Part 30

1.3K 52 0
                                    

Lindy
'Vandaag gaan we in tweetallen een scene doen en je hoeft geen oogcontact te maken want ik heb al tweetallen gemaakt' zegt de docent. Ze loopt naar haar bureau en pakt een vel papier. 'De tweetallen zijn: Lindy en Danique, Jason gaat met James, Vince met Yasmin..' en voor de rest is het niet interessant over wie tweetallen zijn. 'Jullie mogen in de school een plekje zoeken en dan oefenen' zegt de docent. Iedereen knik en ik sta op en loop naar Danique toe. 'Hey, waar zullen wij oefenen?' vraag ik. 'Zullen we buiten op het schoolplein oefenen?' vraagt ze en gelijk knik ik. 'Prima' zeg ik en dan lopen we samen naar het schoolplein toe. 'Wat voor scene zullen we doen?' vraagt Danique wanneer op een bankje zitten buiten. 'Dat is een hele goede vraag' zeg ik lachend. 'Dan vragen we of mijn beste vriendin een leuk idee heeft voor ons!' zegt Danique en staat op. 'Iris!' roept ze. Ik sta op en zie Iris en Justin deze kant op komen. 'Hey Daantje' zegt Iris. 'Heyy, heb jij een leuk idee dat we kunnen doen voor de scene?' vraagt Danique. 'Ga vechten' zegt Justin droog. Iris stoot Justin aan en begint te lachen. 'Het was maar een grapje' zegt hij lachend. 'Ehm, doe een scene waarin jullie vriendinnen zijn en eentje moet verhuizen' verzint Iris. 'Dat is een top idee' zeg ik. 'Dankje Iris!' zegt Danique blij. 'Graag gedaan, Justin en ik gaan nu ook oefenen' zegt ze en daarna loopt ze samen met Justin weer weg. 'Laten we oefenen' zegt Danique. Ik knik en dan beginnen. Na een tijdje vergeet ik steeds mijn tekst en plof ik op het houten bankje. 'Er gaat veel door je heen he?' vraagt Danique en komt naast me zitten. 'Om eerlijk te zijn wel, ik ben gewoon niet meer vrolijk sinds Jason me niet meer wilt zien of spreken' zeg ik. 'Snap ik, maar alles komt wel weer goed' zegt Danique en geeft me een knuffel. 'Kom, je krijgt het vanzelf in je hoofd' zegt ze en dan gaan we weer verder met oefenen.

Het is een tijdje later en de les is weer voorbij. 'Ik zie je later wel weer' zeg ik tegen Danique. 'Is goed' zegt Danique en loopt dan richting Jason. Ik loop richting de kantine en haal daar mijn lunch. Ik draai me om en zie Yasmin de kantine in. Ik lach en zwaai. Yasmin begint ook te zwaaien en loopt mijn kant op. Wanneer ze bijna bij me is, loopt ze door. Ik kijk naar Yasmin en zie dat Vince achter me staat. Ze zag me dus niet eens. Ze zoent Vince en daarna trekt Vince haar mee naar de populaire tafel. Ben ik opeens zo onzichtbaar? Mijn beste vriendin ziet me niet eens meer... Ik loop naar een tafel en leg het dienblad met mijn lunch erop, daarna loop ik de kantine uit.

The badboy listWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu