Lindy
'Lieverds, doen jullie wel voorzichtig?' Vraagt onze moeder. Jace en ik knikken. We staan bij de voordeur en wachten op Luca die ons op komt halen voor het feest. 'En hetzelfde geldt natuurlijk ook voor jou Zara' zegt mijn moeder lachend. 'Komt goed Brenda' zegt Zara lachend en daarna horen we getoeter, Luca staat voor de deur in zijn auto te wachten. 'Veel plezier!' Zegt mijn moeder nog. Jace en ik geven haar een kus en daarna stappen Jace, Zara en ik in de auto van Luca. 'En, al zin in?' Vraagt Luca als we net de straat uitrijden. 'Mwah, ik niet echt' zeg ik lachend. 'Ik best wel' zeggen Jace en Zara tegelijk.We komen aan op het feest en bellen aan. De deur wordt opengedaan en gelijk ruik je de geur van alcohol en rook. Blegh, dit is al één van de dingen waarom ik niet graag naar feestjes ga. We lopen allemaal naar binnen en dan valt mijn blik op Jason die buiten staat. Hij kijkt om en ziet mij ook staan. Hij loopt naar binnen en slaat een arm om me heen. 'Gezellig dat je me gezelschap houdt' zegt hij fluisterend in mijn oor. 'Hou dat maar uit je hoofd. ik ben hier namelijk met Zara, Jace en Luca' zegt ik sissend. Ik ruk me los van Jason en loop naar de rest toe. 'Yoo' hoor ik een jongensstem zeggen. Ik draai me om en zie Vince daar staan. 'Hoi' zeg ik. Ik wil me weer omdraaien om weg te gaan maar Vince houdt me tegen. 'Wat wil je?' Vraag ik. 'Hoe komt het dat Jason een tikkeltje veranderd is?' Vraagt hij. 'Hoe moet ik dat weten? Hij is jouw vriend hoor' zeg ik droog. 'Ja, maar ik dacht dat er vanmiddag misschien iets gebeurd is omdat jullie bij jou thuis waren' zegt Vince. Ik schud mijn hoofd. 'Er is niks gebeurd, we hebben alleen maar dingen besproken voor de talentenshow' zeg ik. Vince knikt. 'Ik ga Jason zoeken en daarna ga ik een chick scoren'. 'Nou, heel veel plezier daarmee' zeg ik en rol met mijn ogen, daarna loop ik weg van Vince. Ik ga op de bank zitten alleen dan voel ik dat het nat is. Gelijk sta ik weer op en ga ik maar ergens in de hoek staan. Rot feestjes! Ik wil naar huis. Ik zie Zara iemand zoeken maar zodra ze deze kant op kijk, zucht ze opgelucht en rent naar me toe. 'Lindy, de gastoptreden is er nieten ze zoeken nu iemand die kan zingen, dus Lindy kom mee je gaat zingen' zegt Zara als ze bij me staat. Ze pakt me bij mijn arm en trekt me mee. 'Nee Zara! Ik heb helemaal geen liedje niks!' roep ik door de muziek door. 'Doe gewoon Written in the stars! das dat nummer dat je mij toen liet horen laatst!' hoor ik Zara boven de muziek uitkomen. ''Zara! Dat liedje moet met iemand anders gezongen worden!' roep ik. 'Wat?! Ga het podiumpje nou op!' roept ze en duwt een microfoon in mijn hand. 'Nee.. nee.. Zara.. nee' Roep ik maar ze duwt me het podium al op. Ik ga in het midden staan en versteen aan de grond. Ik zie Jace en we kijken elkaar aan. Hij geeft een je-kan-dit-blik. Ik adem diep een keer in en uit. Opeens hoor ik mijn muziek door de zaal galmen. Verbaasd kijk ik naar Zara en ze zwaait met een CD hoesje. Ik kijk met grote ogen weer de woonkamer in. Ik doe de microfoon dicht bij mijn mond en begin dan heel zacht te zingen. Op het moment dat eigenlijk iemand anders moet zingen val Jace voor me in. Ik kijk zijn kant op en glimlach naar hem. Hij glimlacht terug en dan zingen we samen verder. Ik kijk de woonkamer in en zie Jason me glimlachend aanstaren. Ik glimlach zacht terug en kijk daarna weer naar Jace die vrolijk met mij zingt. Dit feestje is opeens toch niet meer zo saai als eerst!
JE LEEST
The badboy list
Teen FictionDe 17 jarige Lindy is een vrolijk en spontaan meisje dat altijd alles positief ziet. Op school gaat alles goed, ze heeft zelfs een lijstje gemaakt met jongens waar ze niet in contact wilt raken. Ze heeft dat lijstje gemaakt om niet in contact en in...