Chapter 8: Life is a bitch-Charlotte!

2.2K 113 3
                                    

GUNS AND ROSES By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 8: LIFE IS A BITCH-CHARLOTTE!
🔞🔞🔞

Slash Herbev masih menunggu jawapan daripada Alanis. Mereka berdua hanya diam dan keadaan menjadi hening seketika.
" I don't think i need to go with you.. i think i need to go.." kata Alanis. Dia mengeleng dan keluar dari kereta Slash.
"But why..?" Slash membuka pintu dan menjerit ke arah Alanis. Alanis menoleh sejenak dan dia hanya mengeleng.
" i want to find my bestfriend.. He can help me." Kata Alanis. Dia berlari meninggalkan Kereta slash di situ. Slash hanya memerhatikan alanis berlari meninggalkannya disitu. Dia masuk semula ke dalam kereta dan mendiamkan diri sejenak.
" why should i care about her.. i need to find charlotte before Blade know that she is still alive." Kata slash akhirnya. Dia juga meninggalkan kawasan itu dengan keretanya.

Alanis Riordan berjalan di tengah kota dan kini dia sendirian lagi. Dia hanya berjalan dan berjalan tanpa berhenti dan berjalan lagi sehingga dia sendiri tertanya tanya dia harus kemana selepas itu. Dia mendongak ke atas langit. Tidak lama lagi malam akan menjelang dan dia harus mencari tempat berteduh dan bermalam. Alanis menaiki anak tangga menuju ke tingkat atas bangunan. Bumbung bangunan adalah tempat terbaik untuk berehat dan berteduh. Alanis mendaki anak tangga dan mendaki lagi sehingga dia tiba di atas bumbung bangunan. Dia tersenyum. Mendepakan kedua belah tangannya ke udara dan menikmati angin kota yang panas namun masih menyegarkan kerana angin kota di waktu senja lebih selesa baginya. Alanis duduk di lantai bumbung bangunan dan dia memerhatikan pemandangan kota dari atas bangunan itu.
" what will happen to me.. should i go back to my house." Kata Alanis. Dia merebahkan diri di lantai konkrit bumbung bangunan yang keras itu. Dia membiarkan sahaja dirinya terlelap di situ.

Encik Riordan dan Puan Dolores Masih termenung di hadapan pintu rumah mereka. Kehadiran beberapa orang lelaki yang tidak dikenali mereka amat menakutkan mereka. Encik RiordAn menerhatikan ruang tamu dan kawasan perkarangan rumah yang dirosakkan oleh mereka.
" Kamu rasa semua ini ada kaitan dengan kehilangan Alan?"kata Puan Dolores.
"Mungkin.. alanis itu seorang gadis yang sangat misteri. Mungkin dia banyak menyimpan rahsia tentang dirinya yang kita berdua tidak tahu.." kata Encik Riordan.
"Tidak mungkin.. dia seorang anak yang selalu memberitahu kita semua hal yang dia ingin lakukan dalam hidupnya." Kata Puan Dolores. Encik Riordan mengeleng. Dia duduk di sofa dan dia mengeluh.
" saya tahu dia seorang anak yang baik. Saya tidak bermaksud menyebut dia sebagai anak yang tidak baik.. tapi kamu perlu ingat.. kita menemui dia dalam keadaan yang sangat misteri.. dan dia tidak pernah mahu memberitahu kita tentang ibu bapanya yang sebenar dan dia berasal dari mana.!"kata encik riordan.
" dia masih sangat kecil sewaktu kita menemui dia.." kata puan dolores masih berkeras.
" tapi dia cukup besar dan waras untuk mengenal siapa ibu bapanya.. dan asal usulnya. Dia banyak menyimpan banyak rahsia.. saya tahu itu.. namun saya tidak pernah mahu bertanya kepada dia." Kata Encik riordan. Puan dolores mengeleng. Dia berlalu dari situ dan masuk ke dalam
Bilik.

Alanis yang mendengar semua perbualan itu di pintu hadapan rumah hanya mendiamkan dirinya. Dia mengesat airmatanya dengan bajunya. Dia berlari ke arah belakang rumah dan dia duduk di sudut menghabiskan tangisnnya perlahan lahan sahaja.
"Sorry Mama papa. I didn't mean to make hard on you. I really don't mean anything." Kata alanis dalam hatinya. Dia membungkamkan wajahnya di lututnya dan menunggu sehingga malam semakin gelap. Dia hanya mendiamkan diri di situ.

Malam itu, apabila keadaan rumah sudah sunyi, alanis memanjat tingkap jendela menuju ke biliknya. Dia masuk melalui tingkap dan melompat perlahan ke dalam biliknya. Dia mengambil bag sandangnya. Dia membuka almari perlahan lahan. Dia mengambil baju Oshea yang diberikan oshea kepadanya dan beberapa helai baju yang lain dan keperluannya. Dia memerhatikan bilik itu dan dia tersenyum. Dia memerhatikan gambar dia di atas meja di tepi katilnya semasa dia masih kecil bersama puan dolores dan Encik riordan. Dia mengambilnya dan memasukkannya di dalam bagnya.
" i will miss mama and papa." Bisik hati Alanis. Dia mengambil duit yang disimpannya di dalam laci. Duit duit yang dimenanginya sewaktu memenangi banyak perlawanan seni mempertahankan diri bersama Oshea dahulu. Dia menyimpannya di dalam Bag sandangnya dan dia mengambil sekuntum Bunga Ros yang masih mekar di dalam bekas bunga di dalam biliknya.
" The Roses that i love so much. I will miss you. But i need a guns now to continued my life. One day i will return to this place with my real identity." Kata Alanis. Dia mengambil skateboard yang diambilnya daripada kanak kanak di kedai tempoh hari bersamanya. Dia melompat keluar dari jendela rumahnya dan dia meninggalkan rumahnya malam itu juga. Dia berlari bersama skateboardnya tanpa sedikit perasaan takut di dalam dirinya.
" am sorry mama papa. I need to leave you guys in peace. If i stay with you guys they will come again and haunted your life." Kata Alanis. Walaupun dia sedikit sedih namun dia masih meneruskan langkah kakinya. Dia menahan Bas yang destinasinya menuju ke bandar dan dia menaikinya. Di dalam bas dia memeluk skateboard itu erat dan dia memerhatikan langit gelap di tingkap bas itu.
" Stars and moon that bright so shining all the season.." kata kata yang diucapakan oleh slash membuatnya mengeleng.
" Maybe he was looking for me too.. and he's was one of them who want to kill me and get a reward from it. I almost get caught from his trap!" Kata alanis mengeleng.
" You can do this Charlotte! Yes! That's my real name. I never tell anyone about my real name. I came from The city Of Dawn Lane.. my father is A Nobleman. Sir Herbev Louis IV. My mother is Lady Loraine. I once lived like a princess In that place. The Herbev Centre. I am the only heirs of Herbev. And everything changes when someone wakes me up at that night.. she asked me to go with her. She say i need to leave that place because They already kill my mother. And she leave me and saying those words to me.. that i should never tell anyone who is my real name and where i come from. She said to me.. that they will find me again. That's why i don't want to leave that place. But i think they will never come to me! And that's why i should leave and find my own identity." Charlotte turun dari bas itu dan dia memerhatikan kota metropolitan yang luas dan sememangnya mencabar itu. Charlotte tersenyum. Dia memakai Topi Hoodie di belakang kepalanya dan dia terus melangkah gagah. Anak matanya merenung tajam setiap langkah yang diambilnya.
"Life is A bitch! But i will make sure.. i can be a bitch too!" Bisik Charlotte.
" come and kill me. Come and catch me. Whatever pain i will accepts. Because when i was born.. my life was about Guns and Roses!" Kata charlotte lagi. Dia terus melangkah dan melangkah lagi.

GUNS AND ROSESWhere stories live. Discover now