(Media is de dans)
Lindy
Vandaag is de dag van de finale. We hebben de hele week goed geoefend en met z'n allen een dans in elkaar gezet. 'Ik ben trots op ons' zegt Iris. Ik knik. 'Ik ook, nu we een kleine kans hebben om te winnen moeten we er gewoon plezier in hebben' zeg in glimlachend. 'Doe toch niet zo dramatisch' zegt Fynn geïrriteerd. Ik rol zuchtend met mijn ogen. Ja, iedereen doet mee dus ook hij. Die Brad en Sharon zijn nu aan het dansen voor de finale en zometeen zijn wij aan de beurt. Ik kijk eventjes naar de twee en zucht een keer diep in en uit, daarna kijk ik weer naar de rest. 'We kunnen dit' zeg ik en strek mijn hand uit. Iedereen legt zijn hand er bovenop. 'Let's get this party started!' Roepen we allemaal lachend. De twee zijn klaar op het podium en nu zijn wij aan de beurt. Iedereen gaat klaarstaan en dan begint onze finale act.(Bekijk media voor de hele dans)
Op het eind sta ik even diep na te denken. Wat als ik dat ene gevaarlijke kunstje doe met Jason? Als we willen winnen kan dat met dat. 'Jason?' Vraag ik hem onder het dansen door. 'Ja?'. 'We doen het' zeg ik. 'Hij kijkt me met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'Echt?'. Ik knik. 'Beter vang je me' zeg ik lachend. 'Geloof me maar' zegt hij glimlachend. Ik ga iets naar achteren en dan doen we ons kunstje.
(Eind van media filmpje)Het ging gelukkig goed en nu leg ik blij mijn hoofd in zijn nek. Er begint een vrolijk liedje te spelen en iedereen begint hard te klappen. Ik kijk naar de jury's die druk aan het overleggen zijn en daarna ons aankijken. 'Brad en Sharon, kunnen jullie komen op het podium?' Wordt er gevraagd. Vanaf de zijkanten zie ik dat Brad en Sharon het podium opkomen en ons minachtend aankijken. Jason laat me weer los en slaat een arm om me heen, drukt een kus op mijn voorhoofd en kijkt daarna weer naar de jury net als ik. 'We hebben de winnaar besloten!' Zegt de jury. Vanuit mijn ooghoeken zie ik dat Brad en Sharon beide hun borst vooruit doen. 'De winnaars zijn... Jason en Lindy met de hele school!' Wordt er geroepen. Mijn mond valt open en snel daarna begin ik te juichen. 'We hebben gewonnen!' Zeg ik vrolijk. Ik omhels Jason blij en hij slaat zijn armen om mijn middel. 'WAT?!' Roept Sharon hard. 'Sharon, laat het' zegt Brad. 'Laat het?! Wij horen te winnen!' Zeg ze boos. 'Ze verdienen het wel' zegt hij. Zo te zien is de maat vol voor Sharon was ze kijkt hem super woedend aan. 'Ik ben klaar met jou! Het is uit Brad!' Roept ze en daarna rent ze woedend het podium af. Brad rolt met zijn ogen en gaat ook het podium af. 'Wow, hoezo een drama-queen' zegt Danique. 'Tjaa, sommige meiden...' zegt Iris lachend. 'Bedoel je mij daarmee?!' Vraagt ze. 'Neuhhhh' antwoordt Iris. 'Ah kom op! Ik bloedde serieus bijna dood hoor!' Zegt Danique. 'Helemaal niet, je had alleen een snee in je been door een tak. Het bleef bloeden ja, maar je bloedde niet dood' zegt Jason lachend. Danique lacht en steekt haar middelvinger naar hem op. Ik laat Jason los zodra er een man met een grote beker naar ons toe komt lopen. 'Hier is jullie prijs en daarin zit een cheque' zegt hij. Ik glimlach naar hem en neem de beker over. Jason pakt de cheque eruit. 'We hebben €500.000,- euro gewonnen!' Zegt hij. Mijn mond valt open. 'We gaan dit delen met iedereen' zeg ik meteen. Iedereen kijkt elkaar aan. 'Nee, dat doen we niet' zegt Justin. Ik kijk iedereen niet-begrijpend aan. 'Als er iemand is die het geld verdient, ben jij het wel Lindy' zegt Megan. Mijn mond valt weer open en kijk iedereen één voor één aan. 'Jongens.. dat id niet nodig. We delen het gewoon' zeg ik. Iedereen schudt hun hoofd. Ik kijk naar Jason en hij geeft knipogend de cheque aan mij. 'M-Maar...' stamel ik. 'Lindy, je bent dit jaar door veel dingen geweest. Neem het aan' zegt Luca. Ik twijfel en bijt even op mijn lip maar knik dan daarna zachtjes. 'Goed, alleen omdat jullie geen geld aannemen' zeg ik dan lachend. Iedereen glimlacht en daarna vormen we een groepshug. Vanaf nu kan er niks meer stuk...
JE LEEST
The badboy list
Teen FictionDe 17 jarige Lindy is een vrolijk en spontaan meisje dat altijd alles positief ziet. Op school gaat alles goed, ze heeft zelfs een lijstje gemaakt met jongens waar ze niet in contact wilt raken. Ze heeft dat lijstje gemaakt om niet in contact en in...