Lindy
De volgende ochtend word ik weer wakker en open mijn ogen. Ik draai me om en kijk naar de klok. Het is al 11.00. Ik schrik en stap snel mijn bed uit. Over een half uur is Jason hier al! Ik trek mijn kledingkast open en zoek een leuke en mooie outfit, ik moet immers wat leuks aan doen.Hopelijk is dit goed genoeg. Snel ren ik naar de badkamer en maak me klaar. Ik ren naar beneden, eet snel een broodje en trek mijn schoenen aan. Al snel gaat de bel en ren ik naar de voordeur. Ik doe open en daar staat Jason. Zijn ogen staan zowat gebrand op mij. 'Wow' is het enige wat er momenteel uit zijn mond komt. Ik glimlach een beetje ongemakkelijk. 'Het is een beetje te he?' Vraag ik en bijt op mijn lip. 'Nee... nee je ziet er geweldig uit' zegt hij snel. Ik knik en dan loop ik naar buiten. Ik sluit de deur achter me. 'Ben je er klaar voor?' Vraagt Jason. Ik haal mijn schouders op. 'Ik heb geen idee, want ik weet niet eens wat we gaan doen' zeg ik lachend. 'Geloof me, het wordt een geweldige dag en je komt vandaag niet meer thuis' zegt hij. Ik kijk hem raar aan maar dan wijst hij naar de auto. Ik rol lachend met mijn ogen en dan stappen we beide in de auto en rijden weg.
'Jason, er staan hier bijna alleen maar meiden... weet je zeker dat we hier moeten zijn?' Vraag ik aan Jason waneer we ergens buiten staan. 'Ja we moeten hier zijn en wij kunnen nu via een andere hoofdingang alvast naar binnen' antwoordt hij en pakt mijn hand vast. 'Je doet echt geheimzinnig' zeg ik lachend. 'Weet ik' zegt hij grinnikend en dan lopen we samen naar een andere hoofdingang. 'Ben je er klaar voor?' Vraagt hij. 'Ik denk het...' zeg ik. De deur gaat open en we lopen naar binnen. Het is hier best donker. 'Jason... dit is toch geen spookhuis he?' Vraag ik een tikkeltje bang. Jason begint zacht te grinniken. 'Nee, iets veel beters' zegt hij. We lopen een hele grote zaal in en Jason loopt met mij naar een podium. 'We gaan naar een concert' Zegt hij glimlachend. Ik kijk hem aan en krijg een lach op mijn gezicht. 'Van wie?' Vraag ik lachend. 'Iemand waar je super fan van bent' antwoordt Jason. Ik denk even na. 'Shawn Mendes?' Vraag ik. 'Jaaaaa' zegt Jason lachend. Mijn mond valt open en ik begin enthousiast te springen. 'Je bent de beste!!' Roep ik blij en spring dan in zijn armen en knuffel hem dik. Jason knuffelt me lachend terug en na een tijd laat ik hem los. 'Waar heb ik dit eigenlijk aan te danken?' Vraag ik. 'Oh gewoon' antwoordt hij. 'Ik wilde iets doen met het beste meisje van de hele wereld' zegt hij. Ik glimlach en dan komen er allemaal mensen binnen. Laat het concert maar beginnen!
Het concert is nu al een half uur bezig en Jason en ik dansen samen gezellig. Nu we vooraan staan, staat er achter ons een hek waardoor we veel ruimte hebben. Ik zing vrolijk volop mee en soms knipoogt Shawn Mendes zelfs naar me. Dit is het beste ooit!!!
Het concert is afgelopen. Jason en ik hebben met sommige nummers zelfs geschuifeld voor de grap. 'Ahhh... het is afgelopen' zeg ik. 'Niet helemaal' zegt Jason geheimzinnig. 'Hoe bedoel je?' Vraag ik. Jason wiebelt met zijn wenkbrauwen en dan neemt hij me mee naar een op ander kamertje. Ik kijk op de deur waarop staat: Clothing Room Shawn Mendes. Mijn ogen worden groot. 'Speciaal als afsluiter een meet & greet' zegt Jason. Ik krijg een enorme glimlach op mijn gezicht en dan doet Jason de deur open. 'Hoi!' Zegt Shawn Mendes. Mijn mond valt open en heel langzaam loop ik zijn richting op. Shawn lacht en rent op me af waarna hij me knuffelt. Ik begin te lachen en knuffel hem terug. 'Volgens mij ben jij Lindy' zegt Shawn Mendes. Ik knik en we laten elkaar los. 'Je bent leuker dan ik had verwacht' zegt hij lachend. Ik kijk hem niet-begrijpend aan. 'Ik ken Jason' antwoordt Shawn lachend. Ik frons mijn wenkbrauwen en kijk naar Jason die glimlacht en zwaait. 'Hoe kennen jullie elkaar?' Vraag ik aan Shawn. 'Hij heeft me Nederlands geleerd zoals je wel kan horen en onze vaders kennen elkaar'. Ik knik en kijk dan weer naar Jason die lacht. Hij komt naast me staan en slaat een arm om me heen. 'Willen jullie wat drinken?' Vraagt Shawn. Jason en ik knikken en dan loopt Shawn het kamertje even uit. 'Waarom heb je me nooit verteld dat je Shawn Mendes kent?' Vraag ik verbaasd. 'Als ik het had verteld dan stond je tegenover me te stuiteren' antwoordt Jason lachend. Oke, Jason heeft wel gelijk. Dat zou ik inderdaad doen. Ik rol lachend mijn ogen en knuffel daarna Jason. 'Je bent alsnog de beste vriend die er is!'. Shawn komt terug maar heeft geen drinken bij zich. 'Kunnen jullie even meekomen?' Vraagt hij. Jason knikt meteen en ik knik dan ook maar. We volgen Shawn Mendes en al snel komen we in heel heel donkere zaal terecht. 'Ik kan niks zien' zeg ik. Het is stil en het enige wat ik voel is dat Jason mijn hand vast heeft. 'Jason? Dit is een beetje eng' zeg ik. Hij reageert niet. Wacht, is die hand dan toch niet van Jason? Ik laat de hand los maar de hand houdt mijn hand vast. Fijn, dit is echt eng en raar. Opeens voel ik iemand tegen me aanstaan en gaan alle lichten aan. Ik sta midden in de zaal en voor me is een podium. Er is daar een scherm met allemaal foto's van mij, van Jason en van ons samen toen we vrienden werden. Het podium ligt vol met kaarsjes en hartjes. De persoon achter me draait me langzaam om en dan sta ik recht voor Shawn Mendes. 'Shawn, wat is dit allemaal?' Vraag ik een beetje ongemakkelijk. 'Dat weet je zodra ik je omdraai' antwoordt hij. Shawn Mendes zingt een zinnetje van een lied en draait me dan om. Op het podium staat Jason. Hij glimlacht naar me maar volgens mij is hij wel een beetje zenuwachtig. 'Lieve Lindy' begint hij. Ik loop langzaam wat meer naar voren. 'Ik het begin haatte wel elkaar echt heel erg. We mochten elkaar niet en dat lieten we ook merken beide. Langzaam aan raakten we bevriend en daar ben ik nu ook super blij mee. Je bent in de tijd dat we vrienden waren nogal veel voor me gaan betekenen' zegt hij. Ik kan het niet laten om een 'aawh' geluidje te maken. Jason lacht even. 'Je bent meer voor me gaan betekenen dan vrienden Lindy, ik vind je leuk. Voor het eerst heeft een meisje me laten zien dat ik ook een goede kant heb in plaats van alleen maar de kant van een badboy' vertelt hij verder. Ik stop met lopen en sta stil, recht voor Jason. 'Lieve Lindy, wil je mijn vriendin zijn?' Vraagt Jason. Ik kijk hem aan en glimlach. 'Ja en ik zou niks liever willen' zeg ik. Jason glimlacht. Hij legt zijn armen om mijn middel en zoent me daarna zacht. Ik zoen Jason terug en leg mijn armen om zijn nek heen...
—————————————————
Heeyy,
Sorry dat het weer een tijdje duurde alleen ik ben best druk voor school nu weer...Ik probeer echt zo vaak mogelijk een nieuw deel online te zetten!!
Xxx
JustAGirl2406
JE LEEST
The badboy list
Teen FictionDe 17 jarige Lindy is een vrolijk en spontaan meisje dat altijd alles positief ziet. Op school gaat alles goed, ze heeft zelfs een lijstje gemaakt met jongens waar ze niet in contact wilt raken. Ze heeft dat lijstje gemaakt om niet in contact en in...