GUNS AND ROSES By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 22: I'm On a MissionKereta yang dipandu oleh Oshea Tiba di hadapan perkarangan rumah Agam The Herbev centre. Namun mereka meletakkan kereta jauh daripada pintu utama Herbev centre.
"There is a lots of car inside.. we can see the Guard was everywhere too!" Kata Slash. Alanis keluar daripada kereta dan dia tersenyum memerhatikan Rumah Agam itu meskipun daripada arah agak jauh sedikit. Matanya bersinar melihat persekitaran Rumah Agam itu. Tidak banyak yang berubah. Hanya dekorasi di luar kawasan rumah agam itu sahaja. Bangunan rumah agam masih sama seperti dahulu saat dia masih kecil. Alanis menyandarkan diri di bonet kereta. Oshea Turun daripada kereta dan dia mendekati Alanis.
" This is the place that you were coming from. Far from The roses Garden at Serizawa Town." Kata oshea.
" This place doesn't belong to me anymore.. and I don't plan to come back to this place.. i just want to save my parents." Kata Alanis.
" Your father leave you a big legacy.. The Harper siblings and The silent Brother will help you." Kata oshea.
" Hmm. I wonder how we should go inside there! " kata alanis. Slash keluar daripada kereta. Dia mendekati Alanis dan Oshea.
" Let's go. I will bring you go inside there.. that's your house." Kata Slash menarik tangan Alanis. Oshea menahan tangan slash.
"Are you crazy. Blade is counting time to kill her.." bentak oshea. Dia sama sekali tidak bersetuju dengan cara Slash membawa alanis masuk ke dalam Herbev centre.
" Oshea was right. The people will listen to Blade not me. I was nobody's for them." Kata Alanis. Slash mengeleng.
"Because they don't know that you're still alive!" Kata Slash.
"Some of them was still loyal to your father legacy. But they doesn't had any choice.. they don't know that you're still alive.. that's why they have to follow whatever Blade asked them to do."ulas slash lagi. Hexodus dan Jururawat itu juga keluar. Dia menanggalkan topi putihnya dan menyimpannya di dalam bag sandangnya. Alanis hanya memerhatikan gadis itu.
"What's her name? Why did you bring her with us? Another people life in danger because of this." Kata Hexodus. Jururawat itu tersenyum.
" I am Jasper E'Qa.. Slash was asking for help to bring him leave the hospital.. but I don't know what am here right now."kata Jasper sambil tersenyum.
" we are going to kill some people. Will you do that?" Kata Slash. Jasper tersentak.
"What??" Dia memeluk bag sandangnya.
" nobody tell me about this. Should i go back." Kata Jasper. Mereka hanya mengeleng." I will go inside first.. " kata Hexodus. Oshea menahannya.
" No. we need a proper plan to go inside there." Kata Oshea lagi.
" I will go inside.. Blade will not kill me now.. I'm still useful for him." Kata Slash.
"You're not going anywhere slash. We have to go inside there together. Once you step in.. you will die. " kata Alanis.
"You still care even if i die charlotte? You still have oshea.." kata slash masuk ke dalam kereta. Alanis mengekori Slash.
" what acctually do you want from me! I never expected that it's was you! Feeling we cannot force about it! I still love you no matter what! You're my brother! " jerit Alanis kepada slash. Slash hanya diam. Dia merenung ke arah alanis tajam.
"Come on Guys. Don't be childish! We have a bigger problems right now. Our parents will die!" Hexo di tempat duduk hadapan menoleh ke arah mereka berdua.
"I don't know!" Kata slash. Alanis keluar daripada kereta dan duduk di bonet kereta. Oshea mendekatinya.
" Should i give him a little punch in his face." Oshea mencuit dagu Alanis. Slash yang memerhatikan mereka di balik cermin kereta mengeleng. Jasper masuk ke dalam kereta dan mendekati Slash.
"You love her don't you?" Tanya Jasper. Slash mengeleng.
"No. i just feel unfair. I know she's my sister. But i fall in love with alanis. Not charlotte. But turn to be they're the same girl. My feelings wasin between. Charlotte is my sister but alanis is my dreams girl. And they're the same girl. Now tell me what should i do?" Kata slash. Jasper tersenyum. Dia membelai bahu slash.
"Don't think too much. You're wounds is still bleeding. I will stop it." Kata Jasper. Dia membuka bag sandangnya. Slash hanya memerhatikan jasper menngeluarkan pebagai jenis ubat ubatan di dalam bag Jasper. Jasper menanggalkan baju Slash. Perlahan lahan. Sambil tersenyum dia membuka balutan luka di bahu slash. Membersihkan luka itu dan menyapu ubat dan membalutnya semula dengan pembalut yang baru. Anak mata Jasper memerhatikan susuk tubuh slash dan tattoo di tangannya. Slash menolak dahi Jasper dari terus memandangnya.
" You're pervert! " slash memakai semula bajunya. Jasper tersenyum. Slash menoleh semula ke arah oshea dan alanis di balik cermin kereta. Oshea sedang memeluk alanis manja. Mengucup wajah alanis dan bermain dengan rambut alanis. Slash hanya memerhatikan mereka dengan wajah penuh rasa cemburu. Jasper juga menoleh ke arah oshea dan alanis. Dia memaut wajah Slash.
" Looked at me.. just looked at me." Kata Jasper. Slash menepis tangan Jasper. Jasper menarik leher Slash. Dia mengucup slash sejenak.
" Why don't you just kiss me like the way he kiss her. " kata Jasper. Slash menutup wajahnya dengan kedua belah telapak tangannya.
"Don't kiss me like that. How dare you.my kiss is only for the woman that i'll love." Kata slash. Jasper Tersenyum kecil. Dia mengemaskan semula ubat ubatan di dalam bag sandangnya dan dia menoleh pula ke arah Oshea dan Alanis. Hexodus juga sama. Namun dia pantas berpaling dan membuang pemandangannya ke arah Herbev Centre.
" This Huge Property was so damn Curse. You own this thing but your life was not that good. " kata Hexodus. Dia keluar dari kereta.
Oshea dan Alanis menoleh ke arahnya.
" we cannot do this.. i think we should go back to Orange's building." Kata Hexodus.
"Yes. Kamu benat Hex. Mungkin kita semua hanya akan mati begitu sahaja jika kita memasuki kawasan itu.. kita memerlukan bantuan. Tambahan pula, slash masih cedera." Kata oshea.
"let's go back.." kata Hexodus. Alani dan oshea masuk ke dalam kereta. Mereka semua masuk ke dalam kereta dan meninggalkan perkarangan Herbev centre. Jasper memerhatikan oshea melayan alanis dengan manja dan anak mata slash memerhatikan mereka dengan penuh perasaan menyedihkan. Jasper memeluk tangan Slash dan mengusap bahu Slash. Slash merenung ke arahnya. Jasper membuat muka comel di hadapan slash. Dia memuncungkan bibirnya.
"No. no. Don't even think about it. I need to sent you go back to the hospital. You're sick!" Kata slash. Alanis menoleh ke arah mereka berdua. Jasper tersenyum kepada alanis.
" He likes me." Kata Jasper. Oshea tertawa di kerusi memandu. Slash mengeleng dan meleraikan pelukan Jasper E'Qa. Alanis tersenyum kepada Slash. Slash menolak dahi Jasper jauh dari bahunya. Jasper menyandarkan kepalanya di bahu Slash semula.
"Come on. Your head is heavy." Kata slash.
" don't think about her. She's belong to somebody else. Look at me. I can be your girl. I can make you laugh. You can kiss me like he kiss her." Bisik Jasper. Slash mengeleng.
" I think it's a bad idea to drag you into this." Kata slash.
"But you said that you need my help." Jawab Jasper.
" To help me go out from the Hospital." Kata slash. Jasper memicit pipi slash.
"You talk too much!" Kata Jasper. Slash mengeleng lagi. Hexodus hanya diam.
YOU ARE READING
GUNS AND ROSES
ActionGUNS AND ROSES By Hayley Dawn Harper Genre: ACTION THRILLER FICTION ROMANCE Sinopsis ALANIS RIORDAN, Gadis yang hidup tanpa identiti sebenar. Ditemui ketika masih kecil dalam keadaan memilukan oleh pasangan suami isteri yang membesarkannya dengan pe...