Lindy
Ik slik even en kijk naar Adam en Jason. 'Jij bent nog lang niet jarig!' Zegt Adam boos en gaat naast Jason staan. 'Wat wil je van ons?' Vraagt Jason. 'Jullie zien lijden, wat me al aardig lukt' zegt Fynn en knipt dan met zijn vingers. Een jongen loopt naar Zara en trekt hard aan haar haar. Zara begint te schreeuwen van de pijn en probeert de jongen van zich af te slaan. Adam's gezicht staat op vuur, net als het gezicht van Jason. 'Fynn laat ons gewoon gaan' zeg ik. Fynn begint hard te lachen. 'Zo makkelijk gaat dat niet lieverd' zegt hij. 'Fynn doe niet stoer!' Roept Zara nogal geïrriteerd. 'Bindt de meiden vast' zegt Fynn. Ik kijk Fynn met grote ogen aan en daarna Jason. Twee jongen lopen naar mij en Zara toe en binden ons vast met ruw touw aan onze handen en een touw rond onze mond. Even heb ik de neiging om te kokhalzen wanneer het touw mijn mond in gaat. Zara en ik proberen beide tegen te stribbelen maar niks werkt. Ik kijk Jason aan en onze ogen ontmoeten elkaar. Ik kijk hem bang aan en er ontsnappen weer een paar tranen. Zara en ik gaan dood, we gaan dood en dit is het laatste wat Zara en ik zullen meemaken. Jason blik verandert en hij loopt naar mij toe. 'Stil staan! Andes snijd ik de keel open van beide meiden' zegt Fynn streng. Jason staat stil en kijkt woedend naar Fynn. 'Ik doe alles om de meiden te beschermen' zegt Adam en daarna rent hij op Fynn af en verkoopt hem een klap. Jason rent zo snel mogelijk naar Zara toe en maakt haar los, daarna loopt Jason naar mij en maakt ook mij los. Ik begin zacht te snikken en omhels hem. Jason zucht opgelucht en omhelst me stevig. Zara staat op en rent naar Adam en Fynn. 'Stop met vechten jullie!' Roept ze boos. De jongens stoppen met vechten en ik kan zien dat Adam een bloedneus heeft. Jason en ik laten elkaar los en kijken elkaar dan aan. 'Haal Zara daar weg en zorg dat jullie snel wegrennen want Fynn's vrienden zijn hier altijd nog' fluistert Jason zacht in mijn oor en zoent me daarna snel en kort. Als we elkaar loslaten, ren ik naar Zara en fluister snel dat we beide weg moeten rennen. Ze knikt zachtjes en dan kijk ik snel nog één naar Jason. Hij knikt en snel daarna beginnen Zara en ik zo snel we kunnen weg te rennen. Gelijk hoor ik voetstappen achter me en ik zie dat Zara seint dat ze de andere kant op gaat. Ik knik en dan slaat Zara af en ik ren door. Rechts van me zie ik een dun klein steegje, ik heb geen idee of het doodloopt maar ik neem het risico en ik ga naar rechts het steegje in. Ik ren dood tot ik de uitgang van het steegje zie en sprint er dan naartoe. Als ik uit het steegje kom, zie ik dat dit dicht bij mijn straat is. Ik neem een sprint en ren zo snel ik kan naar mijn huis toe.Ik bonk zo hard mogelijk op de deur. De andere jongen is best dichtbij en kan hier elk moment zijn. De deur zwaait open en zonder ook maar een woord te zeggen loop ik naar binnen. Ik smijt de deur achter me dicht en leun dan met mijn rug uitgeput tegen de deur aan en kijk naar de grond. 'Wat is er aan de hand?' Vraagt Megan. Ik kijk Megan aan en ze schrikt. 'Lindy, je hebt een rode handafdruk op je wang, wat is er gebeurd?!' Vraagt ze bezorgd. Ik begin te snikken en snel neemt Megan me in haar armen en probeert me te troosten. 'Leg het zo maar uit' zegt ze zacht en dan lopen we samen naar de woonkamer. Ze zet me rustig op de bank neer en rent dan naar boven. Niet lang daarna komen Jace en Megan beneden en Jace rent gelijk naar me toe. 'Ach lieve prinses' zegt hij zacht. Hij komt naast me zitten op de bank en slaat zijn armen om mij heen. Megan pakt een dekentje en legt het over mijn benen. 'Wil je een lekker kopje thee?' Vraagt Megan. Ik glimlach zachtjes en knik. 'Komt eraan' zegt ze. Ik geef haar een dankbare blik en dan glimlacht ze. Megan loopt naar de keuken en Jace wrijft met zijn hand over mijn arm heen. 'Meisje toch' zegt hij en knuffelt me dik. Megan komt al snel terug met een kopje thee en zet het neer op het salontafeltje. 'Wil je vertellen wat er is gebeurd?' Vraagt ze. Ik veeg mijn tranen even weg en knik dan. Ik pak even mijn thee op en houd het vast op mijn schoot. Ik vertel Megan en Jace het hele verhaal over wat er net gebeurde en zodra ik klaar ben richt ik mijn blik op mijn thee en roer met de lepel langzaam door de thee. 'Wat een hufter' zegt Jace. 'Niet geloven dat Fynn dit allemaal doet' zegt Megan erachter aan. Er wordt aangebeld en snel loopt Megan naar de deur en ik hoor haar de deur openen. 'Zara, kom snel binnen' hoor ik Megan zeggen. Gelukkig is Zara er ook weer. De voordeur klapt weet dicht en Zara komt de woonkamer ingelopen. Ik sta op en ren naar haar toe waarna ik haar omhels. 'Ik ben zo blij dat je hier bent, is alles oke?' Vraag ik. 'Alles is oke, ik maakte me eerder zorgen om jou' zegt Zara en omhelst me stevig. We laten elkaar daarna weer los en dan pak ik haar bij haar armen vast en neem haar mee naar de bank. We gaan beide zitten en dan sla ik het dekentje om ons beide heen. Jace staat op van de bank. 'Ik pak even snel wat van boven' zegt hij. Ik knik en dan gaat Jace naar boven.
Na een tijdje gaat de bel weer. Ik ren naar de deur en doe open. 'Mam!' Roep ik vrolijk. 'Hey lieverd, oh wat heb ik je gemist' zegt ze blij. Ik knuffel haar en daarna laat in haar binnen. Jace rent de gang in en knuffel mam ook. Ik glimlach en doe de voordeur weer dicht. Jace en mam laten elkaar los en dan kijkt ze mij weer aan. 'Wat is er met jou gebeurd?' Vraagt ze bezorgd. 'Oh, is niks ernstigs. Dat deed ik per ongeluk zelf' lieg ik tegen haar. Ze knikt en dan loopt ze naar de woonkamer. 'Jullie hebben het wel mooi netjes gehouden hier zeg!' Zegt ze lachend. Jace en ik lachen ook en lopen ook naar de woonkamer. 'Hoi Brenda!' Zegt Zara en staat op. 'Hallo Zara! Wat leuk je weer te zien' zegt mam en geeft haar snel een knuffel. Daarna staat Megan ook op en geeft mijn moeder een hand. 'Hallo, ik en Megan. Ik ben een vriendin van Jace en Lindy. Leuk u te ontmoeten' zegt Megan glimlachend. 'Ook leuk om jou te ontmoeten Megan en noem me maar gewoon Brenda' zegt mam vriendelijk en dan schudden ze elkaars hand. 'Goed, is er nog wat spannends gebeurd toen ik weg was?' Vraagt ze lachend. Jace, Megan, Zara en ik kijken elkaar alle vier aan en schudden dan onze hoofden. 'Wat jammer weer' zegt ze. 'Maar goed, ik ga mijn koffer boven uitpakken en de vieze kleren in de was gooien'. Iedereen knikt en dan verdwijnt mam naar boven. Ik ga weer op de bank zitten en kijk naar het zwarte scherm van de tv. Op dat moment gaat de bel en dan loopt Jace de gang in. In hoor gerommel en een jongensstem en dan hoor ik daarna voetstappen. Ik draai me om, om te kijken wie er is en mijn ogen worden groot wanneer ik Jason in de woonkamer zie staan. Ik sta op en ren naar Jason toe. Hij opent zijn armen en gelijk omhels ik hem. 'Ben je oke?' Vraagt Jason bezorgd. Ik knik mijn hoofd en daarna pakt Jason mijn hoofd vast en tilt hem iets omhoog zodat ik hem aankijk. Hij bekijkt mijn gezicht en ziet de rode handafdruk. Hij wrijft er heel voorzichtig en zachtjes overheen en dan legt hij zijn hand op mijn wang. Hij leunt naar voren en vol met liefde zoent hij me zachtjes en lief. Ik glimlach zacht en zoen hem terug. Tranen lopen over mijn wangen van geluk dat hij niks mankeert. Jason stopt met zoenen en kijkt me weer aan. 'Ik ben er, alles is goed' zegt hij zodra hij mijn tranen ziet en daarna veegt hij met zijn duim de tranen van mijn gezicht af. 'Ik was zo bang' zeg ik. 'Snap ik lieverd, maar het is over nu. Niemand zal jou ooit meer pijn doen want ik zal er voor je zijn' zegt Jason liefdevol en daarna knuffelt hij me weer. Ik hou zoveel van hem...
JE LEEST
The badboy list
Fiksi RemajaDe 17 jarige Lindy is een vrolijk en spontaan meisje dat altijd alles positief ziet. Op school gaat alles goed, ze heeft zelfs een lijstje gemaakt met jongens waar ze niet in contact wilt raken. Ze heeft dat lijstje gemaakt om niet in contact en in...