Part 48

1K 29 1
                                    

Lindy
Na ongeveer tien minuten hebben we iedereen (Iris, Danique, Justin, Luca, Jace, Zara, Yasmin, Adam, Vince en James) bij elkaar gekregen. 'Luister, we weten allemaal dat Jason zichzelf niet meer is de laatste paar dagen' begint Megan. Iedereen stemt meteen erin mee. 'We waren net nog in hem gesprek maar hij wordt gedwongen, tenminste Lindy en ik hebben zo'n gevoel' gaat Megan verder. 'Hoe kwamen jullie daarop?' Vraagt Yasmin. 'Zou Jason Fynn boven Lindy kiezen?' Vraagt Megan aan iedereen. Iedereen schudt gelijk hun hoofd. 'Nooit' zegt Adam. 'Dat heeft hij dus wel gedaan... Lindy heeft gezegd dat het dan echt over is en we konden de teleurstelling in zijn gezicht zien' vertelt Megan. 'Elke keer als Jason antwoordt gaf, keek hij eerst telkens naar Fynn voordat hij pas wat zei' zeg ik erachter. 'Dat is inderdaad niet Jason, er is echt wat aan de hand' zegt Vince. 'We gaan nu onmiddellijk naar Jason en Fynn toe. Wij houden Fynn even bezig en Lindy, jij praat face to face met ALLEEN Jason' zegt Iris gelijk. Ik lach even om haar antwoord. 'Dat is een top idee! Iris gooi je charmes erin meid!' Zegt Danique lachend. Iris kijkt Danique gelijk met een droog gezicht aan. Justin gaat naast Iris staan en slaat zijn arm om Iris heen. 'Ze is al bezet dus gebruik jij je charmes maar' zegt Justin en knipoogt naar Danique. 'Ohjaaaaaaaaa, wist ik!' Zegt Danique lachend. Iris rolt lachend met haar ogen en leunt met haar hoofd tegen Justin aan. 'Wat Danique zei is eigenlijk best een slim plan, een meisje moet haar charmes er even ingooien. Fynn kan niet van meiden wegblijven' zegt Adam. 'Ik stem voor Danique!' Zegt Yasmin meteen. 'Zeker omdat ik geen vriendje heb?' Vraagt Danique droog. 'Inderdaad' zegt Zara. 'Ehm... als ik het kon had ik het wel gedaan maar eh... ik heb nog nooit iemand proberen te versieren of met iemand proberen te flirten' zegt Danique. 'Je kant het meid!' Zegt Zara. 'Als Danique niet wilt, hoeft ze dat ook niet te doen' zegt Luca. Ik kijk Luca aan en zie aan zijn gezicht gewoon dat hij iemand leuk vindt! Dat is mijn grote jongen. 'Goed, Zara doet het en geen gemaar! We moeten iemand redden!' Zegt Megan. Zara stemt maar in en dan gaan we met z'n allen terug naar het park. Dit keer loop ik niet helemaal mee naar de jongens. Ik wacht ergens achter een boom tot Fynn is afgeleid. Ik pak mijn telefoon en scroll even door Instagram tot ik een sein binnen krijg door een geluidje dat we hebben afgesproken onderweg. Ik stop mijn telefoon terug en dan loop ik naar Jason. 'Jason, kom eventjes mee. Ik wil even praten' zeg ik. Jason knikt onbegrijpelijk maar loopt daarna met me mee. 'Jason, je kan mij en Megan niet voor de gek houden... we weten dat er wat speelt' zeg ik. Jason is stil en kijkt voor zich uit. 'Lindy, als ik het zeg dan heeft dit gedoe geen zin meer' zegt Jason. 'Dat maakt mij niks uit! We kunnen met z'n allen er wat tegen doen Jason' vertel ik hem. 'Oke goed' zegt Jason en zucht eventjes. Hij pakt mijn handen vast en houdt ze ook echt stevig vast. 'Lindy, die Fynn had je in elkaar geslagen. Ik moest net alsof doen of ik zijn beste vriend was en ik moest doen wat hij zei zodat hij je niet nog eens pijn zou doen...' vertelt Jason. Ik kijk Jason geschrokken aan. Fynn heeft me in elkaar geslagen en dwingt Jason tot dingen? Wanneer heeft hij me in elkaar geslagen dan? Ach, dat dwingen had ik aan kunnen zien komen. 'Lindy, het spijt me echt vreselijk voor alles. Ik meende helemaal niks van wat ik zei en geloof me, ik was liever die avond met jou alleen thuis dan dat ik naar een feest ging... ik hoorde op dat feest ons nummer en wilde zo graag naar je toelopen, alleen één persoon hield me tegen... Fynn' vertelt hij. Ik kan niet langer boos zijn... Jason kan er allemaal niks aan doen. Ik begin zacht te huilen en knuffel hem. Jason slaat stevig zijn armen om mij heen alsof hij me nooit meer los wilt laten. 'Wie ben jij?' Vraag ik wanneer we elkaar los hebben gelaten. 'Jason...' zegt Jason. 'Precies, de Jason die ik ken zou dit niet pikken. Hij laat zich niet kleineren door een lastpak, ergens binnen in je zit nog dat kleine stukje badboy' zeg ik en glimlach zacht. 'Je hebt gelijk' zegt Jason glimlachend en geeft me dan een kus op mijn voorhoofd. 'Niemand komt aan mijn meisje en niemand kleineert mij!' Zegt Jason en pakt mijn hand vast. We lopen naar iedereen toe. Ik ga tussen Zara en Luca staan en Jason gaat voor Fynn staan. Megan en ik hebben even contact en ik knik dat het goed is. 'Wat is dit?' Vraagt Fynn. 'Een gesprek' zegt Jason droog. 'Ik wil dag je weggaat en nooit meer terugkomt' zegt Jason. 'Gast, waar heb je het over?!' Vraagt Fynn en geeft Jason een waarschuwende blik. 'Iemand vertelde me iets wat me moed gaf. Ik laat me niet kleineren door jou want we weten beide dat ik de badboy ben en blijf van school' vertelt Jason. Fynn kijkt woedend. 'Je blik doet me niks Fynn. Je gaat me nu vertellen waarom je Lindy in elkaar sloeg voordat je weggaat' zegt Jason. 'Prima, wil je weten wie mij Lindy in elkaar heeft laten slaan? Dat was die oh zo leuke vriendin van James, inderdaad het was Ashley' vertelt Fynn. 'Oh en James, je bent niet haar enige vriendje, ze gaat namelijk vreemd met mij' zegt Fynn grijnzend. James loopt woedend naar voren om hem aan te vallen maar Justin en Adam houden hem tegen. 'Jij...' zegt James boos. 'Wat? Spreek Ashley hierop aan' zegt Fynn lachend. 'Rot op en laat je gezicht nooit meer zien' zegt Jason boos. 'Je weet dat ik dat niet zomaar doe' zegt Fynn. 'Wat wil je?' Vraagt Jason boos met zijn tanden op elkaar. 'Wat ik wil...' herhaalt Fynn. 'Ik wil Lindy' zegt Fynn. Ik schrik en ga achter Jason staan. Jason pakt mijn hand vast en geeft een een kneepje in. 'Dat gaat dus niet door' zegt Jason. 'Jij kan kiezen; Lindy gaat met mij mee en ik beloof dat er niks ergs gebeurd met haar of ze blijft bij jou maar ik kan je verzekeren dat ze een zwaar leven krijgt' zegt Fynn. 'Wat jij kan kiezen is; oprotten of ik bel gewoon de politie' zegt Jason boos terug. Fynn kijkt woedend naar Jason en lacht grijnzend. 'Ik zal gaan.. maar ik beloof je dat jullie allemaal nog lang niet van me af zijn' zegt hij en met dat gezegd te hebben loopt hij weg. Jason draait zich om en knuffelt me. Ik barst in tranen van blijdschavcp uit en knuffel hem terug. Wat ben ik blij dat dit voorbij is...

The badboy listWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu