Lindy
Langzaam word ik wakker van het licht. Vandaag is het zaterdag dus gelukkig geen school. Ik stap mijn bed uit en kleed me aan. Ik pak mijn telefoon en check of ik berichtjes heb. Ik heb zo te zien een paar berichtjes in een groepsapp.Beste vriendinnetjess
Zara💍💋: Heey, zin om vandaag te chillen?🤗
Yasmin😎❤️: Hey, sorry maar vandaag heb ik een familiedag. Volgende keer kom ik wel chillen!💋
U: Heyy, lijkt me super leuk om te chillen! Waar en hoe laat?💪🏻
Zara💍💋: om 13.00 bij dat leuke restaurantje in de stad!
U: Oke is goed! Zie je dan daar!❤️
Ik sluit mijn telefoon en loop dan naar beneden. Het is nu elf uur dus ik heb nog twee uurtjes voordat ik in de stad moet zijn. Ik loop de woonkamer in en zie mijn broer en mijn moeder samen televisie kijken. Ik plof naast hun neer op de bank tussen hun in. 'Goedemorgen!' Zeg ik glimlachend. 'Goedemorgen lieverd' zegt mijn moeder en knuffelt me. 'Goedemorgen prinsesje' zegt Jace en knuffelt me ook. Ik lach en knuffel hun beide terug. 'Ga je vandaag nog wat leuks doen?' Vraagt mijn moeder. 'Ik ga met Zara chillen vandaag' zeg ik blij. 'Leuk! Eet je vanavond dan mee of hoef ik niet op je te rekenen?' Vraagt ze. Ik kijk Jace aan. 'Ik denk dat het me leuk lijkt om vanavond uiteten te gaan met mijn broer een keer' zeg ik. Jace kijkt me glimlachend aan. 'Super leuk! Gaan jullie samen maar een keer wat leuks doen!' Zegt mijn moeder vrolijk en Jace en ik geven elkaar een high five. 'Ik ga even snel douchen en daarna alles doen zodat ik daarna naar de stad toe kan gaan' zeg ik en sta op. Ik loop de trap op maar boven en zodra ik in de badkamer ben, doe ik de deur op slot. Ik zet de douche alvast aan en kleed me daarna uit. Ik wacht tot de douche warm genoeg is en stap er dan onder.
Als ik klaar ben met douchen, stap ik eronder uit en droog ik mezelf af met een handdoek. Ik kleed me weer aan en daarna doe ik snel mijn haren en make-up. Wanneer ik helemaal klaar ben, loop ik naar beneden en eet ik snel een broodje. 'Mam, ik ben weg!' Zeg ik en daarna pak ik mijn sleutels en loop het huis uit. Gelukkig is het maar vijf minuutjes lopen naar de stad dus het duurt nooit zo lang.
Als ik aankom in de stad, zie ik Zara al bij het restaurantje zitten. Ik glimlach zachtjes en loop dan naar haar toe. 'Heeyy!' Zeg ik blij en geef haar een knuffel. 'Hey! Ik hen voor jou een Ice Tea besteld' zegt Zara en dan ga ik tegenover haar zitten aan de tafel. 'Hoe was het gisteren met Jason?' Vraagt Zara nieuwsgierig. Mijn gezicht betrekt gelijk een beetje bij het horen van zijn naam. 'Hij is teleurgesteld naar huis gegaan 's avonds toen hij de "Badboy List" zag' vertel ik. Zara kijkt me medelevend aan en pakt mijn hand vast. 'Het komt allemaal wel goed Lin. Jason is snel weer blij' zegt ze. De ober komt aangelopen met onze drankjes en zet het op de tafel neer. 'Bedankt' zeggen Zara en ik allebei tegelijk en de ober knikt en loopt dan weer weg.
JE LEEST
The badboy list
Novela JuvenilDe 17 jarige Lindy is een vrolijk en spontaan meisje dat altijd alles positief ziet. Op school gaat alles goed, ze heeft zelfs een lijstje gemaakt met jongens waar ze niet in contact wilt raken. Ze heeft dat lijstje gemaakt om niet in contact en in...