Chapter 7:Savior from the past

1.9K 108 1
                                    

GUNS AND ROSES By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 7: The Savior From The Past
🔞🔞🔞

" Hello.. Emmm.. can.. You help me.." suara lemah itu membuat Slash Herbev diam sejenak. Dia memerhatikan semula skrin telefonnya dan dia baru sedar ia adalah milik pemanggil yang tidak dikenali.
" Hey? Who is this?.."'Tanya slash.
" Help me.. I think am gonna die in a minute.." kata Suara itu lagi. Slash hanya diam.
"Alanis? Is that you..!!"slash pantas keluar dari keretanya. Hujan yang masih Turun dengan lebat diharunginya sahaja.
"Where are you.. " Tanya Slash.
" On top of the Building.." kata Alanis dan dia menutup matanya. Dia tidak berupaya lagi untuk menjawab panggilan itu. Anak matanya hanya mampu melihat Telefon bimbitnya basah dihujani oleh air hujan yang turun dengan lebat. Sehingga dia sendiri juga basah dan Alanis menutup matanya lagi.

Slash mendongak ke atas bangunan. Dia menoleh kiri dan kanan. Dia sendiri tidak tahu dimana keberadaan Alanis. Dia naik ke atas anak tangga dan mendakinya pantas untuk ke atas bangunan. Dia menoleh kiri dan kanan. Dia berjalan di atas bangunan itu. Dia menoleh ke bumbung bangunan di sebelah yang tidak begitu jauh dari situ. Slash melompat ke sebelah bangunan. Dia terjatuh sedikit ketika kakinya melompat namun dia berjaya ke bangunan sebelah lagi. Dia mencari lagi.
"Alanis?!!"jerit Slash. Dia berpusing pusing mencari jika ada sesiapa di atas bangunan itu. Slash mengeleng. Dia menoleh ke arah bangunan sebelah lagi. Dia melompat lagi. Mencari dan terus mencari di setiap tempat.
"Alaniss??"jerit Slash. Dia sendiri sudah basah kuyup. Dan anak matanya memerhatikan sebuah meja di sudut atas bangunan itu. Dia memerhatikan air hujan yang berlainan warna mengalir dari arah itu.
"Blood.."'slash hanya memerhatikan arah datanganya darah itu mengalir. Dia berjalan perlahan. Dan dia melihat Alanis sedang terbaring disitu dengan tidak sedarkan diri. Slash menghampiri Alanis. Dia melihat kesan luka tembakan di bahu Alanis.
" What Happen to you." Kata Slash. Dia perlahan mengangkat Alanis di pangkuannya dan memerhatikan wajahnya. Wajah pucat lesi yang sudah tidak sedarkan diri. Slash membuka jacketnya dan memakaikannya kepada Alanis. Dia membawa Alanis pergi dari situ.

Encik Riordan mengeleng. Dia memeluk isterinya dan mematikan panggilan yang baru diterimanya. Puan Dolores merenung Suaminya dan pelbagai persoalan sudah mula berarak di dalam benak fikirannya.
" apa yang berlaku? Siapa yang menelefon kamu?" Kata Puan Dolores.
" satu daripada pekerja saya disahkan meninggal dunia pagi tadi.. dia ditemui mati di dalam keretanya. " kata Encik riordan. Puan dolores tergamam.
" what happen?!"
" someone Killed him." Kata Encik Riordan.
" Ohh my God!" Puan Dolores nampak sungguh terkejut.
" Im still so worry about Alan.. where did she go.." kata Puan dolores kemudiannya. Mereka berdua nampak sungguh resah dan hanya duduk di sofa di dalam kedai itu dan menunggu apa apa berita.
" Let's go home first. Maybe Alanis already go back home without telling us." Kata Encik Riordan. Puan Dolores mengangguk dan mereka menutup kedai dan balik kerumah bersama.

Slash mengangkat Alanis keluar daripada keretanta. Dia menekan Butang Lift bernombor 10 dan dia memerhatikan Alanis yang masih belum sedarkan diri. Ting! pintu lift terbuka. Slash keluar dan dia berjalan ke arah pintu yang paling Hujung sekali. Dia menekan nombor password dan pintu terbuka. Dia membawa Alanis masuk ke dalam dan pintu ditutup erat.

Slash membaringkan Alanis di atas Katil. Dia melihat semula kesan luka di bahu Alanis. Darah masih lagi mengalir. Slash pantas menanggalkan baju Alanis. Dia membuka laci meja di dalam bilik itu dan memgambil sebuah kotak berwarna putih. Dia memerhatikan kesan luka itu dengan lebih teliti. Dia hanya ingin memastikan luka itu tidak menyebabkan pendarahan dalaman. Dia memeriksa nadi pernafasan Alanis. Dia memeriksa tekanan darah Alanis. Slash mengeluh kecil.
" Lucky there is no internal bleeding.." kata Slash. Dia membersihkan luka itu perlahan.

Alanis membuka matanya perlahan. Dan orang pertama yang dilihatnya adalah Slash Herbev.
Slash sudah selesai membalut luka di bahu Alanis dan dia menyimpan semula kotak itu di dalam laci. Alanis cuba bangun perlahan dan slash pantas membantunya. Dia meninggikan bantal di belakang Alanis dan dia menarik selimut menutup badan Alanis yang sedikit terdedah.
" am sorry.. i need to open your clothes to clean your wounds.. i think it's okay now. I already stop the bleeding and take out the bullet." Kata slash. Alanis hanya diam. Dia kelihatan sungguh tidak bermaya. Dia hanya memerhatikan slash tanpa berkedip.
" who did this to you?"kata slash kemudiannya. Alanis mengeleng.
" I don't know. There is too many of them coming to me. Everyday it's different people.. but they said their only purpose was to killed me." Jawab Alanis. Slash hanya diam.
" why did they want to kill a girls like you? What did you do?" Kata slash. Alanis hanya diam.
" I think i am a criminal. The most wanted criminals..and whoever kill me can get a Million Bucks." Jawab Alanis. Slash tersenyum.
" loan shark? Aren't them? Did your family borrow a money from the Loan shark and cannot repay back?and now they was after you?"kata slash. Alanis tertawa.
"Ya. " jawabnya lemah. Terasa malas untuk menjawab semua pertanyaan daripada slash. Kerana dia sendiri juga tidak pasti apa yang telah berlaku kepada dirinya.
" where i am?"tanya Alanis kemudiannya.
" my penthouse.. " kata slash.
"Did anyone saw you.. when you save me from the rooftops?"
"No. i hide you well from my jacket." Jawab Slash. Dia bangun dan memgambil tuala di dalam almari.
" I want to go bath.. I haven't changed my clothes yet. You want me to help you change your clothes?it's all wet." Kata slash.
"No. Am okay . I will change it myself. "Kata alanis. Slash mengambil beberapa helai baju di dalam almari dan memberikannya kepada Alanis.
"Use this. I will ask someone to buy your lingerie tommorow.. " kata slash. Alanis terbatuk sedikit.
"What?!"
" i think its better if you stay here untill your wounds is fine. Tell me about your family i will help you to tell them.." kata slash masih berdiri di hadapan alanis. Alanis hanya memandang ke arahnya. Dan mereka berdua saling berpandangan.
" I don't have a family.." jawab Alanis . Slash merenungnya dengan pandangan kosong.
" well.. what do you want me to do then?" Kata slash.
" let me stay here until i feel like I'm okay. And i will leave this place.." jawab alanis.
" but i cannot stay here with you.. I need to.." slash belum sempat menghabiskan kata katanya dan alanis memotong percakapannya.
"I want to be alone. Im okay with being alone." Kata Alanis .slash hanya diam.
"Fine."katanya. Dia berpaling dan berjalan ke arah bilik mandi.
"Thank you!"kata alanis. Slash berpaling lagi ke arahnya.
" welcome Alanis. I'm happy that you call me and asked for me to help you. " kata slash. Dia masuk ke bilik mandi. Alanis mengambil baju baju yang diberikan oleh Slash kepadanya . Dia turun dari katil. Melap badannya yang basah dan menukar pakaiannya . Dia menyimpan bajunya yang basah di tepi sofa dan dia kembali semula ke katil dan menarik selimut.
" it's so cold." Katanya. Dia cuba melelapkan matanya.

GUNS AND ROSESWhere stories live. Discover now