GUNS AND ROSES By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 21: Between The Two of You
🔞🔞🔞Martial dan seoul muncul di muka pintu dan mereka tersenyum kepada Vebture dan Haylee. Slash juga mengukirkan senyumannya namun dia sedikit merasa dirinya terlalu lemah untuk bergerak. Pintu diketuk lagi, mereka menoleh lagi. Orange masuk dan dia juga menoleh ke arah slash.
" Semuanya baik baik sahaja bukan? Adakah Blade yang melakukan hal ini kepada kamu? Saya rasa kamu perlu lebih bersedia.. kerana selepas ini.. pasti dia akan melakukan hal yang lebih dasyat lagi. Saya rasa kami perlu memberi amaran kepada ibu kamu."kata Orange. Slash hanya diam apabila mendengar kata kata daripada orange.
" Maybe i already too late for that." Jawab Slash. Mereka semua hanya memerhatikan slash dengan wajah sedihnya.
" I know him very well. Once i didn't follow what he asked me to do.. he will do something that will hurt me." Kata slash.
" Whisbley dan wallance sent their regard.. they cannot visit you because Mrs Tanny and Mrs. Fanny Earl just gave birth to their baby yesterday." Kata Haylee. Slash hanya mengangguk.
"It's okay. I understand . Am lucky enough you guys was here to save me." Kata slash.
Krekk!pintu dibuka perlahan. Hexodus masuk ke dalam bilik hospital itu dan dia tersenyum ke arah slash. Slash hanya memerhatikan lelaki itu.
"Am Hexo."kata Hexodus mengangkat tangannya kepada slash. Slash hanya mengangguk dan dia masih memerhatikan pintu bilik itu terbuka lagi. Namun keadaan sekeliling menjadi sunyi sepi sahaja.Martial dan seoul sibuk berborak dengan Venture dan Haylee. Orange dan Hexodus juga sibuk berbicara sehinggalah pintu bilik itu dibuka perlahan. Slash mengangkat wajahnya. Dia memandang ke arah seorang lelaki di hadapannya. Dan tangannya memegang tangan seorang gadis di sebelahnya. Gadis itu memandang juga ke arah slash. Mereka saling berpandangan dan Slash tersenyum.
" Hai Charlotte. " kata slash. Alanis tergamam. Slash mengangkat tangannya ke arah alanis. Dia ingin mendepakan tangannya untuk memeluk alanis namun tangan di sebelahnya dibalut kerana kesan tembakan di bahunya.
" Slash?!"alanis masih dalam keadaan terkejut. Slash tersenyum. Oshea hanya memerhatikan slash dan kemudiannya kepada alanis disebelahnya.
" It's me... Your Guardian. Remember me. I was looking for you all this time.. without knowing it's was you." Kata slash. Alanis hanya mendiamkan dirinya seketika. Dan dia memerhatikan pula kesemua mereka yang berada di dalam bilik itu dengan wajah seribu pertanyaan. Oshea mengusap bahu alanis dan slash memerhatikan setiap pergerakan lelaki itu kepada Alanis.
" I think we should gave them a space to talk." Kata Hexodus. Mereka semua menepuk bahu Alanis sebelum berlalu keluar dari bilik itu. Hexodus menarik bahu Oshea untuk keluar dari bilik itu.
"It's okay. Just let him stay." Kata Slash. Hexodus keluar dari bilik itu bersama yang lainnya. Dan kini mereka tinggal bertiga di dalam bilik itu. Keadaanu menjadi sedikit sunyi jsepi. Hanya anak mata mereka yang saling berpandangan sesama sendiri terutamanya slash terhadap Alanis. Alanis mendekati slash dan dia tersenyum.
" so it's was you. " alanis teringat semula akan kanak kanak lelaki yang ada bersama seorang wanita di dalam
Kereta itu ketika mereka meninggalkannya di kawasan perladangan. Slash hanya mengangguk.
" Why you didn't tell me it's was you. I've been waiting for you all the times.. I remember everything.. I followed everything.. what your mother tell ke to do. what i ever did was waiting for you to take me back.. but you didn't show up until i have to runaway by myself." Kata alanis. Slash hanya merenung ke arah alanis. Air matanya jatuh sedikit demi sedikit.
" then.. tell me? What i ever did with my life was thinking about how I should bring you back home without getting killed and at the same time i have to protect my mother.. from Your Brother..!!! " jerit Slash. Mereka berdua saling berpandangan dengan renungan tajam.
" .. i was suffering! Why did you have to leave me alone! " jerit Alanis.
" so it's all about you now! I grew up thinking about you all the time!! I'm suffered too Charlotte!! All my life.. with all my life.. what i ever did was to thinking about you.. and how i should save you.. because that's was my responsibility!! "
" .. I don't want to go back there!! I don't want that money anymore!! Because of that shitty things.. my life is miserable! " kata alanis. Slash hanya merenungnya tanpa berkedip. Air matanya masih mengalir. Dia mengeleng.
" never did i knew.. it's was you. All this time it's was you!!" Jerit slash. Dia menoleh pula ke arah oshea yang hanya berdiri di samping Alanis. Dia masih memegang erat tangan alanis.
" So.. that was the man you admire so much. Oshea?" Kata slash.
" am happy that's i had found you finally. Finally my dream came true. Now you're here infront of me.. and like always.. you're not mine till the end. I know exactly where i stand at the very first place. " kata slash. Alanis berlalu keluar daripada bilik hospital itu. Slash menyapu air matanya. Oshea masih berdiri di hadapannya.
"What?! You going to laughed at me! " kata Slash. Oshea mendekati Slash. Dia menepuk bahu Slash beberapa kali.
" am sorry. I don't know who you are in her life.. i don't care what you have done for her in the past or now.. i don't care how much tears you had cried for her.. she's still mine. Forever will be mine." Kata Oshea. Slash menepis tangan oshea dari bahunya.
" Don't ever yell at her like that. She suffered enough. Why you did not find her earlier! You got her in the very first place but you left her.. and she's in love with me.. when she's 10 years old. I've been there for her. She's my bestfriend. We go to school together. We fight together. We grew up together. If it's was because of something from the past.. and you think I should gave her up because of that.. no! I will never let her go even to the King of the Heaven! Am not going to gave her up." Kata Oshea.
" What if you die?! " kata slash. Oshea tersenyum.
" Kill me then.." kata Oshea. Dia keluar daripada bilik itu. Slash hanya memerhatikan pintu bilik hospital itu tertutup erat.
YOU ARE READING
GUNS AND ROSES
ActionGUNS AND ROSES By Hayley Dawn Harper Genre: ACTION THRILLER FICTION ROMANCE Sinopsis ALANIS RIORDAN, Gadis yang hidup tanpa identiti sebenar. Ditemui ketika masih kecil dalam keadaan memilukan oleh pasangan suami isteri yang membesarkannya dengan pe...