Part 8

1.8K 68 1
                                    

Lindy
We lopen de school weer in. 'Ben je al weer droog?' Vraag ik aan Zara. Ze schudt haar hoofd en dan lopen we alle vier naar mijn kluisje. Ik maak hem open en pak de tas met reserve kleding erin die ik vervolgens aan Zara geef. 'Kleed je maar om in het toilet' zeg ik. 'Is goed, kom zo terug' antwoordt Zara en loopt dan richten de toiletten van de meiden. 'Ik ga er vandoor, jullie zijn vreselijk' zegt Jason. Ik steek mijn middelvinger naar hem op en daarna loopt hij chagrijnig weg. 'Gelukkig zijn we van hem af' zeg ik. 'Ja, maar je kan nu wel Jason van je lijstje afstrepen' zegt Yasmin. Ik knik zuchtend. 'Helaas wel' zeg ik. Yasmin en ik kletsen nog wat en dan komt Zara terug gelopen met andere kleren. 'Bedankt Lin' zegt ze. 'Geen probleem!' Zeg ik en dan pak ik de tas aan waar haar natte kleren nu inzitten. 'Laten we snel naar de volgende les toelopen' zegt Yasmin. Zara en ik knikken en dan lopen we door naar de volgende les.

Na school lopen Zara en ik naar onze kluisjes en pakken onze spullen. Jace komt aangelopen. 'Heeyy' zegt hij. 'Heyy' zeg ik vrolijk terug. Ondanks dat gedoe toen op het vlot, ben ik weer vrolijk geworden. 'Gaan we nog met z'n allen een ijsje halen?' Vraagt Jace. Ik knik en dan doe ik mijn kluisje dicht. 'Kom, we gaan naar Zara en daarna zoeken we Luca op'. Jace knikt en dan lopen we samen naar het kluisje van Zara. 'Waarom heb je opeens andere kleren aan?' Vraagt Jace verbaasd als hij Zara ziet. 'Leggen we straks wel uit' zegt Zara. Jace knikt en dan lopen we alle drie naar Luca. 'Ben je klaar om een ijsje te halen?' Vraag ik. 'Jaaa' antwoordt hij. Yasmin loopt langs en zwaait nog even naar ons voordat ze de school uitloopt. We zwaaien allemaal terug en dan lopen Jace, Zara, Luca en ik naar de auto van Jace en stappen in.

Aangekomen bij de ijssalon stappen we uit en lopen de ijszaak binnen. 'Goedemiddag' zegt een man achter de kassa vriendelijk. 'Goedemiddag' zeg ik vriendelijk terug. 'Voor mij graag een hoorntje met lemon cake, oreo en pistache alstublieft' zeg ik beleefd. De man knikt. De rest zegt ook wat hun willen en dan geeft de man onze ijsjes als hij klaar is. Ik pak mijn portemonnee om geld te pakken maar Jace is me al voor en betaalt. 'Fijne dag nog verder!' Zegt de man. 'U ook!' Zegt Jace en daarna lopen we naar buiten en gaan aan een tafel zitten. 'Hoeveel geld krijg je van ons?' Vraagt Luca aan Jace. 'Niet nodig joh, het is goed zo' zegt hij lachend. 'Oh, oke' zegt Luca lachend. 'Wat een aardige broer ben je toch ook weer' zeg ik. Jace wiebelt met zijn wenkbrauwen en ik geef hem een por in zijn zij. 'Gedraag je!' Zeg ik lachend. Hij blijft doorgaan. 'Oke, je vraagt erom' zeg ik. Ik pak zijn ijsje af en duw het op zijn neus. 'Lindy!' Roept Jace. Ik begin keihard te lachen en Zara en Luca lachen met me mee. 'Jij vroeg erom!' Roep ik lachend. Jace kijkt me duivels aan. 'Lin, als ik jou was zou ik maar gaan rennen' zegt Luca. Ik knik snel en sta op en ren zo snel mogelijk weg. Jace staat ook op en rent achter me aan. 'Ik krijg je toch wel!' Roept hij. 'Echt niet!' Roep ik terug.

The badboy listWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu