Lindy
Ik wou dat Zara hier nu was. Ik loop naar het schoolplein en hurk neer zodra ik alleen ben. Ik kan nog steeds niet geloven dat Yasmin me niet eens zag, ze heeft echt alleen nog oog voor Vince. Ik begin zachtjes te snikken en til mijn benen omhoog en leg mijn ogen tegen mijn knieën, mijn handen leg ik om mijn benen heen. Nu heb ik niemand meer tot Zara weer op school is. Mijn leven kan zo erg veranderen in zo'n korte tijd... zeventien jaar lang was ik altijd vrolijk, wat er ook gebeurde... en nu? Nu kan ik alleen nog maar chagrijnig, boos, verdrietig of afwezig doen. Ik ben veel kwijtgeraakt, zoals nu; Yasmin, Jace en Luca hebben het de laatste tijd alleen maar druk, ik spreek Megan niet meer en het ergste wat ik kwijt ben geraakt is Jason. In het begin was het een enorme klootzak, maar hij heeft mij laten zien dat hij ook een goede kant heeft en om mensen kan geven, hij begon heel veel voor me te betekenen en nu ben ik hem kwijt door een stom lijstje dat ik nooit met Zara en Yasmin had moeten maken. Ik voel naast me iets bewegen. Ik trek mijn hoofd omhoog en kijk naast me, daar zit Jason... gebeurd dit echt? Snel veeg ik mijn tranen weg. 'H-hey..' stotter ik zacht. 'Hey, kunnen we even praten?' Vraagt hij. 'Ik dacht dat je me nooit meer wilde spreken' Zeg ik onbegrijpelijk. 'Ik heb met Danique gepraat, we moeten praten' Zegt hij. 'Zara en Yasmin hebben ook geprobeerd om met je te praten, maar daar luisterde je niet eens naar' Zeg ik zacht. 'Naar Danique moet ik wel luisteren, ze is immers mijn zusje' Vertelt Jason. Ik maak een ''o'' gebaar met mijn mond en kijk daarna voor me uit. 'Jason...' Begin ik. 'Nee Lindy, laat mij eerst even praten' Kapt hij me af. Ik draai mijn gezicht weer om naar Jason en kijk hem aan. 'Danique heeft alles uitgelegd en ik ben nu degene die dit keer sorry moet zeggen. Ik had niet boos moeten worden, ik snap dat je zo'n lijst had gemaakt... Ik ben of was een badboy en ik mag niet boos worden omdat je een lijstje hebt' Vertelt Jason. Ik kijk hem aan in zijn ogen en zie veel verdriet. 'Jason... ik heb dat lijstje meteen weggegooid sinds we geen contact meer hadden, dat lijstje is onzin... Je bent veel voor me gaan betekenen en ik snapte ook echt waarom je me niet meer wilde zien of spreken' Vertel ik. 'Lin, je betekent ook veel voor mij en ik wil geen ruzie's ofzo meer' Zegt Jason. 'Ik ook niet' Zeg ik en begin zachtjes te huilen. Jason slaat zijn armen om mij heen en trekt me tegen zijn borst aan. 'Vertel het maar zodra je alles eruit hebt gegooid' Zegt hij kalm en lief. Wat ben ik blij dat hij weer met me praat.Als ik uitgehuild ben begin ik te praten; 'Alles is gewoon veranderd in de laatste maand' Zeg ik. 'En dan niet echt positief' Zeg ik erachteraan. 'Ik weet het...' Zegt Jason. 'Is het goed tussen ons?' Vraag ik. 'Natuurlijk is het weer goed! Het was saai zonder je' Zegt hij. Ik glimlach zachtjes. 'En geloof me, alles dat veranderd is komt wel weer goed' Vertelt Jason erachter. 'Ik hoop het, vooral met Yasmin. Ik ben opeens onzichtbaar voor haar en met Luca en Jace komt het vast wel goed, ze zijn nu alleen even druk bezig voor de examens en alles' Zeg ik en laat een kleine zucht achter. 'En Zara dan?' Vraagt Jason. 'Die is ziek dus daar heb ik nu niet heel veel aan' Zeg ik. 'Je hebt nu mij, kom' Zegt Jason en staat op. Hij reikt zijn arm naar me uit en ik neem hem aan. Hij trekt me overeind en dan sta ik recht voor hem. Hij glimlacht en ik kan het niet laten om hem een kus op zijn wang geven en dat is dus ook wat ik doe. Jason neemt me mee naar de aula en gaat aan de populaire tafel zitten en trekt mij op zijn schoot. 'Dus het is weer goed tussen jullie?' Vraagt Megan blij die naast Jason komt zitten aan de tafel. 'Nee we haten elkaar' Zegt Jason droog maar lacht daarna wel. 'Ha ha grapjas' Zegt Megan en geeft hem een tik voor zijn kop. 'Oreo?' Vraagt Megan. Jason en ik knikken allebei en dan geeft Megan ons weer heel veel oreo's. 'Ik ben blij dat alles weer goed is! En heeft Jason je nog wat anders gevraagd?' Vraagt Danique opeens met een pedo-face. Ik kijk haar niet begrijpend aan en zie daarna dat Jason haar een waarschuwende blik geeft. 'Oh, niks laat maar' Zegt Danique snel lachend. 'Ik stuur Iris even een appje met waar ze blijft' Zegt ze en pakt haar telefoon. 'Ugh, wat doet zij nou weer hier. Ik dacht dat je haar een bitch vond' zegt Ashley die komt aanlopen en bij James op schoot gaat zitten. 'Lieverd, dat heeft Jason niet eens ooit gezegd' Zegt James. Ik kijk alsnog Jason aan die zijn hoofd schud en daarna richting Ashley kijkt. 'Oh echt wel, je was blij dat je van haar af was' Zegt Ashley. 'Ashley, dat heb ik nooit gezegd en zal ik ook nooit gaan zeggen' Zegt Jason. Jason kijkt me weer aan en geeft me een geruststellende gezicht. Ik lach naar hem en leg daarna mijn hoofd op zijn schouder. Iris komt aanlopen en geeft Danique van achteren een dikke knuffel. 'Hey little twinsister!' Zegt Iris blij. 'Hey big twinsister' Zegt Danique lachend. Iris gaat naast Danique zitten en zo begon school toch wel weer leuk te worden...
JE LEEST
The badboy list
Ficção AdolescenteDe 17 jarige Lindy is een vrolijk en spontaan meisje dat altijd alles positief ziet. Op school gaat alles goed, ze heeft zelfs een lijstje gemaakt met jongens waar ze niet in contact wilt raken. Ze heeft dat lijstje gemaakt om niet in contact en in...