Lindy
'Lindy... Lindy wakker worden' hoor ik zachtjes een stem fluisteren. Langzaam word ik wakker en voel ik een hand op mijn wang. Ik open voorzichtig mijn ogen en kijk Jason recht aan. 'Heb ik lang geslapen?' Vraag ik. 'Ongeveer een uurtje, ik heb zelf ook heel eventjes geslapen' zegt hij. Ik knik en kruip dan tegen Jason aan. 'Oeh, je bent lekker warm' zeg ik lachend. Jason slaat zijn arm over me heen en gaat met zijn gezicht dicht bij mijn oren. 'Weet ik' fluistert hij en legt zijn gezicht op mijn schouder. 'Hoe laat is het?' Vraag ik. 'Net was het nog vijf uur' antwoordt hij. Ik maak een 'mhm' geluid en sluit daarna mijn ogen en glimlach zachtjes.'Laten we zometeen naar beneden gaan' zeg ik na tien minuten. 'Ja is goed' zegt Jason en rolt langzaam naar de andere kant van het bed en staat dan op. Ik doe hetzelfde en ga voor de spiegel staan. 'Ik moet echt mijn haar even weer doen want ik ken mijn moeder, die denkt waarschijnlijk gelijk dat we iets gedaan hebben' zeg ik lachend en daarna loop ik naar de badkamer en pak mijn haarborstel. Ik borstel mijn haren en doe een knot in. Als ik klaar ben, loop ik weer terug mijn kamer in en zie dan dat Jason een briefje in zijn handen heeft. Langzaam loop ik naar hem toe en Jason draait zich naar me toe. 'Waarom zo'n lijst?' Vraagt Jason teleurgesteld. Ik kijk hem niet begrijpend aan en dan laat Jason de "Badboy List" zien. Gelijk kijk ik Jason aan. 'Jason.. ik kan het uitleggen..' zeg ik. 'Ik hoef geen uitleg.. ik zal geen contact meer met je zoeken' zegt hij. Jason legt de lijst op mijn bureau en loopt dan naar beneden de trap af. Snel ga ik hem achterna. 'Jason please' zeg ik maar voor ik het weet is hij de voordeur al uit. Hulpeloos sta ik bij de voordeur. Hij is weggegaan.. en dat allemaal door mijn stomme lijstje. Ik doe de voordeur dicht en ren met tranen in mijn ogen de trap op. Ik doe mijn kamerdeur op slot en laat me huilend op mijn bed vallen. Ik vind Jason leuk.. al een paar dagen.. en nu heb ik alles zelf verkloot. Er klopt iemand op mijn deur. 'Ga weg' zeg ik snikkend. 'Lin, doe open. Ik ben het, Jace' zegt een jongensstem. Huilend sta ik op en doe mijn deur open. 'Kom hier prinsesje' zegt Jace en stapt mijn kamer in. Hij doet de deur dicht en daarna omhelst hij me. Ik huil door en omhels hem ook. Zachtjes wordt zijn shirt nat maar blijkbaar boeit het hem helemaal niks. 'Kom we gaan even op bed zitten' zegt Jace. Ik knik en dan laat Jace me los. Hij veegt mijn tranen weg en daarna trekt hij me mee naar mijn bed waar we vervolgens op gaan zitten. 'Vertel eens wat er is gebeurd' zegt hij zacht en aait over mijn rug. 'Jason zag mijn lijstje en nu heb ik hem teleurgesteld terwijl we net goed met elkaar overweg konden.. en ik hem leuk vind' zeg ik en dat laatste heel zacht. 'Je vindt hem leuk?' Vraagt Jace. Ik knik en dan trekt Jace me in een knuffel. 'Het komt allemaal wel goed Lin' zegt hij en dan blijven we een tijd lang zo zitten.
JE LEEST
The badboy list
Teen FictionDe 17 jarige Lindy is een vrolijk en spontaan meisje dat altijd alles positief ziet. Op school gaat alles goed, ze heeft zelfs een lijstje gemaakt met jongens waar ze niet in contact wilt raken. Ze heeft dat lijstje gemaakt om niet in contact en in...