daar aankomen rennen Zara en ik naar de schommels en gaan daarop zitten. 'Ik zet dan muziek op' zegt Yasmin. Zara en ik knikken en dan pakt Yasmin haar telefoon en zet een afspeellijst aan van allerlei liedjes. Zelf gaat Yasmin op de glijbaan zitten. 'Hoe was jullie vakantie eigenlijk?' Vraag ik terwijl ik schommel. 'Ik heb een super leuke vakantie gehad. We gingen naar Griekenland op vakantie en daarna zijn we met de hele familie van mijn vaders kant ook nog op vakantie geweest naar Kroätie' vertelt Zara. 'Oeh! Das echt leuk!' Zeg ik. 'En wat heb jij gedaan Yasmin?' Vraag ik. 'Ik ben op vakantie geweest naar Australië en voor de rest heb ik niet echt zo heel veel gedaan' zegt ze lachend. 'Wat heb jij gedaan in de vakantie?' Vraag Zara. 'Ik ben op vakantie geweest in Frankrijk en daar hebben we toen gelogeerd bij mijn nicht die in Parijs woont en we zijn ook op vakantie geweest in Spanje' vertel ik vrolijk. 'Ohja! Hoe gaat het met je nicht?' Vraagt Zara. 'Gaat heel goed, ze heeft nu zelfs een lieve vriend gevonden en ze gaan binnenkort samenwonen' zeg ik. Mijn nicht Lucy is een paar jaar terug verhuisd naar Frankrijk om daar te wonen, dat was altijd al een droom van haar geweest en ik ben echt trots op haar dat ze haar droom niet in de weg laat staan. 'Laten we het vlot opgaan' zegt Zara. Ik knik en dan lopen we met z'n drieën naar het vlot toe en springen erop. 'Ik ga niet aan het touw trekken!' Roep ik en ga in het midden staan. 'Wij trekken wel' zegt Yasmin lachend. Zara en Yasmin beginnen te trekken aan het touw en zo gaan we het water over met het vlot. Als we bijna aan de overkant zijn roep ik: 'Stop!'. Yasmin en Zara stoppen met trekken aan het touw en dan staat het vlot stil. 'Wat is er?' vraagt Yasmin. 'Kijk wie er daar aan de kant staan in de verte' zeg ik zachtjes. 'Oohhh' zegt Yasmin. 'We keren al snel om' zegt Zara, maar voordat we alle drie aan het touw trekken om weg te komen horen we al iemand roepen: 'hey meiden!'. We draaien ons om en zien dat Jason op ons afloopt. 'Jason ga weg!' Roep ik. 'Zo, wat ben jij bijdehand' roept hij lachend. 'Meiden, we gaan weg hier' zeg ik. De meiden knikken en dan trekken we aan het touw. Jason rent op ons af en springt op het vlot. Het hele vlot kantelt en Zara valt het water in. 'Omg Zara!' Roepen Yasmin en ik. Zara komt boven water en klimt het vlot weer op. Ze is zeik maar dan ook echt zeiknat. Ik kijk Jason boos aan. 'Moest dat nou?!' Vraag ik boos. Jason grijnst. 'Ik vind het wel leuk om Zara in het water te zien vallen'. 'Wow wacht hoe weet jij onze namen?' Vraag ik verbaasd. 'Extra vak..' zegt hij op zo'n 'duhh' toon. 'Ohja' mompel ik. 'Eikel! Door jou ben ik helemaal nat!' Roept Zara boos. 'Zara, je mag mijn reserve kleding wel aan' zeg ik. 'Bedankt Lin' zegt ze. 'En nu een knuffel!' Roept Zara. 'DACHT HET NIET!' Roep ik en loop naar achter maar bots tegen Jason aan. 'Je staat in de weg' zeg ik nonchalant. 'Jij botst tegen mij aan' zegt hij terug. Jason en ik beginnen tegen elkaar te kibbelen. 'Jongens, kap! We zitten vast hier!' Roept Zara op een gegeven moment. 'Hoe bedoel je met vast?' Vraag ik meteen. 'Toen jullie zo zaten te kibbelen tegen elkaar heeft blijkbaar iemand het touw doorgeknipt ofzo... we komen hier niet van het vlot af' zegt ze. 'Lieve Zara, we hebben toch onze telefoons? We gebruiken die en dan zijn we hier zo weer weg' zeg ik lachend. 'We hebben onze telefoons op school laten liggen, remember?'. Ik stop gelijk met lachen. Oke ja, we zitten hier echt vast. 'Maar dat is duck' zeg ik. 'duck?' Vraagt Jason en kijkt me raar aan. 'Ja, ik heb zo ook mijn scheldwoorden' zeg ik. Hij knikt maar aan zijn blik te zien begrijpt hij er geen zak van. 'Moesten jullie zo nodig kibbelen tegen elkaar?' Vraagt Yasmin zuchtend. 'Ja, ja dat moest' zegt Jason sarcastisch. 'Ohnee... ohnee... ohnee' zeg ik na een minuut stilte. 'Wat is er nou weer?' Vraagt Jason. 'Het is zometeen pauze maar daarna hebben we weer les....' zeg ik met grote ogen. 'Dus?' Vraagt Jason. 'DUS?! Ik wil niet spijbelen! Ik heb nog nooit gespijbeld en ben ook nog nooit in de problemen gekomen!' Roep ik gestresst. 'Lin, haal even diep adem' zegt Yasmin. Ik doe wat ze zegt en ik ontspan weer een klein beetje. 'Schat, dit is dus je allereerste keer dat je gaat spijbelen' zegt Jason. 'Want hier komen we niet meer weg' vervolgt hij zijn zin.
JE LEEST
The badboy list
Teen FictionDe 17 jarige Lindy is een vrolijk en spontaan meisje dat altijd alles positief ziet. Op school gaat alles goed, ze heeft zelfs een lijstje gemaakt met jongens waar ze niet in contact wilt raken. Ze heeft dat lijstje gemaakt om niet in contact en in...